måndag 19 november 2012

But why not?


Såg ni Ylva Skarps hem i senaste numret av Lantliv? Mycket inspirerande inte bara för hennes snygga texter och uttryck utan också för hennes sätt att få till DET enkelt, luftigt och med rymd. Naturfärger som vitt, svart, brunt, beige, grått och grönt har använts genomgående i hemmet tillsammans med mycket återbruk. Snyyyyyygt!

Efter tre månader med till bredden fylld butik och allt snabbare livsrytm längtar jag nu efter rena ytor och lugn i hemmet. Så bli inte förvånad om det på nya gården Klovsta målas vitt och grått och inreds med brunt och svart så småningom. Kanske att vi bara packar ner kläderna, skjutsar ner sängarna och TV:n och fyller på resten med stubbar och granruskor från skogen eller med nyfunna återbrukade skatter från logen på gården....

Resten får bli kvar på Norrfrid Bed & Breakfast! Det ni, det berättar jag mer om senare....

18 kommentarer:

  1. Ja du, hennes hem går inte av för hackor!
    Jag kan knappt titta mig mätt på bilderna i tidningen...

    Ha det gott o kram!

    SvaraRadera
  2. reportaget från Ylvas hem är fantastiskt ,njuter
    Får så mycket idder i huvudet jag med vill göra om
    Ha en skön kväll

    SvaraRadera
  3. Supersnyggt! Blir lite full i skratt för d var d reportaget jag hade i åtanke när vi pratade inredn igår :-)

    SvaraRadera
  4. Japp, jag gillar hennes kök mycket, blandningen med nytt och gammalt, och bokstavskonst är min melodi med för jag tröttnar snabbt på motiv föreställandes något eller någon dock undantaget familjemedlemmar.

    Kollade på ert foto,din make och du, och din make liknade lite Dave Mustaine ^^, Metallica storgillar jag;-)

    Kram och vänortshälsning från Nykarleby med dendär rostiga bilen och Juthbackamarknaden

    SvaraRadera
  5. Jamen, GUD vad läckert! Har inte sett reportaget , måste nog köpa mig en tidning idag:)

    Vad spännade med Klovsta:)

    kram

    SvaraRadera
  6. Det hoppas jag att du inte gör, målar vitt och svart. Efter de bilder du har visat på nya gården så vore det helgerån att göra så. /Vänligen Lisa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oroa dej inte Lisa, skulle aldrig falla mej in att måla över gammal linolja eller fina takmålningar...men väggarna som nu är 80-talslila eller persikotapetserade med fruktbård i mitten får sig en överstrykning med vit emulsionsfärg från Ottossons, därunder tretexskivorna ligger säkert ett och annat intressant....likaså gamla grangolven som låg under plastmattor och laminat och som var dessvärre slipade för ett jämt underlag för plasten håller på att bli pärlgrå av linoljefärg. Är inte ute efter att återställa rummen i någon 1800-talsstil den här gången, det får norrfrid stå för....

      Radera
  7. Hej Eija!
    Ja det hemmet är precis i min smak, supersnyggt!
    Vill bara berätta att det vackra fårskinnet har anlänt och pryder nu min soffa.
    Är såå nöjd!
    Ha det bäst
    /Minna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh så roligt att höra att du är nöjd och att skinnet fick ett bra hem! Tack!

      Radera
  8. Jag tycker om din norrfridsstil just för att den inte är vit..De gamla sakerna får liv i dina händer men jag gissar att vad du än gör med Klovsta så kommer det garanterat att bli smakfullt:)
    Skorpan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej någon "shabby" vitstil kommer jag aldrig anamma, det är inte jag. däremot har jag önskan att leva ett "enklare" liv utan krusiduller inredningsmässigt, därmed önskas avskalat med naturfärger. OCH renovering endast med hållbara material och färger...så att vi kan bosätta oss och låta inredningstankarna sakta växa fram...

      Radera
  9. Hej,

    Besökstoppen är en helt ny bloggtopplista som har fiffiga funktioner som att kunna knyta etiketter till sitt konto och en sökfunktion på sidan. Detta för att bloggläsare ska kunna hitta nya bloggar på ett enkelt sätt. Hela idén med Besökstoppen är att sidan riktar sig främst till bloggläsare och inte bara bloggare, som andra topplistor riktar sig till.

    Medlemmar får en lättillgänglig och snyggt presenterad statistik och självklart kommer det generera mer besök till er blogg eftersom fler kommer att uppmärksamma den via Besökstoppen. Medlemskap är så klart gratis.

    Mvh
    Besökstoppen

    SvaraRadera
  10. Precis så som du skriver känner jag också. Hemmet behöver lugn när man omger sig med mängder av saker i övrigt.
    Jag bugar inför din ork och entusiasm! Du är fantastisk!
    Och jag ska banne mig besöka Norrfrid b & b...kisses så spännande!

    Kram på dig hjärtat o lycka till med allt o allt!

    SvaraRadera
  11. Precis så som du skriver känner jag också. Hemmet behöver lugn när man omger sig med mängder av saker i övrigt.
    Jag bugar inför din ork och entusiasm! Du är fantastisk!
    Och jag ska banne mig besöka Norrfrid b & b...kisses så spännande!

    Kram på dig hjärtat o lycka till med allt o allt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja tänk Gua om du en vacker dag ringde på dörren, det skulle vara döhäftigt att få besök av dej o ditt gäng från Skåne!

      Radera
  12. ja, du, du vet vad jag tycker, du har DET än hur du gör blir det vackert men jag förstår ditt tänk, man kan vilja "skala av lite" emellenåt och det blir så bra ihop med den gamla stilen, nya huset kommer bli så fint och Norrfrid kommer alltid vara Norrfrid! Ylvas hem i lantliv var också dösnyggt! Mari.

    SvaraRadera
  13. ..så snygg tapeten är bakom här och i sidan på din blogg! Jag har en annan dator tillälligt som är bredare o har inte sett det förr, snyggt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Javisst är det en snygg tapet! Synd att den inte kan hittas i tapetböckerna med lika sliten bakgrund...DÅ skulle jag tapetsera det är säkert det!

      Radera

Jag blir så glad om du lämnar spår efter dig!
Tusen tack för din kommentar!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...