söndag 6 mars 2011

My leftovers


Sedan jag var riktigt liten har jag fascinerats av tyger och allt man kan skapa av dem, min mormor var sömmerska och min mamma har alltid handarbetat så det faller sig naturligt att ha mönster, tyger, knappar och band i gömmorna. Har fortfarande mängder av tyger som jag köpt genom åren - ibland bara av den enkla anledningen att de är vackra


...men de senaste åren har det inte blivit mycket gjort i handarbetsväg, detta som jag förr ansåg vara en mycket avkopplande syssla har förvandlats till något som känns motigt, det känns som att livet är så till brädden fyllt av olika "måsten" så tygskapandet har skuffats längst ner på listan...har köpt mest färdiga kuddar och gardiner de senaste åren, vilket var helt otänkbart förut...


...därför är det så skönt nu när inspirationen kommer med vårljuset - här kommer min version av leftovers!


...det ska också bli matchande kuddar till, de är nu under tillverkning!

Ha en himla fin kommande vecka, nu är det vår tur att ha sportlov, vi verkar ha tur med vädret!

xxxEijaxxx

12 kommentarer:

  1. Hej Eija
    Blev verkligen FINT :)


    B
    L
    O
    G
    G
    P
    A
    R
    T
    Y
    T

    fortsätter........
    redan mängder med fina bloggar..
    VÄLKOMMEN
    Håkan

    SvaraRadera
  2. Såå jäkla fint! Va duktig du är.
    Ha en fin ny vecka!
    Kram Åsa.

    SvaraRadera
  3. Oj, det där var hur läckert som helst! Jag har alltid avundats människor som vet hur man hanterar nål och tråd, jag är tyvärr inte en av dom... (Trots att det ligger i släkten.)
    Njut av sportlovsveckan! (Här i Skåne hade vi vecka 8.)
    /Anna-Karin

    SvaraRadera
  4. Guud så läckert!!!
    Ser fram mot fortsättningen. Ha de gott. Catarina

    SvaraRadera
  5. Jättefint! Det är synd när pyssladet blir påtvingat. Det ska ju vara lugnt och avslappnat. Men jag håller med om att det brukar hamna långt ner på listan, men skoj är det!

    SvaraRadera
  6. Hej
    Såååå fint det blev =)
    Jag har också en hög som väntar. Ska klä om en fåtölj men först så ska jag sy ihop bitarna. Har sett dem där stora sofforna som "dem" vad -dem nu heter- klär om och det är ju så häftigt!

    Ska bli kul o få se kuddarna.
    Ha en underbar start på veckan. Kram Pirre

    SvaraRadera
  7. Vilket trolleri du bjuder på...tänk vad du kan trolla fram av left-overs. Så snyggt!!!

    Ha en fin vecka!
    Kram,
    Regina

    SvaraRadera
  8. Jag är såå full av beundran....själv kan jag inte få ihop något längre.

    Kram//

    SvaraRadera
  9. Hej!
    Härligt med tyger...att köpa tyger och låta fantasin gå igång, det är som julafton för mig:)
    Jag är nykomling här, men har lagt mig som följare så jag kikar snart in igen på din fina blogg.
    Ha en bra måndag!
    lisamaja

    SvaraRadera
  10. Jag fullkomligen älskar lappteknik!
    Så fint du har gjort, härliga färger du har satt ihop. Hoppas ni har det skönt nu på lovet, ta hand om er.

    Kramen Tina

    psst. får jag fråga hur har du fått dit din Google översätt?

    SvaraRadera
  11. Herlig Eija! Dette ble riktig så fint. Stoffrester og lappeteknikk kan brukes til det meste, og jeg liker veldig godt hva du har klart å trylle fram av dine. Matchende puter blir sikker herlige, de også (håper du vil vise de også :)

    SvaraRadera
  12. Det låter som mig! Jag älskar tyger och samlar på mig fast jag inte har någon egentlig plan utan kanske bara köper för att det är vackert och tyger som jag vet att jag alltid kommer att gilla. Är inspirerande bara att se sina tyger! Va läckert det blev på stolen med de tygerna till en brun stol! Kul!:) Jag är ingen sömmerska och har inget påbrå förutom att mamma sydde en del då jag var liten. Själv har jag sytt klart en väska ikväll :) Ha en härlig sportlovsvecka! Kram

    SvaraRadera

Jag blir så glad om du lämnar spår efter dig!
Tusen tack för din kommentar!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...