onsdag 6 april 2011

Men vad köpte hon med sig hem från resan då?


Från trädgårdsmässan skulle ett par chilisar, några härdiga äppelträd och havtornsplantor mer än gärna fått följa med hem, om det inte hade varit för inredningsresan direkt efter...det fanns massor av sorter jag blev sugen på, speciellt från Blomqvists plantskola, som är kända för sitt härdiga sortiment...bestämde att det får bli nästa år helt enkelt!

xxx

Vad blev det i inredningsväg då? Jo jag måste säga att jag inte brukar vara någon superkund, handlar oftast med eftertanke...det var inte sakerna i sig som imponerade, utan kompositionen eller sammansättningen av dessa. Ofta tänker jag "det där kan jag göra hemma"...sen är Danmark inte speciellt billigt, jag hittade då inte några riktiga fynd, tråkigt va?....Men det är klart att det följde med ett och annat i kappsäcken, sakerna försöker nu hitta sina rätta platser. Det får bli några inlägg framöver! 

xxx

Dagen efter hemkomst besökte jag hemstadens loppis och plötsligt såg jag sakerna på hyllorna med helt nya ögon, hittade flera vackra ting och till helt rätt pris dessutom! 
Borta bra men hemma bäst, sannerligen!

xxxEijaxxx

7 kommentarer:

  1. Ei pidä mennä merta edemmäs kalaan, kuten suomalaiset sanovat...

    Det är väl inspiration som är det viktigaste med sådana där resor kan jag tänka mig. Ni har väldigt intressanta föremål till salu där i Sverige men kronan är så hisligt dyr i dag att man får väl nöja sig med de inhemska saker man hittar här på andra sidan viken. Det är lite tråkigt då man vill ha lite annorlunda grejer då och då...

    I väntan på fina bilder,

    Kram
    Sari från Puumuli

    SvaraRadera
  2. Ja, det brukar vara så, men att ha en massa inspiration i hjärna och själ är också en form av shopping, ska ändå bli kul att se vad du handlade. Vilka raringar du blev bemött av när du kom hem, både tvåbenta och fyrbenta! Gullig bild där han står vid dörren och ni bor i ett sånt häftigt hus!! Mari.

    SvaraRadera
  3. Man få se trippen som en härlig kick.
    Ja det är synd att det ska vara så dyrt på vissa ställen...
    tack tack för dina söta ord.
    Vad kul att du hittade endel när du kom hem
    kram
    sandra

    SvaraRadera
  4. Klart att man är glad över att bli mött av alla de fina som du visar oss. Jo jag tänker nog lite lika där ...att det kan jag göra själv...
    Om det är så att jag absolut vill ha en sån fin hylla som jag såg så får jag väl göra den. Ha... så tänker jag nu får se hur det blir när jag ska sätta igån att tillverka den.

    Kram

    SvaraRadera
  5. Jag blev förvånad över att det inte följde med mer hem, så otroligt mycket fint som vi såg. I bakhuvudet hade jag ändå med mig tanken att hittar jag en gammal emaljerad skylt så ska den med hem...och det gjorde jag=) Att det sen blev ett fåtal andra små saker också, var ju kul.

    Nej nu är det dax att vila huvudet på kudden. Önskar dig en fin torsdag!
    Kram,
    Regina

    SvaraRadera
  6. Ja,sån är jag med..:)) Men man kan få massor med inspiration och sen hem och göra det själv,i egen stil och tappning..Det är väl det som är tjusningen..:)) Kram och ha en bra dag!!!

    SvaraRadera

Jag blir så glad om du lämnar spår efter dig!
Tusen tack för din kommentar!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...