onsdag 2 februari 2011

Alla hem behöver en trumpet


Har ni varit med om att plötsligt få helt oemotståndliga cravings av de mest udda slag?


 det var precis det som hände när jag såg detta blåsinstrument framför mig på dataskärmen...


och detta välanvända instrument-etui därtill...tillverkad i Paris...oemotståndligt, var bara tvungen att klicka hem den...


gissa om mitt fynd blev ifrågasatt härhemma:

Mamma, tänker du börja spela i orkester?
 Mamma, det kommer inget ljud ur den!?
Mamma, ska du inte putsa den?
Mamma, vad ska du exakt ha den till?
och till sist:
älskling jag förstår inte riktigt...vadå dekoration?
Vart då någonstans? Hade vi inte något viktigare att införskaffa, eller?


And so on.....

Men nu står den där, som dekoration...och jag kan nog inte tänka mig något vackrare tingest just nu...

xxxEijaxxx

21 kommentarer:

  1. Håller med dig, helt underbar! Nästan alla instrument är så vackra att man kan ha dem, bara till lyst, man behöver nödvändigtvis inte spela på dem.
    Ha de gott. Catarina

    SvaraRadera
  2. Beautiful!!!! Verkligen dekorativ!! Berättade här för maken...men han förstod inte alls passionen för en gammal trumpet...

    Smaken är som baken....

    Som tur är ;-D sen vet jag att hade jag kommit hem med en så hade han inte nekat utan jag hade fått "dekorera" hemmet med den utan gnöl...ja..lite, pyttelite då ;-)

    Kram på dig Eija/caja

    SvaraRadera
  3. Ha, ha, låt dem klia sig i huvudet för den är ju bara såååå otroligt vacker och dekorativ, vilken tingest, den passsar så bra till ert vackra hus, hälsa dem det!!! Snygga foton, jag har ju faktiskt en liten trumpet jag med, gammal men icke blåsbar, loppisfyndad i Wien....det är fina inredningsdetaljer! Du har en sån läcker stil och smak ut i fingerspetsarna, gillar din blogg så mycket! Mari.

    SvaraRadera
  4. Vet du Eija, här hemma är maken mycket förstående....han har en saxofon på sin önskelista.....vem vet en dag en dag kanske den också blir sann.

    Jag letar till min älskling.....musikalisk är han och jag tycker den är vacker!
    Bra kombo for dekor...

    Nu är det Skypedags, ska väcka sonen på andra sidan Atlanten!

    Ia

    SvaraRadera
  5. Ler så gott när jag läser och jag bara nickar igenkännande.
    Så kommer låten "constant craving" med k.d. lang upp i huvudet på mig.
    Är tvungen att lyssna på den nu känner jag ----- paus -----
    Så, nu är jag tillbaka *ler*
    Har en liknande trumpet jag också, men inget vackert etui dock....
    Ahhh, det var bara kärlek direkt vet du. Välsignade loppisar säger jag bara!
    Just nu ligger den lite nonchalant på ena kanten av en sliten och sargad trälåda med bärhank inne min verkstad. Förstår du vilken inspirationskälla?! Ja, om någon gör det så är det väl du!
    Ha det så bra!
    Mia

    SvaraRadera
  6. Hej
    Så underbart läcker förstår att du klíckade hem den
    härligt med barnen
    JAg tror inte jag kommer att måla dem men det hänger på om det passar in.
    kram
    sandra

    SvaraRadera
  7. Vilken fantastiskt SKÖNHET! Klart man borde ha en sådan :-) tur att man bara kan klicka nuförtiden :-)

    Jo våra foder är också målade med vetegrå.

    SvaraRadera
  8. Åh....alldeles alldeles underbar! Påminner om den jag klickade hem innan jul, men din är strået vassare! Vilken snygg "gravyr" den har.....och toppen av knapparna ser ut att vara av ben eller? Uuuuursnygg helt enkelt!

    Sköt om dig!
    Kramar Carina

    SvaraRadera
  9. Hihi, du har nog iallafall en hel bloggvärld som fullständigt förstår den känslan! Vansinnigt vacker trumpet! Här hemma har vi en elbas och en elgitarr, - inte alls lika pittoreskt. (Eller väljudande heller, för den delen...)
    Må gott!
    /Anna-Karin

    SvaraRadera
  10. Vackert!!! Jag har en kärlek till vackra pinnar coh grenar och det brukar dom tycka är såååå konstigt..:)) Men karlar brukar inte förstå våran kärlek till vackra saker..Ha nu en härlig dag..Kram/Annelie

    SvaraRadera
  11. Åh helt underbar!
    Ha en härlig dag!
    Kram/Lena

    SvaraRadera
  12. Den är jättefin, skönheten sitter i det gamla och slitna. Jag vet precis hur förtjust man kan bli i saker, håller på och budar på en gammal skinnfåtölj just nu.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  13. Wow så häftigt! Va vacker den var! Jag skulle oxå kunna köpa en sån grej! Jag skulle vilja ha en gammal fiol på väggen men jag har inte hittat någon gammal skröplig till bra pris! Förstår att familjen undrade :)

    SvaraRadera
  14. glömde...stolen var himla fin oxå! :)

    SvaraRadera
  15. Vissa saker kan inte förklaras... ska inte behöva förklaras helt enkelt;-)

    Kram H, som har flera instrument som bara måste finnas i ett hem....

    SvaraRadera
  16. Otroligt vackert. För att inte tala om bilderna.;-) Kram Stina

    SvaraRadera
  17. alldeles,,,, alldeles underbar är denna skönhet!!!!
    Så fin och vad lycklig du måste vara som fått den i din ägo!!!!
    Ta väl hand om den!
    Kram Kathrine

    SvaraRadera
  18. Vacker och ser nästan lite mallig ut. Lär dig spela vetja!
    Jessika

    SvaraRadera
  19. Hahaha! :) Känner igen mig exakt! Kan också bli drabbad av sånt, utan förvarning. Plötsligt så är det nåt som dyker upp och man går igång som attan.
    Den där var ju jättesnygg! Så fin med den där gamla mässingen. Förstår att du föll för den!

    Ha det fint!

    SvaraRadera
  20. Så himla fin den är. Han här hemma förstår inte riktigt alla dem ting man släpar hem, men han behöver inte förstå heller tycker jag =)

    ha en underbar helg. Kram Pirre

    SvaraRadera
  21. Vacker trumpet men jag har tre töser som turas om att låta högt så det får räcka för mig..Fniss!"

    kram Marina

    SvaraRadera

Jag blir så glad om du lämnar spår efter dig!
Tusen tack för din kommentar!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...