torsdag 14 april 2011

At Mommas house


Nu ska vi överraska min mamma litet med att besöka hennes och pappas hus...


Har massor av bilder i kameran som jag tog vid ett tillfälle, helt oförberett och ostylat...inte i hemlighet dock, nej,hon kan nog ana vad som väntar! Hon är också en trogen läsare av Norrfrid blogg...


...men det är ingen fara, det är alltid snyggt och prydligt i mammas hus (inte det bombnedslag som råder i vårt hus), ni ser kanske att hon också är mycket för heminredning...


Mamma och pappa renoverar själva för det mesta, här är vi i matsalen med de vackra 20-tals tapeterna. Mormorsrutorna är mammas senaste alster, hon är otroligt duktig i all handarbete...


Detta var första rummet i en serie bilder från Mommas house, vi får hoppas att hon inte får skrämselhicka nu och konfiskerar resten av bilderna....vi vill ju se mer, eller hur!!!

xxxEijaxxx

11 kommentarer:

  1. Men åh så fint! Man ser direkt var du fått din inredningsådra ifrån!:) Härligt att få se den där tapeten på nära håll, fick en ny känsla för den nu! I like! Ha en fin dag! :)

    SvaraRadera
  2. Sådan dotter som mor... Härliga bilder, jag gillar din mammas tapet!

    Kram
    Sari från Puumuli

    SvaraRadera
  3. Åh va roligt med en smygglimt från dina föräldrars hus, jag ser att denna förmåga och goda smak ligger i generna!! Vilken pläd hon virkat! Och den tapeten gillar jag så mycket att jag har stått och vägt mellan den och två andra till Lillstugan! Så glad hon ska bli över bilderna, jag fjorde ett likkande "reportage" i min blogg fr mina föräldras hus när de bodde 3 mil fr er.... min mamma läser också bloggar! =) Vi kikar gärna på mera!!! Mari.

    SvaraRadera
  4. Jag tror mamma är jättenöjd, du har tagit jättefina foton i ett vackert hem. Ser såklrt fram emot mera.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  5. Hej
    Your parents have a beautiful home...
    Like mother like daughter...as we say in England.
    A beautiful Mormors plaid too!
    LOVE PEACE enJOY
    Julie
    x

    SvaraRadera
  6. Åh så vackert!
    Ha en underbar torsdag!
    Kram/Lena

    SvaraRadera
  7. Hej
    Så härligt fint och vi verkar har samma typ.
    Hemma hos mamma och pappa är det alltid rent och fint medan vi är absolut mer bohemiska...
    Älskar mormorsrutorpläden:)
    Hälsa henne så gott
    kram
    sandra

    SvaraRadera
  8. Jamen visst vill vi se mer av detta fina. Undrar också var huset finns någonstans...

    SvaraRadera
  9. Ja, vi vill se mer! Här ser man ju varifrån du har fått din inredningstalang. (Hoppas momma smygläser kommentarerna också, hihi!)
    Må så gott!
    /Anna-Karin

    SvaraRadera
  10. Tack för titten och för din fina hälsning! :-)

    Vad roligt att få se bilder från dina föräldrars hem, den där tapeten var rent ut sagt ljuvlig. Kristallkronan och de vackra kuddarna... och mormorspläden... så fina! Det ska bli spännande att få se fler bilder, hoppas inte mamsen lyckas avstyra nästa inlägg ;-).

    Ha en fortsatt fin kväll!

    Kramar
    Bitte

    SvaraRadera
  11. Hälsa henne att det är jättefint! Och jo- we want more!

    SvaraRadera

Jag blir så glad om du lämnar spår efter dig!
Tusen tack för din kommentar!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...