tisdag 24 augusti 2010

Inte utan min Speedheater!


 När vi såg huset för första gången blev jag så glad över att de flesta av fönstren var originalfönster från byggåret. Mannen blev glad över att nedre planets fönster var utbytta mot treglasfönster. Dessa vill jag däremot i hemlighet någon gång byta ut mot nytillverkade kopior av de gamla....så det kan bli!




Fast vissa av er kanske kan första varför han misströstade när han såg skicket på de här gamla bågarna.....


Som tur är finns det hjälp att få. Av en Speedheater.




Svindyr men efter ett tag inser man värdet när man lyckas lirka ut de gamla munblåsta glasen hela. Och förresten hur skulle man annars få bort den rollerknottriga plastfärgen på pärlsponten? Jag bara frågar....




Äkta linoljekitt gör susen för gamla bågar....




...speciellt lycklig blir man när resultatet ser ut såhär!



Till sist måste jag bara tacka alla er som har hittat hit till min blogg och speciellt de som har lämnat spår efter sig genom att kommentera. Det är helt fantastiskt tycker jag, vad gla´ja blir!

Varmkram till er alla!!!!


6 kommentarer:

  1. OJ, så fint det blev! Vilket jobb! Jag kan tänka mig att det blir superfint i ert hus! Låter trevligt med bevarad pärlspont i huset oxå! Vet ju hur fint ni hade i förra huset! Ska bli kul att få se mer bilder från ert hus!
    Kram :)

    SvaraRadera
  2. Oj, vilka fina detaljer på överdelen av fönstret! Fint med det röda i på kanterna! Kul att få en glimt av Sollefteå, som ligger så fint vid älven. /Sara

    SvaraRadera
  3. Ihana lopputulos ja puitteet ikkunoihin on tosi kivat! Talonne on kaunis.

    Suomesta tulin tunnustusta lähettämään ihanaan blogiisi :) Käyhän hakemassa omasi.

    Ihanaa keskiviikkoa sinulle Eija!
    Kram
    marie

    SvaraRadera
  4. Vilket otroligt vackert fönster på ett otroligt vackert hus!!

    Det är fint "uppe i" Sollefteå. Har släkt som bor där.:)
    /Jenny

    P.S Grattis i efterskott till tennbröllopsdagen!

    SvaraRadera
  5. Oj, vilka minnen dina bilder väcker. Hittade hit av en slump. Jag hade min häst installad på den gården 1999. Finns det hästar på gården än ? Vore jättekul om du kunde lägga ut bilder på stallet/ladugården.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad roligt att du hittade hit! Vi har fortfarande hästar installade här och faktiskt lediga stallplatser i skrivande stund också...ska se om jag inte visar lite bilder på stallet framöver...

      Radera

Jag blir så glad om du lämnar spår efter dig!
Tusen tack för din kommentar!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...