måndag 14 mars 2011

Min nya blogghörna


Här är varje blogginlägg på nåder, datorn stängs av eller får oläslig skärmbild vartannat, men jag ger inte upp!

Måste faktiskt visa er min nya blogghörna som skapades igår. Guldspegeln lyftes bort och denna drickamålade klaffbyrå bars in istället, ett blocketfynd för ett par hundralappar. Härligt sliten och skabbig är den, I like, ingen pensel får komma i närheten av den!

Spegeln ovanför har vi haft sedan min man och jag flyttade ihop...


klaffbyrån har många fack att förvara viktiga lappar, papper och pennor i. Här ska jag ha min bokföring också är det tänkt. Undrar om det finns några lönnfack som vi inte hittat ännu?


Fina päronformade knoppar har den också, men det saknas en! Finns det någon därute som har ett sådant beslag till övers så hör av er!


Diverse pryttlar hittade lekande lätt sina platser på byrån. Blomsprutan hittade jag på Indiska, transistorradio och vikter kommer från husets ladugård...


krucifix och gamla böcker tillhör favoriterna...


den nyklädda fåtöljen har fått en matchande fotpall till sällskap!


Nu är det bara den nya datorn som saknas. Väntar på den som ett barn på julafton!

xxxEijaxxx

Ett litet tillägg: har nu funnit den saknade päronknoppen hos en bloggvän, vad annars! Ni är fantastiska, tusen tack för er hjälp och era alltid så uppmuntrande kommentarer

25 kommentarer:

  1. Bloggvärldens flottaste blogghörna! Vilken snygg byrå, och få sitta i den stolen, en kaffekopp och du kommer att kunna sitta och blogga hela dagarna =) Mari.

    SvaraRadera
  2. Såå fint!! Vilken byrå...och spegel...och transistorn, superhäftig. En sådan hade min far i sin verkstad, tänk om jag hade haft vett på att ta till vara alla läckra prylar som fanns.
    Du kommer att sitta som en prinsessa i din vackra stol med fötterna på den fina pallen.

    Ha en fin måndagskväll!
    lisamaja

    SvaraRadera
  3. Du vet att använda dina Leftovers, det blev en fin fotpall också.

    Nu är alla 3 tornspirorna på plats, jag prisar varje dag utan nederbörd...snart hoppas jag vi är klara. Då ska jag ta en rejäl sovmorgon!

    Tur att man inte har tupp i grannskapet då, men skulle nog gärna offra mig för en hönsgård hos mig. Väsnas tuppen verkligen hela tiden, går den att fostra månne?

    Ha det så fint på Norrfrid,
    Ia

    SvaraRadera
  4. Men, vilken underbar blogghörna, skönt att läsa att det inte ska målas om.

    SvaraRadera
  5. Härligt fint du har det där...
    själv sitter jag i soffan framför tv, tills vi är klara med köket går inte vistas på nedre plan just nu...
    kram
    sandra

    SvaraRadera
  6. Jätte jätte fin blogghörna du fixat till och det snygga tyget på stolarna är så fint. Har du sytt rutorna själv?

    Kram Marina

    SvaraRadera
  7. Där kommer du sitta bra, jättefina möbler. En riktig myshörna, och så har du koll ut också.
    Blir bra och få ny dator också.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  8. Jadu, hade du kladdat ned den ådringsmålade chiffonjén så hade jag blivit ytterligt besviken och bedrövad. Du vet väl att det är bl.a. den typen av möbler som i omålat originalskick kommer att vara lite sällsynta och ovanliga om en inte alltför avlägsen framtid, iafall om den här "måla-allt-vitt-och-shabba-fejkgammalt"-trenden håller i sig utan att folk tänker sig för. Ironiskt och märkligt att man gör så, shabbar alltså, eftersom din möbel redan är riktig vintage och med "äkta" gammal look...

    Stolen blev ju riktigt flott, tapeten är tjusig och spegeln likaså. Däremot tänker jag inte kommentera krucifixet med mer än gräsligt och lite otäckt, det räcker nog så denna gången...

    Ett sådant beslag, om än ej alldeles identiskt, kan du tex beställa hos beslagsspecialiten, googla och du skall finna. /Vänligen Lisa.

    SvaraRadera
  9. Åh, så stiligt med lite känsla av nyrenessans... Jag gillar MYCKET din hörna! Och jag förstår verkligen att ingen får närma sig klaffbyrån med en pensel.

    Den där knoppen ser bekant ut: vi hade ju en klaffbyrå till salu för ett tag sedan och den hade faktiskt likadana knoppar. Den måste ha varit ungefär från samma tid som din byrå. Hoppas du hittar knoppen!

    Ha en fin tisdag, vi har solsken i dag!

    Kram
    Sari från Puumuli

    SvaraRadera
  10. Åh så himla mysig blogghörna du skapat!
    Ha riktigt fin tisdag!
    Kram/Lena

    SvaraRadera
  11. HEj Eija!
    Du är verkligen fenomenal på det där!
    kram H.

    SvaraRadera
  12. Åhhhhhååååååhhhhhhhhåååååå..........
    Ja, det är precis så jag känner nu du!
    Underbart Eija, helt underbart.
    Så sitter jag här och funderar lite för jag har ju två sådana beslag här hemma, men jag är så himla glad i dem så jag orkar inte riktigt med att släppa dem än känner jag. Men, skulle jag förlika mig med tanken så står du överst på listan.
    Här fortsätter livet att förvåna, det måste jag säga. Nästa dröm jag har gått och gottat mig åt har blivit till verklighet och jag känner mig så ödmjukt tacksam så jag vet inte vad. Nu har vi massor med jobb framför oss, men det är ju precis det som är livet. Att ha det bra precis här och nu, i alla fall så gott det går, och med lite spänning så där planera för framtiden.
    Ha en riktigt fin dag!
    Mia

    SvaraRadera
  13. Åhh så fin blogghörna!!!!
    Vilken fin mix av färger!!!!
    Och vilka vackra möbler!!!!!
    Hoppas du får en fin Dag!
    Kram kathrine

    SvaraRadera
  14. Hej igen!!!!
    Såg att du söker ett päronformat beslag, och det har jag!!!!
    Ett!!! Du kan få det av mej!!!!
    Hör av dej på tantbla@telia.com om du är intresserad

    Kathrine

    SvaraRadera
  15. Det var en pampig blogghörna!..den pampigaste jag sett! :) Så härligt med stolen och tygerna som matchar dina gardiner där oxå! Hoppas det löser sig med dator snart! Kram

    SvaraRadera
  16. Håller med tidigare anonym, kanon att se att någon förstått vikten av att INTE ha allt vitmålat. Så mycket snyggare, charmigare och massor med mera värde! Gillar dock krucifixet:)
    Skorpan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Håller med angående krucifixet! Ursnyggt och får mig att tänka på farmor och farfars hem alla dessa möbler,deras sovrum speciellt. orde fara och hälsa på faster min för hon har en massa mums för ögonen ärvt just från detta hem bevarat hos sig.

      Du får ursäkta att jag kommenterar i "gamla" inlägg men jag hittar mer och mer underbart i din blogg och jag är sån att jag bara måste utbrista någon kommentar här och där. Din blogg är nu den jag mest längtar efter att sätta tänderna i när jag vaknar på morgonen efter jag modererat ett forum jag är med i. Problem med inlägg som försvinner har jag sett att andra haft med så ensam var jag då inte ;-)

      Radera
  17. Hallojsan!!

    vilken ljuvlig pjäs!! ocj jag är glad att du bbehåller den i rätt kulör..själv 'är jag galen med färgpenseln och den skull tyvärr ha hamnat under ett par lager vit färg..hos mig!! galen som jag är ..enligt sonen ;)

    Ha det gott!! Kramis Sanne!!

    SvaraRadera
  18. Goddag! Ja visst kan man vara för öppen ibland,,, det har jag fått erfara. Men du, tack för dina varma kommentarer. Jag blir själaglad!
    Jessika

    SvaraRadera
  19. Läckert, läckert Eija! Härligt murrigt och färg i en underbar kombination! Där kommer många sköna blogginlägg att växa fram....
    Kram
    Sussi

    SvaraRadera
  20. Hade det varit min hörna hade jag suttit här jämt!

    Kram//

    SvaraRadera
  21. Heeelt underbart vackert! Jag är helt imponerad av stolen och pallen. Du sydde ju ihop lapparna till dem! Jag köpte ju faktiskt ett färdigt tyg... :0) Superfint. Blev inte så lite sugen på att sy ihop ett lapptäckestyg till den andra fåtöljen nu!

    Kram/ Anna

    SvaraRadera
  22. Herlig bloggehjørne! Jeg liker så godt de litt tunge fargene og møblene dine. Og for et skrivebord da. Lucky find!

    SvaraRadera
  23. Nydelige bilder du tar til bloggen din, -inspirerende :-)

    SvaraRadera

Jag blir så glad om du lämnar spår efter dig!
Tusen tack för din kommentar!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...