torsdag 18 november 2010

Bloggägarinnan tackar det ödmjukaste...


...över uppmärksamheten och de uppmuntrande kommentarerna i förra inlägget, blir nästan lite generad och röd om kinderna...


precis som de här röda skorna med gulddekorationer. Dessa har bloggägarinnan traskat omkring i för sisådär fyrtio år sedan...


Tadaaa! 

Här ser ni bloggägarinnan i sin sjömansdräkt för sisådär trettioåtta år sedan...


Tack för att ni finns där och förgyller min vardag!

xxxEijaxxx

P.S Ni som är intresserade av fårskinnen får jättegärna maila mig med era frågor och ja, det kan finnas ett och annat skinn till salu också....


25 kommentarer:

  1. Så kul att ha ett så fint porträtt av sig själv . Storebror min fick också ett sånt där fint porträtt, men inte JAAAAG , så orättvisssssssst det känns helt plötligt ...

    Skorna var också underbara =)

    Ha det gott !
    Kram Sussi O

    SvaraRadera
  2. Men vilket gammeldags fotografi!? Är det taget på 70-talet? Varför tog inte min mamma mig till fotografen tro? Söt som socker är du i alla fall.
    Kramar

    SvaraRadera
  3. Men vilket härligt sött kort på dig! På alla barndomsfotografier jag har av mig själv (fotograftagna dvs) sitter jag med pottfrilla och bruna manchesterhängslebrallor med dragkedja fram och ser förbannad ut. Kanske född fel årtionde helt enkelt.

    SvaraRadera
  4. Oj, vilka fina skor och sött kort på dig! Det var långt hår minsann!

    Vilket vackert inlägg om fårskinnen! Underbara "hemslöjds"-bilder också! Ett sånt fårskinn skulle man ha...

    Novemberhälsningar
    Elisabet

    SvaraRadera
  5. Åh va gulligt kort på dig,å vilket hår..:) Som en ängel..:)) Ha en riktigt mysig frrdag...Kram/Annelie

    SvaraRadera
  6. Godmorgon
    Det var riktigt fina fårskinn du hade i förra inlägget, och jättevackert fotade. Och söt som socker är du på fotot, så roligt och ha ett sånt foto. Så fina skor, extra roligt att det är du som haft dom.
    Ha en fin dag
    Varm kram
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  7. Men så söt du är!!! Och är ännu! Vilken fin målning/foto, så kul att ha, inte många som har en sådan fin tavla på sig själv och vilka bedårande små röda skor!! Trevlig helg! Mari.

    SvaraRadera
  8. Hej på dej!
    Nu finns datumet för JULSPECIAL lilla reportaget på min blogg. :) (näsa lördag)

    Du...helt UNDERABRT fårskinn!!! Vill ha! :) Härliga bilder både detta inlägg och förra.

    Ha en skön fredag!
    KRAM

    SvaraRadera
  9. Så fint porträtt! ..och längden på håret har du kvar!:) Det var verkligen ett gammeldags porträtt..liksom färgsatt foto. Så söta skor oxå, kul att ha kvar! Trevlig helg! :)

    SvaraRadera
  10. Röda skor är toppen för en liten tjej, kanske även för en stor... Tio år tidigare än dina skor är de här: http://morfarshus.blogspot.com/2010/04/jag-har-ju-mina-roda-skor.html

    SvaraRadera
  11. Hej
    dina fårskinn är verkligen underbara...
    Vad söt du var och fortfarande är och villka fin fina skor...
    ha en mysig helg själv bär det av till göteborg
    kram
    sandra

    SvaraRadera
  12. Vilka söta skor och vilken söt flicka, så otroligt vackert hår. Roligt att ha ett så vackert porträtt på sig själv.

    Ha en underbar helg!
    Kram,
    Regina

    SvaraRadera
  13. UNDERBARA BILDER :)

    Dags för SATURDAY SHOW OFF
    hos mig.....
    VÄLKOMMEN att vara med :)
    Ha det gott
    Håkan

    SvaraRadera
  14. Åhh, vad fin du är på den där bilden! - Älskar de där gamla efterkolorerade fotona. (Undrar när vi får lära oss att göra sånt på fotokursen?!)
    Ha en riktigt skön helg!
    /Anna-Karin
    P.S. Hon var jättebra, Lady Gaga! D.S.

    SvaraRadera
  15. De där skorna är bara för ljuvliga! Kortet sen då..... Ja, det här var härligt må jag säga. Har fått en släng av feber så det betyder att jag får bromsa lite och vila, vila, vila. Men, idag känns det bättre faktiskt och det är gott.
    Annars har det gått för högtryck må jag säga och jag hinner inte riktigt med bloggandet just nu. Men, i huset börjar det arta sig och jag tror vi kan få en riktigt fin jul där. Lite vit färg på några väggar så känns det riktigt bra sedan *ler*
    Ha en fin helg!
    Mia

    SvaraRadera
  16. Det allt ett par söta skor du traskade omkring i!

    Söt är du själv också. Önskar dig en fin lördagskväll.

    KRAM Helena

    SvaraRadera
  17. oj vilken fin bild! och vilket hår!!!
    många flickors dröm att ha ett såden praktfullt hårsvall! :)
    tänker lite på gamla bilder, nu är de ju på papper men kanske skulle man fota av några, bara för skojs skull, får se vad jag hittar/hittar på. :)

    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  18. Tack söta! Så fin du är!=)

    Vi är i samma ålder så jag har liknande foton på mig!=))

    Kram till dig!

    SvaraRadera
  19. Godmorgon
    Tittar in och tackar för din fina kommentar och önskar dig en mysig söndag. Och vilken superfin header du gjort!
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  20. Tänk att du sparat de där fina skorna. Och vilket gulligt porträtt, sitter väl på bästa platsen i huset förmodar jag.
    Ha det toppen!
    Camilla

    SvaraRadera
  21. Underbart vacker bild på dig!

    Nej den bilden på skåpet är inte hemifrån mig den har jag hittat på nätet. Lite kul att fläkten liknar den vi har...la märke till det idag när jag gjorde inlägget!

    Han en skön söndagkväll!
    Kram Marina

    SvaraRadera
  22. Grattis! Du har vunnit ett smycke hos mig! Maila mig din adress till tidlosating@gmail.com

    Kamomilla

    SvaraRadera
  23. Hej igen! Blev så inspirerad av dina fina barndomskort så det blev ett inlägg hos mig också! Kikar du in får du inte se mig i nya tunikan utan i en klänning storlek mindre:)

    KRAM Helena

    SvaraRadera
  24. Hej
    Tänkte bara säga att jag har lagt ut något i butiken som jag såg att du letade efter:)
    Tänkte på dig när jag la ut den..
    Mycket fin header du har fått till:)
    kram
    sandra

    SvaraRadera
  25. Hej och tack snälla för din kommentar hos mig! Jag blev så glad!!! :) Hoppas du haft en härlig helg med mycket tovande!:)Kram

    SvaraRadera

Jag blir så glad om du lämnar spår efter dig!
Tusen tack för din kommentar!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...