lördag 8 januari 2011

Renbäddat






Det har varit en orolig natt, dels oron för att fler tackor ska lamma, och dels för att lillkillen har vaknat med jämna mellanrum då man just har lyckats slumrat in. Så jag tänkte råda bot på oroligheterna genom att bädda rent i sängen och snygga till vårt sovrum. Det med linnelakan och mängder med kuddar i linnetyg från HM Home.

Att sova i linnelakan är det skönaste som finns! Nu borde man sussa som en prinsessa inatt!

Ha en riktigt skön lördag kväll, gott folk!

xxxEijaxxx

33 kommentarer:

  1. Åh, vil kasta mig där, bland alla kuddarna!

    SvaraRadera
  2. Ihana Eija! Kauniit petivaatteet....myydäänköhän Suomessa samaa mallistoa? ;) Sinulla on ihana makuuhuone. Tiedätkö, olisin mieluusti mukanasi ihastelemassa uusia tulokkaita lampolassa <3
    Toivottavasti perheen pikkumies saa ensi yönä levolliset unet.
    Jään odottelemaan vauvakuvia :) ps.olen aika innoissani puolestasi. Jospa joku päivä itsekkin pääsisi todistamaan karitsan syntymää.
    Hyvää lauantaita sinne!

    SvaraRadera
  3. Vilken fantastisk sovplats, Eija! Som taget ur ett inredningsmagasin. Hade mitt sovrum sett ut så, så hade jag stannat kvar i sängen mest hela dagarna.
    Hoppas lördagen blir lite mindre orolig på Norrfrid. Kram på dig!
    /Anna-Karin

    SvaraRadera
  4. Alltså, jag har tre favoritsovrum här i bloggvärlden, och ETT är ditt, tame sjutton, jag tror ändå du tar priset, så vackert har jag sldrig skådat, vilken tidning vill inte ha detta på sin framsida!! Gud va vackert, får ont i magen av din blogg, inte bra, vilket sovrum, så snygga kuddar och så vackert med lyktorna hängande , ojl, oj, oj... ari.

    SvaraRadera
  5. Ååå vad fint och vackert sovrum ni har!Vad snyggt och underbart du har fixat till det bara så himla vackert med alla lyktor och superfina kuddar.Önskar dej en fin kväll och en skön natt.Varm Kram Rita ♥

    SvaraRadera
  6. Där sover du säkert gott inatt! Jätteläckert.
    Fint med lyktorna, ja allt menar jag.

    Kram Tina

    SvaraRadera
  7. "Statistiken visar att många människor ser vårt program i sovrummer. och folk du bjuder in i sovrummet måste vara mer intressanta än de du bjuder in i vardagsrummet. Jag skojar inte!
    //Jack Paar

    Sov gott i natt, kram/caja

    SvaraRadera
  8. AAAAAAA vaaa snyggt!! Vilket sovrum, får instämma med "Nordingården" (ovan) ...var bland de finaste jag sett på länge!! Det är som taget ur en Inrednings Magasin ju. Älskade dom skira draperade gardinerna runt, tillsammans med lyktorna blev det (förlåt ordet) assnyggt!!

    Investerade själv i HM:s Linnepåslakan för ett par år sedan och jag har inte ångrat mig en sekund, underbara att sova i sommar som vinter, dessutom är dom av bra kvalitet för en hyfsad summa.

    Ser framemot att få se små goa ulliga fårbebisar framöver ;)

    Ha en mysig lördagskväll. Kramiz Cin

    SvaraRadera
  9. Underbart sovrum! Man blir nästan sömnig bara av att titta på bilderna, kan nästan föreställa mig hur skönt det skulle vara att krypa ner bland alla kuddar!!

    SvaraRadera
  10. åh, vilket underbart sovrum ni har - instämmer med dem här ovan! Så vackert och rofyllt, som gjort för en inredningstidning!

    SvaraRadera
  11. Hvilket vakkert soverom du har. Slike gardiner rundt soverommet er så idyllisk og fint. Tror jeg må ha slike på hytta jeg. Takk for fin inspirasjon! Klæm

    SvaraRadera
  12. Men du så fint sovrum, Nu fick jag idéer igen...."min kära man, jo du vet sån där sänghimmel o en massa tyg, skulle du kunna bygga....." ;)

    Kram Pirre

    SvaraRadera
  13. Wow!!!!!! Jag tänkte att du visade inspiration från ett magasin.....Underbart vackert;o)

    Kram Malin

    SvaraRadera
  14. Sååå fint!

    10 / 10 poäng!

    Vilken DRÖM sovrum ;)

    SvaraRadera
  15. Det ska bli roligt att se de små söta lammen. Har ni planerat för tidig lammning eller planerade fåren själva.Jag hoppas att våra första inte kommer ännu på ett tag.
    Sängen ser för härligt inbjudande ut, jag tror jag måste göra en tidig kväll och krypa ner i min egen med en bra bok.

    De finska fina tofflorna, finns de att köpa i Sverige?

    SvaraRadera
  16. Hallojsan!

    Ååå så vackert bäddat det är! Jag har beundrat dessa lakan i katalogen ..men inte sett dem i något hem! Så snyggt!

    Hoppas att allt går bra med lammen!

    Ha en fin fortsättning på helgen!! Kramisar ifrån Sanne!!

    SvaraRadera
  17. Jag är mållös! Det var det vackraste sovrum jag någonsin sett i hela mitt liv (och jag är gammal). Så underbart vackert.....Nu måste jag redan i morgon sätta igång och göra om här hos oss, vi sover i misär när jag jämför.....och vilken säng....
    Full av beundran
    Agneta kram

    SvaraRadera
  18. Åhhh, gud så härligt det ser ut. Skulle kunna tänka mig att byta säng med dig.
    Ha de så gott. Catarina

    SvaraRadera
  19. Hej Eija!
    Förmodar att du just nu ligger och gottar dig i dina linnelakan....

    men när du gjort det färdigt vill jag välkomna dig in till min nya lilla lya...

    www.photobycaja.blogspot.com

    Kram/caja

    SvaraRadera
  20. Åhhh så ljuvligt jag blir helt förstummad!
    Underbara textilier från ditt vackra sovrum!!!!
    I love It!!!!!
    Ha en fin Söndag!
    Kram Kathrine

    SvaraRadera
  21. Åh så spännande med lammen som kommer nu och vilken underbart sovrum!
    Ha en fin dag!
    Kram/Lena

    SvaraRadera
  22. Wow, det är som en dröm! Så vackert, en underbar säng och så ljuvligt du bäddat. Linne blir bara mjukare och bättre ju mer man använder och tvättar det. Sen är det ju så himla snyggt också.
    Varm kram
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  23. Så vackert...vill ha!

    Älskar dessa jordfärger på lakan och kuddar!

    kram Marina

    SvaraRadera
  24. OJ! Håller med flera här! Såå himla vackert! Supersnygga kuddar och så fin gavel på sängen oxå! Håller med om att bilderna skulle platsa i ett magasin helt klart! Där sover ni nog gott! :) Hoppas helgen varit bra! Kram

    SvaraRadera
  25. ..det var himla snyggt med de små vikväggarna i fönstren och lyktorna oxå! :)

    SvaraRadera
  26. Åh så häärligt och vackert! Gissar att man sover ganska gott i det sänglinnet :)

    Kraaaaaaaaaaaaam aka

    SvaraRadera
  27. Men, himmel - jag blir alldeles varm inombords. SÅ VACKERT! Ja, du är sannerligen något i särklass du. Så glad jag är att jag kikade in nu. Ska precis stänga av datorn för nu känner jag att jag jobbat färdigt för idag. Men, så drogs jag hit till dig och det var ju som en skänk från ovan. Nu kommer jag att sova och drömma om detta vackra. Förstår du vilken lycka?! Tusen tack för inspirationen, för energin och för värmen som spred sig i kroppen nu. Precis vad min trötta själ behövde....
    Ha en riktigt fin vecka!
    Mia

    SvaraRadera
  28. Åååhhh så vackert och myyysigt,jag tror nog att jag kommer upp och slänger mig i sängen jag me..hahaha...Ha en riktigt bra dag..Kram/Annelie

    SvaraRadera
  29. Så fint sovrum ni har! Älskar den fluffiga känslan med alla kuddarna. Superfint!! Hoppas du sov väldigt gott där, kan inte tänka mig något annat :) Kram Jenny

    SvaraRadera
  30. Ohhh Eija this is too divine for words! Warmest hugs and wishes from an old farmhouse in England - Glenda xxx

    SvaraRadera
  31. helpful resources n3u28g7r78 replica louis vuitton bag replica bags from china free shipping u7u72p9n31 replica bags aaa quality you could try this out n0r25v8f43 replica bags hong kong replica chanel bags ebay replica gucci p4u47f3t77 replica bags turkey

    SvaraRadera

Jag blir så glad om du lämnar spår efter dig!
Tusen tack för din kommentar!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...