måndag 29 augusti 2011

Lekstuga

 









Igår söndag lekte jag stylist på mitt planteringsbord i växthuset med fem av våra nykläckta kycklingar. Det är så roligt, min favoritsyssla! 

Det fuktiga klimatet i djungeln av tomatplantorna i växthuset kombinerat med dofterna av mynta, citrontimjan och basilika som stiger i näsan när man nuddar vid plantorna är himmelsk! Trivs så bra därute i min alldeles egna lekstuga, men det är trångt - så trångt att man inte får in en stol att sitta på ens. I framtidsdrömmen ser jag ett uterum där man får plats med ett litet utekök, matgrupp och plats för lite odling och diverse skrot att leka med. Ett bohemorangeri helt enkelt! Tur att man har att göra för all framtid, eller hur?!

xxx

Men hörni, är så glad att ni gillar mitt hantverk i förra inlägget och att några av er vågat ge er i kast med prissättningen! För det där med pris är det svåraste, inte att skapa, utan att våga ta betalt! Samtidigt får det inte vara så dyrt att ingen köper. Någon gyllene medelväg får det vara i lagomlandet. Sen har ju vi alla olika referensramar och smärtgränser för vad saker och ting får kosta, naturligtvis!

Men norrfrid bloggshop blir det så småningom!

xxx

Vill med detta välkomna alla nya följare: Johanna Stålros, Rosenälvan, Jessica Bengt, Lisa O, Villa Skogsbrynet, Fröken Tindra och många många fler! Och alla ni som inte har egna bloggar ska känna er lika välkomna! Ska göra mitt bästa för att ni ska trivas här framledes!

xxxEijaxxx

21 kommentarer:

  1. Vilken mysig lekstuga du har! Dina lekkamrater är ju så söta. Tur att de är så små för då kan de ju få vara med och leka hos dig;-) Oj vad jag saknar mina höns och kyllingar, det känns när jag kikar på dina bilder. Och så härligt det är med alla dofter som finns i ett växthus.

    Önskar dig en lekfull dag!
    Kram,
    Regina

    SvaraRadera
  2. Det var en kul sysselsättning, där hade jag velat vara med! Var inne på en annan blogg och fick se en så söt liten kanin Snuff och här bjuds jag på kycklingar. Ingen dålig start på måndagsmorgonen!
    Så vackert...

    Kram o ha en bra dag!

    SvaraRadera
  3. God morgon!
    Men så otroligt läckra bilder!!! Så fint du har stylat!
    Ha en fin måndag.
    Kram Agnetha

    SvaraRadera
  4. Du har så mysigt och trevligt i din lekstuga, det syns att du tycker om det du har och vad du gör. Jag är övertygad om att du kommer att få ett uterum med utekök osv så småningom.
    Kram Eva

    SvaraRadera
  5. Hej
    En underbar lekstuga och visst är det så roligt att fixa och trixa:)
    Ja projekt för en lång tid frmaåt har man allt och det är ju det som är det roliga...
    ha en fin fin måndag
    kram
    sandra

    SvaraRadera
  6. Men gu så söta helt underbara bilder med dessa godingar pickandes och vackra krydddor och andra sköna föremål!

    Ja du prissättning är inte en enkel...men ta tid på hur mycket tid du lägger på att tillverka och materialkostnad sen bör du tjäna lite på varan också... annars är det ju ingen idé att sälja. Vet inte om du blev mer klok på det, men ska man titta på en timlön idag plus arbavg så bör du ligga på 250kr/tim.

    Kram Marina

    SvaraRadera
  7. Nej, så himla söta små kycklingar! Jag kan gott tänka mig att det är roligt att pyssla med de där småttingarna. Underbart färggranna bilder du har tagit, hösten är vacker säga vad man vill!

    Ha en fin start på den nya veckan!

    Kram
    Sari från Puumuli

    SvaraRadera
  8. Underbara bilder och vilka sötnosar som du får hjälp av. Tack också för ett personligt välkomnande :D //Christina

    SvaraRadera
  9. Vilka underbara bilder!:) Såå naturligt, lantligt, rustikt, höstigt och charmigt och så ursöta små kycklingar! Styling är ju det roligaste som finns..och särskilt när man har så bra utgångsläge som du med massor av gammalt!:) Kram

    SvaraRadera
  10. MEn vilka SÖÖÖÖTA!!! Helt underbara!!

    Kram Elin och Emelie

    SvaraRadera
  11. Every woman should have a room of her own, det var ju så:) Har inte hunnit titta in hela sommaren, ser skönt ut!

    SvaraRadera
  12. Haha, vilket sjå du måste ha haft för att få dem att agera som du ville framför kameran. Gulligt som bara den!

    SvaraRadera
  13. Lekstuga eller bohemorangeri, ja båda orden passar så bra, det är väl det det handlar om. Dina bilder är så bra; lite intressant oreda och färger där ögonen vill vila lite längre.
    Tack för din kommentar som gjorde mig så glad!
    Jag är helt nybörjare både med dator och fotografering men ska visa mer allt eftersom.
    Kram "lekkompis"
    /Cia

    SvaraRadera
  14. Vilka fina foton, jag har blivit beroende av din blogg Eija.

    Kram Lillemor

    SvaraRadera
  15. Så ljuvliga ungar!!Du verkar ha skapat Dig och Din familj en riktig idyll!!

    SvaraRadera
  16. Vilken underbar lekstuga du har, och vilka söta småttingar... hösten är underbar med alla färger...

    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  17. Åhh, jag vill också ha kycklingar som hoppar runt på mitt planteringsbord! Så fina bilderna blev, härliga höstfärger!

    Ha det fint!
    /Anna-Karin

    SvaraRadera
  18. Gud jag blev alldeles sjuk av dina fina bilder!!!! Sötaste jag sett på länge;) Kram och tack underbara du för det!

    SvaraRadera
  19. Vilka fina bilder du stylat till!
    Så sööööööööööööta dessa små kyllingar är!!!!
    Hoppas din vecka blir fin!
    Kramar Kathrine

    SvaraRadera
  20. Hej
    Oj vilka fantastiska bilder du visar, allt är häpnandsväckande vackert, man får en varm höstkänsla av dom.
    Dina kycklingar är hur söta som helst!
    Tack för det varma välkomnandet till din blogg.
    Ha en fin dag.
    Varm kram
    Jessica

    SvaraRadera
  21. Nej men gud vilka söta och roliga bilder, så fina, jag har ju en släng av fägelfobi men detta kan man ju inte annat än tycka är sött!! Både djur och människor som hamnar på Norrfrid kan skatta sig lyckliga!!! Och DU är en fantastisk människa, på att skapa, tillverka, styla, fota och uttrycka dig, det märks att det finns en stor dos av både hjärna och empati bakom orden!! Ha en bra dag bloggvän! Mari.

    SvaraRadera

Jag blir så glad om du lämnar spår efter dig!
Tusen tack för din kommentar!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...