måndag 7 november 2011

FINVERANDA


Eftersom tiden verkar rinna iväg på ett märkligt vis, bestämde jag mig att redan nu hämta in gran och eneris från vår skog, för rätt vad det är svischar det till och det är första advent. Planerar en stressfri jul i år, eftersom julhetsen brukar få mig att tappa suget totalt....


Eneris samsas med älghornet i zinkspannet


granen står i gårdens gamla mjölkspann, klädd i vildhjärtan


nyberett fårskinn från gårdens lilla flock, samt en nykomling i kuddfamiljen


ljungen har hållit sig sedan september, lyfte bara in det under tak på de små hyllorna på varsin sida av nyinsatta pardörren



Nu är det bara snön som saknas!


Fårskinn, kuddar och vildhjärtan kan ni se mer av i hantverksshoppen

Hoppas veckan startat väl för er!

xxxEijaxxx

32 kommentarer:

  1. Hej vännen
    JAg var ute i fredags och plockade hem en hel del...
    Så underbart mysig och så vackert med fällen...
    Där hade jag gärna slagit mig ner...
    Du har mail:)
    kram
    sandra

    SvaraRadera
  2. Vackraste inlägget!!! Ja, snacka om vacker veranda också, hur fint är inte detta, ett sånt hus som du ha vill jag ha!!! Helt rätt, man ska börja i tid om man vill njuta, ta det pö om pö och gran och enris är helt "legalt" att börja ta in nu... mycket fint med riset i hinken ihop med hornet och så alla vilda hjärtan i den lilla granen och en RÖD kudde, så himla snygg! Ja, nu har du hittat hem Eija!!! Mari.

    SvaraRadera
  3. ...glömde ju fina vovven, vaktar så sött, "här bor jag- faktiskt!"

    SvaraRadera
  4. Hej!!
    Underbart inlägg vännen, jag njuuuuuuuter!!! Har tänkt ge mig ut & plocka hem lite denna veckan:))

    Kram Malin

    SvaraRadera
  5. Så underbart fint du gjort det. Ja rätt som det är så kommer snön och då är du redo.
    Önskar dig också en härlig start på veckan. Kram Maria

    SvaraRadera
  6. Så inbjudande, måste vara härligt att komma hem till detta?
    En liten orolig undran, vovven, han tuggar väl inte i sig dina fina vildhjärtan?
    Min ena katt fick en riktig knäpp när jag packde upp kudden jag köpt av dig. Nosade och buffade som en galning...
    Kram Annika

    ps du gör rätt i att skynda fram julen långsamt, vintern är som sagt var lång och mörk och energin vi lagrat upp under sommaren ska räcka länge.

    SvaraRadera
  7. Voi miten ihana tunnelma teidän kuistilla! Ja sait sen noin kauniisti vangittua kuviksikin. Kiitos!

    SvaraRadera
  8. Nu blir jag också sugan på att fixa här hemma. Har en veranda på min önskelista, så skönt att ha tak över bron (det har inte vi) och slippa att allt blir blött när det regnar, som det har gjort mycket den här hölsten. Hälsningar från Annlie i Norrbotten!

    SvaraRadera
  9. Visst är det väl härligt med adventsförberedleserna och tankarna på julen! Fint blir det, jag har redan plockat mossa. Då snön lagt sig är det besvärligt.
    Njut livet!

    SvaraRadera
  10. Vilken veranda! SÅÅÅÅ snyggt med dessa röda pardörrar, och piffet runt om är hur vackert som helst. Att det dessutom är gårdens egna fyrbeningar som bistått med fällar och kuddmaterial gör ju saken bara ännu bättre, och det ser otroligt mysigt och välkomnande ut!

    Varma hälsningar från ett kyligt England,
    Helena

    SvaraRadera
  11. Underbar veranda ni har !!!! Och så mysig du har dekorerat den . Och !!! Jag älskar dina kuddar !!'Kramar // Susanne ♥

    SvaraRadera
  12. Ååååh va mysigt det blev! Fick ju se lite av det igår! En riktig norrländsk höst-vinterveranda! Superfint med dina skapelser där på verandan. Nu ser jag lingonkransarna som jag missade igår!:) åsså gos-hunden där längst fram!

    SvaraRadera
  13. Men vilket fint inlägg, gillar er veranda och dörren är så fin, hoppas också på en stressfri jul, hoppas du får en. Ha en fin kväll/Gela

    SvaraRadera
  14. Vilken god idé - för visst är det roligare att vara ute i god tid än försent! Verandan är ljuvlig!!

    SvaraRadera
  15. Vilken härlig känsla jag får i maggropen när jag ser din veranda, gillar det verkligen.
    Och kudden med rött tryck! Tänk om tomten förstår att jag..... och vildhjärtan i granen får han inte glömma......
    Kram vännen
    Cia

    SvaraRadera
  16. Fantastisk herlig veranda!!!

    Å.... nydelig ja...

    Liv ;O)

    SvaraRadera
  17. Å så himla fint och mysigt på din veranda! Massa mysigt från skogen, det är ju det finaste!Förutom dina egentillverkade saker förstås.
    Dörrarna är superfina.
    Kram Agnetha

    SvaraRadera
  18. Vilken inbjudanade entré, jättefint och så mysigt med får skinn och hjärtan:) Christina

    SvaraRadera
  19. Jösses så fint!
    Där sitter ni fint på alla fällar, färgen på dörr och foder är ljuvlig!

    Kram till dig

    SvaraRadera
  20. Vilken underbar veranda, du har gjort så fint.

    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  21. Men så fint - och vilket fårskinn! Hjälp vad jag gärna skulle vilja ha ett sånt stort! Ska kolla din webshop lite noggrannare tror jag. Du har det väldigt fint. Trevlig blogg. Underbart med får - min dröm - är de svåra att ta god hand om? Ha en fin måndagskväll, kram Frida.

    SvaraRadera
  22. Så underbart fint du har gjort på verandan ! - Man blir alldeles glad i hjärtat när man ser det.
    - Nu måste jag börja tro på jultomten igen ... för oj vad jag önskar mej ett fårskinn !
    - Ska göra mitt allra bästa för att vara snäll. så kanske...undrar hur snäll man måste vara ??!
    Ha det gott !
    Kram / Anneli

    SvaraRadera
  23. Oj så fint du fixat! jag ska nog också, nästa helg. Man kan ju dra ljusslingorna färdigt ockaså, inte behöver man ju tända dem ännu. Men det är skönt att vara ute i tid!

    SvaraRadera
  24. Så vinterfint du gjort det. Det är ett sundhetstecken att förekomma de där tiderna då alla "måsten" helt kan få en ur balans. Du gjorde rätt i att fixa fint redan nu. Bara njut! Dörrarna är supertjusiga de med.

    Hälsar Åsa

    SvaraRadera
  25. Åhh så fint du har det där på din veranda!
    Så mycket vackra saker!!!
    Ha en fin dag!
    Kramra Kathrine

    SvaraRadera
  26. Underbart fin ni gjort er veranda, röda dörrarna är verkligen pricken över i...superfint!


    Kram Marina

    SvaraRadera
  27. Så otroligt snyggt! Gillar er röda pardörr. Passar huset. Vi kommer att ha blåa pardörrar på vår kvist. Om sådär x antal år då vi kommit så långt som till kvisten!

    SvaraRadera
  28. Hela ert hus är så vackert och verandan är kronan på verket. Vilken tur att ni hittade varann, huset och du, för ni passar perfekt ihop. Till och med den fina hunden är helt självklar. Och jag tycker att den röda kudden blev jättebra!
    /Cicki

    SvaraRadera
  29. Jag håller med, lika bra att vara ute i god tid!!
    Du har verkligen fått till de! Nu fattas bara lite snö;) Ha de gott!
    /Michaela

    SvaraRadera
  30. Så fint! Och så klokt att börja i tid! Här ska det bara vara Fars Dag först, sedan ska jag minsann också börja plocka fram lite adventsligheter. Vilket jag i o för sig brukar säga varje år, och så blir det oftast brått i slutänden ändå...

    SvaraRadera
  31. ohhhhhhhhhhh eija du tar andan ur mig...som man säger när man blir såååååååådär tokinspirerad du ger sån lust så jag vill me ut och hugga mig en liten gran nuuu, fniss!
    dina skapelser ohhhhhhhh du är en konstnär du! må bäst, varmkram lotten

    SvaraRadera
  32. Så fina bilder du har,vackert! Kramen Lisbeth

    SvaraRadera

Jag blir så glad om du lämnar spår efter dig!
Tusen tack för din kommentar!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...