onsdag 8 september 2010

De vackra tapeternas hus

Mölletorp, Liljor, Filipsborg.......


Hällestrand och Nääs slott


smaka på namnen...limfärgstryckta tapeter som har en speciell känsla och lyster


Små fragment av kulturhistoria....


Vacker som en jugendros.....min absoluta favorit!

Bilderna med de vackra tapeterna är tagna i vårt förra hus.

Här i det nya huset funderar vi på att inte INTE tapetsera i alla rum, utan ha en neutral bas.....visst är tapeter vackra men nu har vi dubbelt så stort (eller snarare trippelt) och har minst en meter till i takhöjd.....det blir inte många våder ur en rulle...fast man vet aldrig,vi funderar ett tag till....

xxx Eija xxx

7 kommentarer:

  1. Hej!
    Vilka fina tapeter! :)
    Jaaa...tapeter eller inte... jag vet inte.
    Nu ska jag läsa igenom alla inlägg jag missat sedan jag sist kikade runt på din fina blogg.
    /Jenny

    SvaraRadera
  2. Häftigt när man tapetserar över gamla tapeter som sen syns efter alla år, jättefint!

    Nu har jag äntligen svarat på din fina utmärkelse :)
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Hej, och tack för dina hälsningar. Nu har jag tagit mig tid och kika på din fina blogg. Vilket underbart projekt ni tagit er an. Lycka till,
    Viktoria

    SvaraRadera
  4. Å, hejsan och tack för kommentaren hos mig!!
    Vilken fin blogg du har, och vilket hus!!
    Visst var det ert förra hus som var med i A i H eller nån tidning??
    kram på dig!

    SvaraRadera
  5. Hello

    What a wonderful blogg you have!!
    Nice photos, and this atmosphere in so warm :)

    Have a shiny day!

    -Sanna

    SvaraRadera
  6. hermes jypsiere bags

    Greetings, I do believe your site may be having browser compatibility issues.
    When I look at your blog in Safari, it looks fine but when opening in IE,
    it has some overlapping issues. I merely wanted to provide you with a quick heads
    up! Other than that, great site!

    SvaraRadera

Jag blir så glad om du lämnar spår efter dig!
Tusen tack för din kommentar!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...