måndag 28 mars 2011

Nyss hemkommen...

...från resan med stort R. Så många intryck, härliga möten, mängder med inspiration. Var ska jag börja?


Ska jag berätta att våren kom till mig med trädgårdsmässan NORDISKA TRÄDGÅRDAR?


eller ska jag berätta om INREDNINGSRESANS första anhalt, maten och miljön hos VINTAGE BY NINA...?


...eller det varma välkomnandet och den otroliga, konstnärliga mor Ágústas garage som Gúa har skapat och som fullständigt knockade oss alla?


eller Butik Sophie som hade sanslöst vackra saker...


...eller om fynden vi gjorde hos STIL OG STEMNING?


eller inspirationen vi fick hos TAGE ANDERSEN?


eller hur den otroliga gårdsbutiken HONNING OG FLORA gjorde oss alla saliga? 

Måste sortera alla intrycken nu från resan, det är ett virrvarr på hjärnkontoret just nu...detta får delas upp i flera inlägg tror jag!

Tusen tack vill jag sända till finaste PETRA och INGELA för arrangemanget av inredningsresan. Ni är bäst!

Kramar till alla er härliga tjejer på bussen och sist men inte minst tack till vår tålmodiga chaffis B-G på Vänerbuss!

xxxEijaxxx

20 kommentarer:

  1. Woaw med de inledande bilderna, blir mn ju verkligen sugen på fortsättningen. Verkar ha varit en helt underbart givande resa.
    Ha de gott. Catarina

    SvaraRadera
  2. Så underbart ni måste ha haft det! Nu får man ångra att man inte följde med...
    Välkommen hem!
    /Anna-Karin

    SvaraRadera
  3. Vilka ställen ni besökt, låter verkligen som en dröm. Det är så roligt och se dina bilder, uppskattas mycket av mig som inte var med.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  4. Hej
    Så roligt att det blev en härlig resa.
    Ser verkligen underbart ut...
    ha härlig kväll och försöka ta in all intryck.
    kram
    sandra

    SvaraRadera
  5. Det var verkligen en fantastisk resa med så många härliga intryck från alla inspirerande ställen vi besökte. Dessutom var så roligt att träffa dig irl.

    Ha det så gott!
    Kram,
    Regina

    SvaraRadera
  6. låter som en härlig resa och så kul att få besöka alla dessa duktiga inredningstjejer.

    Kram Marina

    SvaraRadera
  7. Å vännen är du hemma nu! Det blev en lång resa för dig!!!
    Kul o träffas!
    Kram Agnetha

    SvaraRadera
  8. Skönt att höra att du är hemma. Hoppas att resan hem gick bra. Vågar inte fråga vilken väg det blev till slut. Tack så mycket för trevligt sällskap och många skratt. Jag kollade hur det stod till med växthuset när jag kom hem, och det stod kvar! Det behöver kärlek och omvårdnad, och några glasrutor, men träet verkar torrt o friskt. Det var dock mkt mindre än vad jag kom ihåg men det får räcka för mig! Kram Nellie

    SvaraRadera
  9. Vad härligt det låter! Skulle också kunna tänka mig en sådan resa...inget problem, bara hojta till! ;-)

    SvaraRadera
  10. Vilka helt underbart inspirerande bilder. Ser fram emot att få se mer snart!!!! En sån resa skulle jag också vilja åka på någon gång. Ha en fin dag/Gela

    SvaraRadera
  11. Ja, det var verkligen en fantastisk resa. Den gav så mycket inspiration, man är helt lyrisk.
    Vilken fin blogg du har, så mycket vackra bilder.
    Kram och ha en fin dag
    Marita i Heestrand

    SvaraRadera
  12. Detta var andra reseskildringen över samma resa som jag läst idag....Avundsjuk på er som var med är liksom bara förnamnet ;)

    Kram//Carolina

    SvaraRadera
  13. Ja, jag kan gott föreställa mig att resan var lyckad! Underbara bilder som jag hoppas att få se lite mera av...

    Ha en fin dag!

    Kram
    Sari från Puumuli

    SvaraRadera
  14. Låter helt sagolikt...

    Jag hoppas det blir många fler bilder och rader, detta ser bara magiskt ut.

    Har inte alls hängt med kan jag säga, men av vad jag förstår så var detta en resa alla kunde anmäla sig till genom Ingela och Petra?

    Ja jösses, en sån resa drömmer man ju om...det kan man leva på länge (bara ett besök på ett ställe kan man också leva länge på...*ler*..!)

    Kram Mariette

    SvaraRadera
  15. Välkommen hem igen, saknar dina blogginlägg! Wow, vilken rutt, jag förstår att huvudet är fullproppat av intryck och inspiration!! Vilka ställen och vilka bilder du tagit, purjon i gummistövlarna, så häftigt, tack för titten, jättekul att få se!! Mari.

    SvaraRadera
  16. Åh, himmel så mycket fint! Man tappar nästan andan! Kan tänka mig att du är full av intryck som måste sorteras! Tur att du har fotat så du kan minnas tillbaka på allt i omgångar och smälta det! :)

    SvaraRadera
  17. Så härliga butiksbilder, vill se mera =)

    ha en toppendag. Kram Pirre

    SvaraRadera
  18. Hei Eija, takk for at du deler med deg av denne fantastiske reisen ! Dine bilder er så utrolig Inspirerende! Ååå som jeg skulle ha vært i Ninas fine kafe, sammensetningene i dekorasjonene er til å miste pusten av. Alt jeg elsker er der. Kan godt skjønne hvis du bobler over av lykke nå :)

    God klem,
    Aina

    SvaraRadera
  19. Hei igjen Eija, kan jeg få låne et av dine bilder fra Ninas kafe ??

    Aina

    SvaraRadera

Jag blir så glad om du lämnar spår efter dig!
Tusen tack för din kommentar!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...