tisdag 12 april 2011

Dags att påskpynta?


Så flitigt det påskpyntas på bloggarna nu, den ena installationen av ägg och fjädrar vackrare än den andra! Dags att snart dra sitt strå till stacken här på Norrfrid också, vi som borde vara självförsörjande på påskpynt, eller hur? 

Men allt är inte så genuint alltid som det verkar, ibland fuskas det, som här i bilden ovan....ser ni felet? Javisst är det stämpel på äggen, hujedamej....bilden togs när hönorna låg i vinterdvala...då känns köpeägg som ett nederlag!

Men i helgen blir det påskpyssel med barnen!

xxxEijaxxx



13 kommentarer:

  1. Jo till helgen kan det bli påskpysseltid. Så vackra bilder på tuppen och hönorna! Hoppas att snön smält undan hos er så ni får mer vårkänsla. Det går ju så fort då det väl har börjat...med våren menar jag.
    Nu är det jympapass för mig och mannen.
    Ha en fin kväll!

    Kram
    annika

    SvaraRadera
  2. Åhh jag har missat en massa inlägg här hos dej!!!!
    Underbara bilder i förra inlägget!!!!
    ja nu är det dax för påskpyssel!!!!
    Mysigt!!!!
    Ha en fin Kväll!
    Kram Kathrine

    SvaraRadera
  3. Jag väntar också till helgen för påskpynt, sen blir det färgglada fjädrar för hela slanten! Annars är det mest godiset jag prioriterar på påsken, hehe!
    Må gott!
    /Anna-Karin

    SvaraRadera
  4. Hade du inte nämt äggen hade ingen märkt det...det blir nog lite pynta av här med till helgen!

    Kram Marina

    SvaraRadera
  5. Ja äntligen närmar sej påsken, det märks att den är sen i år.

    Men skönt för hönorna att vila "äggkanalen" ett tag ju :))

    Kram J

    SvaraRadera
  6. Jag hade inte heller märkt nåt om du inte sagt nåt! :) Ja nu påskpyntas det här och var..blir inte så mkt av det hos mig. Blir oftast lite ris och blommor och ägg och påskmat!:)

    SvaraRadera
  7. Jag hade inte märkt något om du inte tipsat om det...så är jag ju en köpeäggs-människa också och tror nästan att det är så ägg ser ut... ;D

    Älskar dina hönsbilder!
    Mvh
    Frida

    SvaraRadera
  8. Hej!
    Åh, jag minns dessa fantastiska "egna" ägg... när man kollade i redena och...kanske det låg ett alldeles nyvärpt ägg där. Det var nå´t specieltt med dessa ägg och jag kan fortfarande idag knappt äta ett köpeägg, det blir endast till påsk. Jag visade min man era vackra hönor och tupp...genast började han prata om att vi borde ha höns igen, göra iordning lekstugan och ha hönsgård utanför...vi får väl se;)

    Ha det så gott!
    //lisamaja

    SvaraRadera
  9. Jag har inte pysslat något inför påsk ännu, får ta mig i kragen till helgen..
    Köpeägg, det är vanligt hos mig..hm.

    Ha det gott!

    SvaraRadera
  10. Hihi här har vi ju alltid fuskat men nån gång i framtiden ska jag bo så jag kan ha lite höns och få färska ägg i perioder ;o)
    Ha en finfin kväll!
    Kram/Lena

    SvaraRadera
  11. Hej
    Här påskas inte så mycket fixade mitt inför temat...
    så gott med ägg från eget, köper alltid från min jobbarkompis mamma....
    ska bli kul att få se dina påskpynt...

    SvaraRadera
  12. Jag har inte hunnit vare sig det ena eller det andra......men det blir väll påsk ändå...tar dock gärna del av andras pysslighet ;P

    SvaraRadera
  13. Hej vännen =) Tack för din lilla kommentar hos mig också=) Kommer absolut att fortsätta din blogg också =). Hoppas att ditt påskpynt blir bra och att du får en underbar onsdag massor varma kramar tina

    SvaraRadera

Jag blir så glad om du lämnar spår efter dig!
Tusen tack för din kommentar!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...