måndag 19 september 2011

Quick fix


Matsalen i morgondiset - med ny väggyta och färg! Tycker inte kritvitt går ihop med det här huset så jag rev ner det översta, vita lagret av tapeten så att det bara blev den oblekta pappersfärgen kvar! Det blev så mycket bättre med denna quick fix!


Bordsskivan blev nattsvart som jag visade i ett tidigare inlägg...


...några ramar fick bli svarta för att matcha bordet


även de loppisfyndade träljusstakarna fick nytt liv med svartpenseln...

Vilken helg det har varit, strålande höga höstdagar som gav ett perfekt ljus till reportagebilderna som duktiga Lotta och Kristin fotade här i huset och ute på gården. Vilka stunder vi haft! Tack tjejer! Det här lever jag länge på!

Nu undrade några av er när och var reportaget kommer att publiceras men där får både ni och jag ge oss till tåls, sådant tar tid men jag lovar att hojta till när det är dags!

Vill önska er alla en fin och mjuk start på nya veckan!

xxxEijaxxx

22 kommentarer:

  1. Godmorgon Eija!
    Så vackra bilder fårn din matsal,,, bordet blev så fiint!
    Och allt annat så vackert!
    Så roligt med reportage!!!
    Så stolt du måste vara!
    Men men du har det så fint!
    Hoppas din dag blir fin!'
    Kramar Kathrine

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Så fint ni har i er matsal!!!Underbart!!
    Ser fram emot att läsa reportaget.
    Kram Anna

    SvaraRadera
  3. Blev jättebra!!
    Ser fram till o se repotaget, KLem Anna

    SvaraRadera
  4. Vilken otrolig mysig och fin matsal! Helt underbart! Kul med reportaget!

    SvaraRadera
  5. Så himla fint! Lite som från en svunnen tid! Förstår att du haft en underbar helg!
    Kram Agnetha

    SvaraRadera
  6. Så fint du har i matsalen!
    Fina tjejer du haft på besök, blir spännande att få se reportaget sen.
    Kram Kicki

    SvaraRadera
  7. Fin stämning. Fint dörrblad med riktigt nött färg, inte sandpapprad.

    SvaraRadera
  8. Så vackert!! Du har verkligen lyckats få fram den där "gamla" känslan, precis som det såg ut i hus förr. Skönt att läsa att du inte heller får in kritvitt i ert hus...jag har FÖRSÖKT ett antal gånger men det känns inte rätt...jag har hittat svart nu och i lagom mängd känner jag att det stämmer bättre med husets själ. (är den svart månne?) Däremot tycker jag att vitt är otroligt vackert hos andra!
    Vad spännande det ska bli att läsa reportaget, förmodligen tar det lite tid, det är ju ganska lång framförhållning efter vad jag förstått.

    Jag önskar Dig en härlig måndag!
    //lisamaja

    SvaraRadera
  9. Bordet blev superbra!..så snyggt med de svarta ramarna där oxå! Så smart att ta bort det vita på väggarna! Trodde först att du målat om! Ser fram emot reportage från dig! Är säker på att det blir kanonfint! Vädret måste verkligen varit perfekt i helgen! Ha en skön vecka nu så här lugnet efter stormen! :) Kram

    SvaraRadera
  10. Underbart fint matrum med färg..så härligt och snyggt! Din qvick fix ser inte snabb ut snarare väl gemontänkt!

    Han en fin dag!
    kram Marina

    SvaraRadera
  11. Snyyygt!
    Så himla fiffigt, det sur ut som finaste rummet!

    kram

    SvaraRadera
  12. Vilken modig åtgärd med tapeten;) Snyggt blev det! Christina

    SvaraRadera
  13. Mycket snyggt!
    Jag ser verkligen fram emot det där reportaget som jag är helt säker på kommer bli jättebra.
    Ha en bra dag:)

    SvaraRadera
  14. Vad fint det blev! Jag håller med dig... vita väggar hade nog blivit lite för skarpt i ert vackra hem. Lustigt att du just har målat er bordsskiva svart, jag gjorde det samma för någon vecka sedan men det fungerade inte alls hos oss. Nu har jag skrapat bort det mesta av färgen under tiden vi funderar på vad vi ska göra härnäst. Barn har ju en förmåga att smutsa ner så ooootroligt! ;0) Det blev hur som helst väldigt vackert hos er med en svart bordsskiva...

    Kram/ Anna

    SvaraRadera
  15. Hejsan! Hoppade in hit från Kristins blogg!
    Ni har ett underbart hus :)
    Tycker att den ljusa bruna färgen passar utmärkt!
    Kisar med ögonen och försöker föreställa mig vitt... nej!
    Ska kolla vidare i din blogg och njuta!!
    Kram

    SvaraRadera
  16. Där verkar det inte sitta fast! Jag skulle vilja ha sett en filmfrekvens från idén till att du började riva!!!
    Det blev en fin "mjuk" färg och bordet gör sig så bra med svart skiva.
    Kram/Cia

    SvaraRadera
  17. Bara så flott och läckert!!! Bordet och tavelramarna, så snyggt! Detta kommer bli ett sånt vackert reportage! Mari.

    SvaraRadera
  18. Så fint det blev i er matsal...

    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  19. Hej! Vad roligt med reportage!!!
    Hoppas att någon nappar snart, så vi också får ta del av ert fina hem! Lotta är ju himla duktig så det ska väl inte vara så långt borta. :)

    sv: nä du det där med foglossningen är inte alls kul. Nu hade jag ju både mina graviditetsbesvär som foglossning + en vanlig hederlig förkylning, som fullkomligt gjorde mej helt utslagen. Usch inte alls kul! Men nu är det över och jag har "bara" graviditetsbesvären kvar.
    Med Betty i magen så blev jag sjukskriven 50% sista tiden -både för fogarna och sammandragningar. Denna gång hoppas jag på att slippa...men vi får väl se.

    KRAM

    SvaraRadera
  20. Fiffig du är- blev jättesnyggt!!! Kram Johanna

    SvaraRadera
  21. åååå vilket otroligt vackert rum, jaa hela ditt hem är så fint och dina möbler är sååå vackra. Jag ser fram emot att få se reportaget i någon tidning. Kram på dig/Ingela.

    SvaraRadera
  22. Otroligt fint! Jag älskar den känslan som du fått till. Underbart! Kram Jenny

    SvaraRadera

Jag blir så glad om du lämnar spår efter dig!
Tusen tack för din kommentar!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...