söndag 5 februari 2012

Vårt hem i Lev Landlig



I höstas var Kristin Fägersköld och Ann-Charlotte Andersson här en helg för att göra reportage från vårt hem och gård. En mycket minnesvärd helg hade vi och det var så roligt att se hur tjejerna jobbar! Bilderna från den här helgen resulterade i tre olika slags reportage och är nu sålda till tre olika tidningar: norska Lev Landlig, Gård och Torp och Lantliv! Är såååå glad för det eftersom de två sistnämnda tidningarna är mina favoriter!

Nu är det första reportaget publicerat i Lev Landlig, nummer 1/2012. Tidningen var inte så välbekant för mig, men efter lite bläddrande blev det en glad överraskning: tidningen har en perfekt mix mellan lantliga reportage, mat, byggnadsvård och inspirationssidor i en stil som jag gillar! Och jag måste säga att Kristins och Lottas arbete som resulterade i det här reportaget är en fullträff! Ett porträtt av vår familj och gårdslivet som vi är mycket nöjda med!

Om ni inte hittar Lev Landlig i tidningshyllan, kan ni beställa enstaka nummer av tidningen HÄR.

xxxEijaxxx

31 kommentarer:

  1. Vad roligt, ska genast köpa hem den tidningen. Ha en skön söndag Eija!
    Kram Lillemor

    SvaraRadera
  2. Vad kul! Har inte sett den tidningen men ska nu titta efter den.
    Ha en toppen söndag!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  3. Så himla kul!
    Måste kolla efter tidningen..

    KRAM

    SvaraRadera
  4. Vad roligt Eija!!!

    Kanonfint!!!

    Kram från vinter Halland!

    SvaraRadera
  5. Vad kul, den ser jag fram emot att kika i ska be mannen kolla efter den åt mig, för själv är jag sängliggandes. Kram

    SvaraRadera
  6. Hej!
    Vilket fint bildcollage. Jag måste köpa tidningarna.
    Ha det så bra i kylan.
    Kram Camilla

    SvaraRadera
  7. Grattis, så roligt! Ditt hem är så underbart!
    Ska kolla efter tidningen när vi handlar i veckan.
    Ha en fin söndag.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  8. Åh så kul att få en glimt av bilderna....kikade på affären som vi handlar på igår men kunde inte hitta tidningen.

    Ha en fin Söndag!
    Kram Marina

    SvaraRadera
  9. Hej Eija!

    Såå roligt för dig:-) Det kan ju inte annat än bli underbart vackert. Snart måste vi vl få se ett vinterreportage också, eller är det ingen som förstått att det är nästan vackrast då?
    Tack för att du visar "fulbilder" också hemifrån dig, det ger mig hopp;-)
    Bamsekramar H.

    SvaraRadera
  10. Hej!
    Vad roligt att hitta hit! Inte undra på att reportaget om ert hem såldes till flera tidningar, ni har det så mysigt!!
    Härliga små lamm, vi väntar så på våra sommarfår som kommer i juni månad :)
    Jag tittar gärna in igen!
    Ha en finfin söndag!
    Kram, Jessica

    SvaraRadera
  11. Nu blir det säkert rusning efter tidningen! Jag känner inte heller till den men så klart att jag ska få tag på ett ex.
    Grattis Eija och hela din familj!
    Önskar er en fin söndag,
    /Cia

    SvaraRadera
  12. Jag köpte tidningen i fredags,för jag tycte omslaget var så vackert.Och väl hemma fick jag se det fina reportaget om din familj.Jättefiint.En trevlig tidning var det i mycket.
    Ni har det så otroligt vackert.Jag är så glad för kudden och hjärtat som jag köpte före jul.Det känns så äkta.
    Hoppas ni inte fryser nu bara.Fåren har ju päls,men dom små lammen och ni i familjen.
    Men det är ju så varje vinter att det brukar bli någon period med extrem kyla.

    Ha det så gott!
    Kram Margareta

    SvaraRadera
  13. Så roligt att det har kommit i print:)
    Lev Landlig har varit en favorit hos mig länge, dock svår och få tag på ibland..
    Ska köpet ditt ex..........
    ha en mysig söndag
    kram
    sandra

    SvaraRadera
  14. Kan tänka mig att reportaget är jättefint , från ert vackra hus !! Bilder ser verkligen fina ut !
    Kramar // susanne ♥

    SvaraRadera
  15. Grattis Eija, så fint reportaget ser ut. Jag tror jag har sett den tidningen här, är ju inte så långt till gränsen. Ska kolla på tisdag när jag är på stan. Så fin du är på bilden också.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  16. Så roligt för er, grattis !
    Lantliv och Gård och Torp prenumererar jag på !
    - Nu blir det att försöka få tag på den tredje tidningen !
    Ha det gott !
    Kram Anneli

    SvaraRadera
  17. Såå vackert reportage! Kikade på den via nätet! Ser fram emot att få bläddra i tidningen oxå! Tack för sällskapet idag och kul att få kika in i det blivande badrummet! Kan se toarullshållaren på väggen redan nu:)..och hur det kommer att se ut i övrigt oxå!

    SvaraRadera
  18. Bilderna ser fantastiska ut!
    Men så har du ju ett fantastiskt hem också.
    Ha det så gott!
    /Anna-Karin

    SvaraRadera
  19. Stort Grattis till dej!!!
    Så roligt att få ha med sitt hem i reportage!!!!
    Vilken lycka!
    Ha en fin Kväll
    Kramar Kathrine

    SvaraRadera
  20. Va kul! Alltid roligt då det blir rätt. Ska ta mig förbi en butik i morgon som brukar ha det mesta i tidningsväg.
    Så mycket snö ni har!

    KRam

    SvaraRadera
  21. Stort grattis och vad roligt att det blev tre reportage som blev antagna till så fantastiska tidningar=)

    Ha en fin söndagskväll!
    Kram,
    Regina

    SvaraRadera
  22. Jeg har lest artikkelen i Lev Landlig og fant tilfeldigvis bloggen din like etterpå. Artikkelen var veldig flott. Det samme er bladet, det anbefaler jeg gjerne! (",)

    SvaraRadera
  23. Grattis grattis! Vad roligt! Ska absolut köpa den tidningen, jag tycker ni har ett grymt charmigt hem!Och bloggen är underbar med alla fina bilder och djuren mm. Följer er badrumsrenovering med stor spänning!
    Ha det fint!

    SvaraRadera
  24. Härligt, ser jättefint ut!
    Lev Landlig har jag inte heller sett förr, skall spana och se om jag ser den här i Finland.

    SvaraRadera
  25. Grattis!! Får man inte missa att köpa sig en tidning nu då, kul!:)
    Kram Marianne

    SvaraRadera
  26. Hallå Eija, ja som du såg har jag redan "förfasat" mej på fb:) Vilket fint reportage, dit hem är ju outstanding! Så perfekt, lantligt, smakfullt och "oängsligt", det sticker ut på ett tufft sätt men är ändå "inne", förbannat fint, som sagt, NU är det DIN tur, det kommer flyta på enormt efter detta, firman nästa! Och köket, KÖKET, hur läckert är inte det, trots att det inte är färdigrenoverat! Grattis till dig, jag njöt om och om igen av tidningen på tåget i går!!! Mari.

    SvaraRadera
  27. Vackra bilder från ett vackert hem. Det blir att köpa ny tidning nu ser jag:)
    //Cicki

    SvaraRadera
  28. Så skoj! Till tre tidningar, det var inte illa :)

    SvaraRadera
  29. Helloo
    I haven't stopped by for a while.
    CONGRATULATIONS!
    i was at my local train station Bollnas the other day and flicked through and thought to myself ...I recognise that lady and some decor in the house...and it was YOU!
    What a great accolade for all your hard work.
    Your bathroom and Laundry room are just perfect!
    LOVE PEACE enJOY your DIY this weekend
    Kram
    Julie
    x

    SvaraRadera

Jag blir så glad om du lämnar spår efter dig!
Tusen tack för din kommentar!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...