fredag 8 april 2011

Smörbyttor och flaskvärmare


Förra helgen var det så fint vårväder så vi passade på att återta slyrensningen i skogen...


mellan varven måste fika intas för att stå ut med slitet (fast jag som har ett stillasittande jobb tycker att det är härligt att slita häcken av sig)...


flaskvärmare från Mor Agustas Garage, smörbytta från prylhandel i Köpenhamn, videkissar butik i Ängelholm....allt övrigt är loppisfynd!


Intas sittandes på fårskinn från gårdens gamla bagge!

Hoppas vårvädret återkommer till helgen så vi får fint i skogen....

Tack för alla fina kommentarer senaste tiden, de skänker mig mycket glädje och vilja att tuffa på med bloggen!

Ha en fiiiin helg nu, mina bloggvänner!

xxxEijaxxx

11 kommentarer:

  1. Åååå vila underbara bilder du visar.Bara så härliga.Hoppas att solen får fortsätta lysa hela helgen.Man blir ju bara så glad.Önskar dej en mysig fredag.Vår kramar Rita ♥

    SvaraRadera
  2. Sly är ett konstant arbete! Men både du och jag har ju fantastiska hjälpredor i detta fall, inga kan väl rensa upp och hålla markerna öppna som fåren. Man önskar att fler människor på landet skulle ha får för att begränsa att åkermarken växer igen.
    (Fikastunden såg väldans mysig ut:-)

    SvaraRadera
  3. Åh vilka ljuvliga bilder och flaskvärmaren är bara så himla underbar!
    Ha en riktigt härlig helg!
    Kram/Lena

    SvaraRadera
  4. Vilken go kofta flaskan fått, lite isländsk kanske?! Tänker på Gua..
    Härliga bilder!

    Trevlig helg på dig!

    SvaraRadera
  5. Otroligt vad snö ni har kvar där uppe! Här i Skåne råder det förvisso mer eller mindre full storm, men nog har våren kommit en bit längre här. (Jag ska inte gnälla mer...)
    Den där flaskvärmaren är ju bara sååå läcker! Hade kunnat tänkt mig en tröja som ser ut som den, hihi!
    Önskar dig en skön fredag, Eija!
    /Anna-Karin

    SvaraRadera
  6. Så deilig det må være å sitte på saueskinnet ute og fika i vårvær! Jeg ser dere har en del snø enda... og det hadde vi også, helt intill for et par dager siden. Så kom solen, vinden og varmen, og vips så ble snøen borte i rekordfart! Deilig. Snart skal vi også fika ute (tenkte å finne fram til helgen...)

    SvaraRadera
  7. Ser härlgit ut och med fina fynd....
    ha en toppenhelg
    kram
    sandra

    SvaraRadera
  8. Fina bilder! Första gången här men jag gillar din blogg och lägger genast in den på min Google Reader - vi ses med andra ord! :-)

    SvaraRadera
  9. Haha - jag hittade ingen "Följare"-funktion så jag tänkte att du inte hade någon. Jag tror jag behöver mer kaffe när jag missar det som är överst på sidan..! :-D

    SvaraRadera
  10. Snart snö-fritt här i Värmland nu,,,,ser att du har kvar. Vill önska dig en go helg!
    Kram Jessika

    SvaraRadera

Jag blir så glad om du lämnar spår efter dig!
Tusen tack för din kommentar!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...