torsdag 7 oktober 2010

Små insikter om lycka


En morgon för inte så länge sedan lättade dimman över Multråberget


Och solen bröt mark genom att sprida sin värme


Fröken Kanin hade även hon vaknat


I hönshuset pågick det sedvanliga kacklandet...


Fick sällskap av de ständiga följeslagarna här på gården...


Fåren lekte kurragömma med oss....


Amanda väntade troget på sin kära fårflock i fårhuset...

...och då, just i detta ögonblick, insåg jag vilken skatt vi bär på här på denna gård! Och jag kände mej så tacksam över att få vara här, just nu i denna stund, på denna underbara plats på jorden...det spratt till i hjärtat för jag kände mej så rik och lycklig!

xxxEijaxxx

12 kommentarer:

  1. Gud vilka mysiga bilder!!!

    Vår kanin har nu blivit kompis med ankorna. De sover ihop i samma hus men grälar lite om matskålen när jag bjuder på havre.

    Man blir så glad av djur!!!

    SvaraRadera
  2. Vilka underbara bilder! Man blir verkligen glad av djur ...och natur!:) Den översta bilden är såå häftig med dimman runt multråberget! Tänk va olika vyer man har mot multråberget! Häftigt!
    Ha en bra dag! :)

    SvaraRadera
  3. Ååh vilka härliga bilder!! Jag förstår att du känner dig rik.. bilden på dimman var verkligen vacker, man kan riktigt känna doften av fukt och mylla.. lite kylig höstdoft :)
    Ha en skön helg
    Kram Karin

    SvaraRadera
  4. Jo, det stämmer att bilderna är från bruket, några av dom och resten från naturreservatet på övergård! Jag hade aldrig varit där innan och bor såå nära, det var så vackert efter hela vägen! Tack för att du gillade bilderna!:)

    SvaraRadera
  5. Det är härligt med djur och natur...
    Och för min del känns Multråberget känns lite speciellt. Passerar ibland. Farfarsfarmor såg det också.
    Lars Holmer målade akvareller med namnet "36 vyer från Multråberget" en gång som parafras på 36 vyer från 36 vyer från Fuji.

    SvaraRadera
  6. Hej!
    Vad fina bilder du har och så härliga djur!
    Önskar dig en fin torsdag kväll!
    Kram Sirpa
    Ps Jag har en liten utlottning hos mig!

    SvaraRadera
  7. Hej! Vilka fina bilder. Ni bor verkligen vackert. Jag blir så sugen på att skaffa mig några höns när jag ser dina. Vilka sorter har du och vilka ger bra ägg? Kan du tipsa lite! Ha det bra! Ing-Mari

    SvaraRadera
  8. Förstår att du är lycklig;o) Underbara bilder!!!

    Kram Malin

    SvaraRadera
  9. Vilken underbar bild med kanin och hund, de ser ut att trivas tillsammans :)

    SvaraRadera
  10. Ja, Multråberget är något jag brukar kasta ett öga på genom sovrumsfönstret, när jag vaknat och innan jag går och lägger mej. Det har blivit en kär vän som byter ofta skepnad. Blev kär i utsikten första gången vi besökte huset, det var magiskt!
    Hönsen vi har är av lantras (förstås) det är Skånska Blommehöns och Hedemorahönor i en salig blandning. Tyvärr tog räven Hedemoratuppen så det blir inga renrasiga kycklingar där längre, eftersom vi bara har en Blommetupp!
    Hedemora är härdiga, tåliga hönor med tät dun, den nordligaste rasen faktiskt av lantraserna. Inga högvärpare, ganska små ägg men god orange gula. MEN vill du ha kycklingar så har dessa hönor ruvinstinkten kvar, vilken är bortavlad hos en vanlig värphöna.
    Blommehönsen värper större ägg, och har för mej är aningens mer produktiva. Har inte ruvat hos oss hittintills. Andra raser har jag ingen erfarenhet av - självklart var det för mej att min första flock skulle bestå enbart av gamla lantraser...sån är jag!
    Så Ing-Mari det är sååå trevlig med kluckande höns i trädgården, det rekommenderas, men vill du ha maximalt med ägg, skaffa en vit Leghorn.
    Lycka till!

    SvaraRadera
  11. HÄRLIGT! Verkligen jättefina bilder. :)
    Så mysigt med djur. Vi vill ha getter!
    Vad stora era kycklingar har blivit, hur gamla är de?

    Hoppas fredagen blir toppen!
    KRAM

    SvaraRadera
  12. Ja vilken rikedom! Så många fina kompisar du har på gården, ljuvliga bilder och vilka gulliga får som skymtar bakom ladugården, som du skriver detta ÄR lyckan!! Mari.

    SvaraRadera

Jag blir så glad om du lämnar spår efter dig!
Tusen tack för din kommentar!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...