tisdag 27 november 2012

Pynteri pyntera


Hallå där allihopa, har veckan börjat bra för er? Har ni börjat adventspynta inför helgen? 

Det har då inte vi därhemma eftersom vi nu är mellan två boenden och släpar grejer mellan våra två hus....däremot är ungefär halva butiken inomhus julpyntad såsom jag tänkte mej, andra halvan ska få sig en omgång snart i slutet av veckan. Kyrkbänkarna utomhus ska också pyntas och det ska bindas några kransar till. Jag vet att jag lovade lite bilder från butiken och mitt pyssel men i helgen blev det alldeles för mörkt för fort utan att jag hade en chans att ta upp kameran, kunder strömmade till hela tiden och jag hade fullt upp! Så roligt och otroligt! Jag blir lika paff, förvånad och glad varje gång butiken fylls av er glada kunder!


och så har jag packat upp, prissatt och hängt upp, dekorerat. Dessa hjortar i porslin är ju urhäftiga!


Innan helgen måste jag hitta riktigt fula granruskor och grenviskor i skogen, helst torra och sådana som knappt har några barr kvar ska det vara. Tur att vi har skogen alldeles utanför knutarna, där kan man filosofera och dra in frisk luft i lungorna medan man letar efter trädet på målbilden...

Vi hörs senare i veckan så ska jag visa mer av mina skogsfynd...

xxxEijaxxx

9 kommentarer:

  1. Good morning Eija! I love your blog and I wish you a lot of success and fun with yous shop! Geli

    SvaraRadera
  2. Åh va fina! Ser så naturligt ut där i granen! Jättefint! :) Å jag gillar din rutiga klänning som man ser skymten av där!:) Kram

    SvaraRadera
  3. ...ja nu är det bara att sätta igång...fick min HappyLights från dig idag + lite annat fint....det kommer att bli så bra!!!

    SvaraRadera
  4. ...ja du har då verkligen inga fritidsbekymmer;) Ursnygga julgransdekorationer, verkligen läckra, som allt annat i din butik!! Ha en mysig adventstid, med hopp om 5 min på en pall för lite glöddgrickande, ngn dag... Lycka till med marknaden till helgen, ska basunera ut den på Nordingårdens facebook också!! Mari.

    SvaraRadera
  5. Joo,då vi pyntar värre här söderöver. I dsg snöar det som sjutton. Det bliver ju ljusare i allafall
    Har äntligen fått tag på vita Hyacinter, Ljusstakarna nertagna från vinden, så nu skall det
    bliva advent här med.

    SvaraRadera
  6. Hello
    I have just found your wonderful blog
    Thea x

    SvaraRadera
  7. Glad lillajul från svenska Österbotten Eija!

    SvaraRadera
  8. Usch julpynta.. det ska ju ändå tas ner igen.. får man känna så?? Jag ska väl ha en gran iaf och lite annat smått och vitt men de där röda tomtarna håller nog sig borta i år. VI har också just flyttat och har inte kommit i ordning än, känns inte alls skoj att pynta röran. Man har liksom precis fått fint på vissa ställen så som det ska vara till vardags, vill inte "tomta" ner det helt nu:)

    Kram
    M

    SvaraRadera

Jag blir så glad om du lämnar spår efter dig!
Tusen tack för din kommentar!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...