söndag 11 november 2012

Söndagssummering

Söndagar brukar vara en dag då man stannar upp lite i tanken och summerar veckan som gått - känner ni igen det? Söndagar har oftast de där mer allvarsamma inläggen dykt upp här på min lilla blogg, de inläggen som handlar om känslor och tankegångar kring sin tillvaro eller andra ämnen som berör en. Söndagar är oftast den dag som bloggen har flest läsare också...


fast jag tror inte jag riktigt insett ännu hur många det faktiskt är som läser mina inlägg här...men det börjar gå upp för mej för så mycket positiv respons på bloggen och intressanta samtal jag fört med er kunder senaste helgerna i butiken visar att det finns ett stort intresse över butiken, djuren, gården norrfrid och särskilt Klovsta, vår nya gård! Ni ska veta att jag uppskattar det stort....tänk att ni kommer fram till mej och säger att ni gillar det vi gör, DET ÄR STORT DET! TACK!


Vet också att det finns de som tycker att jag verkligen inte borde utlämna mig själv och visa mej sårbar i det här forumet...inte bra för affärerna....Från början var bloggen tänkt som en scrapbook med utvalda ögonblick och anteckningar ur livet och det man brinner för...samt arrangera och fota för att få utlopp för sin kreativa ådra...Just därför har jag invigt norrfrids facebook-sida till att mer handla om butikens och webshopens sortiment samt andra aktiviteter i butiken, just för att hålla isär de två och fortfarande ha kvar möjligheten att skriva av sig om LIVET...


...för det härliga livet med sina med- och motgångar fortsätter rulla på och så mycket gott det fört med sig hittintills...det blir bara bättre och bättre med åren också! Älskar att vara 40+ och allt vad det innebär!

Och så till något mer lättsamt: mina nya Doc Martens! Älskar dem och de passar så fint till Östebro-kläderna som finns i butiken. Har inte haft Doc Martens sedan sena tonåren, då de symboliserade revolt!

Nu är cirkeln sluten!

12 kommentarer:

  1. Skitsnygga! Passar klockrent till Östebro kläderna. Bryter av bra så det inte blir för gulligt! Ha en bra söndag! Ska försöka titta in! :) kram

    SvaraRadera
  2. Åhhh vad jag gillar dig Eija - för att du är precis den du är!
    Ha en bra söndag och kängorna är jättesnygga till kläderna :)
    Det är bra när cirklarna sluts på något vis. Då är det som om man är redo för en "ny cirkel"
    Kram Mia

    SvaraRadera
  3. Alltså, dina Martens är ju sktisnygga ;) Provade dem förra helgen - men det fick bli ytterligare ett par Primeboots för min del (jag har då breda fötter ;o)
    Jag blir så glad att läsa att du försöker hålla bloggen kvar i sitt nuvarande format, det är en fröjd att öppna varje nytt inlägg :D
    Ha de gott. Kram, Catarina

    SvaraRadera
  4. Härliga Eija! Jag vill att du fortsätter att blogga som du alltid gjort, ärligt, genuint och rätt fram på ett charmigt sätt.
    Förra inlägget, jag får rysningar av välbehag... trappräcket och de stora rummen. Vilket hus, det också! Även om det tar evigheter att renovera vill jag gärna följa med till Klovsta gård.

    Fortsätt trampa stolt omkring i dina nya Doc Martens!

    Jag gillar verkligen Dig!

    Kramar
    Cia

    SvaraRadera
  5. Hello, I am also the Martens' shoes lover!

    SvaraRadera
  6. Ville bara önska en skön söndag till dig! Och wow vilka snygga doc´s! Nice, skulle inte klaga över ett par... ;-)
    KRAM

    SvaraRadera
  7. Söndagar är sköna dagar, speciellt en farsdag som denna. Jag vill bara önska en fortsatt skön helg. Vill också meddela att det pågår just nu en tävling på min blogg där jag lottar ur en prydnadskudde. Gå gärna in och tävla på www.visitcarolina.se

    MVH Carolina :)

    SvaraRadera
  8. Vet du Eija, jag tror att det är precis det vi gillar med dig: Att du först och främst är MÄNNISKA och inte bara en slipad affärskvinna. Det är nog det som särskiljer dig från många andra som kombinerar bloggandet med egna verksamheter av olika slag. Självklart ska du skriva om din fina lilla butik och vad som händer och sker där - det är ju en så pass stor del av ditt liv nu - men inläggen här hos dig känns samtidigt genuina och äkta. Fortsätt att vara du!

    Söndagskram!
    /Anna-Karin (som också är en nöjd 40+:are och som också vill ha så där fina Doc Martens...)

    SvaraRadera
  9. Gratulerer med nye fiine støvler , de var kule ! Jeg synes at det er fint at noen er litt personlige på bloggen sin jeg. Det blir litt flatt og kjedelig hvis det føles at det ikke er noe menneske bak skriveriene. Jeg synes at man skal tørre å gi litt av seg selv og at alt ikke trenger å være så glatt og upersonlig. Jeg skulle gjerne besøkt gården deres , men skjønner ikke helt hvor det er ...kanskje en gang. Klem

    SvaraRadera
  10. Man vill nästan inte störa Dig i allt som rör detta nu.Mår alla djuren bra?
    Efter flytten osv. Hönsen älskar jag, det låter larvigt,men jag tycker De är vacka med.
    Det är klart Du skall blogga ,Du är ju så duktig, du får väl göra så mycket Du hinner och orkar.
    Jag har bara bloggat ett år nu den 21 nov. Men jag är ju 82 år och har ingen gård att se till. Men vilket behov jag har. Mina barn och barnbarn peppar mig att fortsätta.
    Lägg inte av om Du känner att Du vill fortsätta.
    Nu skall jag taga mig en kopp kaffe, ovh se på Tv som jag oxå älskar. Hwj på ett tag .KRAM Harriet

    SvaraRadera
  11. Hello Eija! Sooooo beautiful! Best wishes! Geli

    SvaraRadera
  12. Börjat följa din blogg så smått och den är trevlig att ta del av. Boende i liten fyra ger det ej så stort utrymme för drömmar men de hålls kanske i schack då och ej blommar ut för mycket men steg för steg gör det ändå sitt till intresset för lantlig inredning och shabby chic och man får känslan av att just kommit in från vidden fastän man just varit till butiken inne i centrum och köpt sig de tre litrarna mjölk och ej mjölkat den direkt ur kons spenar ^^

    Tack för inspiration och ännu en toppenbra blogg att följa!
    kram

    SvaraRadera

Jag blir så glad om du lämnar spår efter dig!
Tusen tack för din kommentar!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...