onsdag 22 januari 2014

Vi flyttar!


Men oj så mycket positiv respons jag fått på att Norrfrid flyttar till Lantliv! Tackar så hjärtligt för alla gratulationer och lyckönskningar!

Igår kväll firade vi faktiskt med en flaska fin vin, trots att det var en helt vanlig tisdag. Mitt hjärta sjöng och jag hade energi för tusen efter att ha sett Lantlivs nylanserade websida. Har ni kikat in där? Många fina reportage, tips och recept finns upplagda. Och så är vi några fler bloggare som skriver där också, bland annat Victoria Skoglund, ägaren av underbara Zetas trädgård. Kan faktiskt fortfarande inte riktigt fatta att genom att klicka HÄR hamnar man på min nya blogg. 

Hoppas ni vill kika in!

xxx

Thanks for all the positive words you brought to me yesterday! Norrfrid blog has now moved to Lantliv, and to celebrate we drank a bottle of good wine on an ordinary tuesday! On Lantlivs new website you find lots of home-decorating, tips and tricks and recipes. Victoria Skoglund, owner of Zetas Trädgård is also blogging there. Push HERE to have a look!

Eija

22 kommentarer:

  1. Japp! Har kikat in och väntar med intresse på nästa nummer av eminenta Lantliv <3 Kommer att läsa dina ord och se bilder på många ställen numera ^^

    Lycka till!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Eva! Vad roligt att du vill följa med till Lantliv!

      Radera
  2. Oj vilken grej!! Stort grattis Eija, vad roligt för dig!! Nu har jag kikat på alla länkar och det ska bli roligt att följa din blogg på Lantliv. Tänk vad mycket roligt som hänt dig de senaste åren!!
    Kram,
    Regina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja de senaste åren har varit händelserika kan man lugnt konstatera! Är så glad att jag började läsa bloggar och själv så småningom blogga. Annars hade jag ju inte träffat dej heller Regina! Ha det fint!

      Radera
  3. Fast jag gillar layouten bättre på den här bloggen. Får du inte styla om bloggen på Lantliv...? ;-)

    Vinterhälsningar
    Elisabet

    SvaraRadera
  4. Tack Elisabeth! Lantliv måste hålla en enhetlig layout på sin hemsida, och detta gäller alla oss som bloggar där nu. Det ska synas att vi är hos Lantliv och inte Norrfrid :). Men jag ska göra mitt bästa för att text och bilder ska förbli i samma stil som härinne! Dessutom kommer jag uppdatera lantlivsbloggen mer frekvent än vad jag gjort här den senaste tiden. Förutom bloggen kan ni följa oss på facebook som Norrfrid Gårdsbutik där jag uppdaterar vad som sker i våra företag samt Instagram där jag uppdaterar mest då jag har mobilen med mig överallt. Där blir det lite tjosanhejsan, och det är det som är meningen och som gör det roligt!
    Allt gott, Eija

    SvaraRadera
  5. Jag har inte heller fattat det riktigt än! :) Men det är såå kul!.. Förstår att du är superglad och har massor av energi! Njut! :) Klart ni skulle fira! Det är ni värda! Tjohooo! :) kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Energin är verkligen på topp nu, dagarna blir längre och ljusare, det gör sitt till också, förutom denna positiva händelse förstås ;) Du är en del av detta då vi verkligen har peppat varann längs med vägen Lisbeth. Att vi vågade...

      Radera
  6. Hallå igen Eija, nu minns jag inte om jag skrivit nedan eller om det bara var på fejan men än en gång, STORT GRATTIS !! Du är ju klippt och skuren för Lantliv, du har lätt för att uttrycka dig och skriva, du skriver om livet på landet, inredning, byggnadsvård, om vardagslivet med barn och massor av djur, är personlig men inte alltför privat, DEN mixen vill i af jag läsa!!! Vilken tur att jag är avundfrisk och inte avundsjuk, för en sån här gång skulle det kunna ligga nära tillhands, haha, men du förtjänar att lyftas fram, du, ditt Norrfrid med butik och underbart B & B- detta blir toppen, du driftiga, kloka härliga tjej!!! LYCKA TILL I MASSOR FRÅN DIN VÄN OCH BLOGGKOLLEGA PÅ NORDINGÅRDEN

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men tack så mycket Mari, och som jag skrev häruppe till Lisbeth har du också peppat en hel del så att lilla jag vågat komma ut ur skrubben. Avundfrisk, vilket härligt uttryck! Tack för allt min vän, min inspiratör OCH bloggkollega! Allt gott och många muken!

      Radera
  7. Hej fina Eija!
    Du skriver fantastiskt bra och det var så roligt att läsa bloggen på Lantliv!
    Stort Grattis och Lycka Till!
    Följer med glädje fortsättningen 💙
    Stor kram
    Mia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Mia! Kul att du gillade även det nya där jag börjar lite grann på ny kula, berättar historien från början då jag misstänker att det nu finns en hel del läsare av Lantliv som läser om Norrfrid för första gången. Det är så roligt att få göra detta! Allt gott till dig, Eija

      Radera
  8. Så glad att jag fick lära känna dig och sälja ditt första reportage till Lantliv från ditt hem. Jag älskar din resa, jag älskar den person du är. Ditt driv är underbart. Hälsa gubben också :)

    Kram Lotta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Utan dej och Kristin och de där enormt roliga dagarna vi hade på Norrfrid skulle jag inte vara här. Jag tvekade och ni sa: KÖR PÅ! Kommer aldrig glömma det, och hur ni lyckades sälja ert första reportage till Lantliv. Vilken lycka! Du tar orden ur min mun när det gäller driv, för det har DU så det skvätter om det! Ska hälsa gubben! Kram Eija

      Radera
  9. Hittade inget ställe att kommentera i din nya blogg så jag skriver här istället. Superfin, ny sida där du kommer göra underverk och krönikan...WOW. Du är otrolig. Kram Jenny

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det går inte att kommentera på den nya bloggen. Så är det upplagt men kommentera kan ni göra på Facebook, instagram eller så kan ni maila!
      tack Jenny, jag är otroligt hedrad över det nya uppdraget. Har fått nypa mig många gånger i armen förstår du...och snart träffas ju vi för vårt samarbete, så många förmågor vi har i vår lilla stad! Det kommer bli kanon, ser verkligen fram emot att träffas igen! Vi hörs, Eija

      Radera
  10. Fantastiskt roligt!
    Klart jag hänger med till den nya adressen.
    Ha en riktigt skön helg!
    /Anna-Karin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Anna-Karin! Hoppas du gillar det nya också! Ha en fin helg du med! /Eija

      Radera
  11. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  12. Fantastisk härligt att Ångermanland finns med i Lantliv! Superfint reportage var det också!

    SvaraRadera
  13. Grattis till krönikör i Lantliv....jag prenumererar på tidningen...tycker den är jättebra;))).....har precis läst din sida....bra!!
    Var bodde ni förut ?....själv bor jag i Sundsvall inte långt fån Sollefteå:)......hoppas du får en härlig tid med Lantliv.....
    Kram bia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Bia! Kul att du gillade krönikan! Lantliv är också min favorit av alla inredningstidningar.
      Innan vi flyttade till Sollefteå bodde vi i Sörmland, i Stjärnhov

      Radera

Jag blir så glad om du lämnar spår efter dig!
Tusen tack för din kommentar!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...