torsdag 21 april 2011

Tuppfjädrar och mjölsäckar


Nu har det häääärliga lååånga påsklovet börjat både för mig och barnen, det har pysslats och donats en hel del både inne och ute! Det märks att våren är här för jag hinner knappt besöka bloggvärlden numera, än mindre att ta fram kameran....bråda dagar med alla de tusen saker man vill få gjorda men denna ständiga tidsbrist gör att man önskar att dygnet hade dubbelt så många timmar!


Vi pyntade björkriset med små knippen av tuppfjädrar från våra egna ungtuppar (nu i tupphimlen) och det blev så fint så det behövde förevigas!


Den urfina mjölsäcken har Lena gjort, min medresenär på Danmarksresan...Tack söta du! Håll med mig att den passar in här hos oss, bonnig och fin som den är....

Njut av god mat, söt godis, ledighet och det fina vädret nu!

Glad Påsk!!!!

xxxEijaxxx

14 kommentarer:

  1. Härligt fin säck....
    jätte fint med fjädrarna, härligt minne
    ha en skön skön påsk med nära och kära
    kram
    sandra

    SvaraRadera
  2. Oj, så fina fjädrar! Jätteläckert! Såna är inte lätta att hitta om man inte har egna höns...

    Visst önskar man att man kunde stoppa tiden ett litet slag så här års. Bara för att hinna med att njuta! Och för att hinna allt som behöver göras i trädgården...

    Glad Påsk!
    Elisabet

    SvaraRadera
  3. Jag önskar dig och de dina en riktigt fin påsk min bloggvän.
    Tänker på dig oftare än jag skriver hos dig just nu, men jag tror vi är många som har en del omkring oss. Det är så underbart med våren som har kommit och jag njuter fullt ut av all grönska, alla fina blommor, fågelkvittret..... You name it!
    Ha det riktigt bra och jag hoppas du hinner koppla av lite grand också.
    Mia

    SvaraRadera
  4. Vad fint du har påskpntat o mjölsäckarna är ju bara sååå fina, vill önska dig en go och glad påsk //Marie

    SvaraRadera
  5. Jättefin mjölsäck, och med gårdsnamnet på blev den extra fin.
    Önskar dig en riktigt
    Glad Påsk
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  6. Så snygg säck du har fått! Jasså, du hinner med att hålla på med mjöl också nuförtiden... :-)

    Ha en glad påsk!

    Kram
    Sari från Puumuli

    SvaraRadera
  7. Visst är det så att tiden inte riktigt räcker till för allt man vill göra. Tycker att du är sund som prioriterar det riktiga livet, - "Blogglandia" finns alltid kvar!
    Önskar dig en riktigt fin påsk!
    /Anna-Karin

    SvaraRadera
  8. Så snyggt det var första gången jag sett sånna fina fjädrar i ris....mycke snyggare en dom vi köper i affären i alla världens färger.


    Ha en fin Påsk vännen i norr!
    Kram Marina

    SvaraRadera
  9. Glad Påsk!

    Himla fin mjölsäck... den passar som handen i handsken! :) Håller med dig om att dygnet har för få timmar... så mycket man vill göra!

    Kramar från Jenny

    SvaraRadera
  10. Jättefin säck!!!!
    Underbar bild!!!!!
    ja du det är svårt att få tiden att räcka till!
    Men det är viktigt också att stanna upp och andas!!!!!!
    Och ta vara på här och nu!!!!!
    Inte bara en massa måsten, jag har så svårt för att leva i nuet!!!!
    men njag jobbar på det, idag skall jag måla gamla trädgårdsmöbler!!!!
    ha en riktigt Glad Påsk!
    Kramis Kathrine

    SvaraRadera
  11. Så fint med egna tuppfjädrar och mjölsäcken var verkligen superfin och kul med egna namnet på! Ha en fortsatt fin helg i det underbara vädret och GLAD PÅSK! Kram :)

    SvaraRadera
  12. Hej vännen
    Visst är säcken fin
    Har åxå en från Lena
    Gäller & ta vara på allt vad gården bjuder på
    önskar dig en riktigt GLAD PÅSK
    Kramisar¨
    Sus

    SvaraRadera
  13. ♥ till dig UNDERBARA kvinna!
    Din vackra blogg berikar mig. Varje gång. Och jag är så helhjärtat besviken att inte vi hann prata på den lilla träffen!
    Men...vi ses igen..:)

    GLAD PÅSK

    SvaraRadera
  14. Smart återbruk av fjädrarna! Kikar in här för första gången, trots att jag har sett din blogg i andras listor, har det aldrig blivit av att jag hälsat på... En ordentlig titt får det bli, men just nu står ögonen i kors och jag säger gonatt så länge! ;)

    -Sanna-

    SvaraRadera

Jag blir så glad om du lämnar spår efter dig!
Tusen tack för din kommentar!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...