tisdag 3 april 2012

Skandinavisk vintage


Allt i hemmet har ett jättevackert temareportage om den skandinaviska vintage-stilen i senaste numret. Den franska och danska nötta stilen har vi ju sett mycket av de senaste åren men nu är det dags att lyfta vår egna, inhemska stil med lite gustavianskt, allmoge med monogram på linnetyg...Kan inte sluta bläddra i den kan jag säga!


Just nu står möblerna, massor av kläder och badrumsprylar hoptryckta lite här och var i huset, eftersom badrummet är under renovering, så det känns inte så kul med styling och foto härhemma. Men sen när ordningen är återställd, vill jag frossa ännu mer i loppisfynd och udda skavda föremål med historia, allt i en respektlös, bohemisk mix. Är absolut ingen minimalist som ni vet.

Skandinavisk vintage är definitivt min stil!

xxxEijaxxx

11 kommentarer:

  1. God Morgon, läste just detta reportage igår...den tidningen gör emellanåt så fina reportage...som detta..ha en fin dag, VIOLA

    SvaraRadera
  2. Underbart fint och ombonat!!!
    Stor kram
    Ninni

    SvaraRadera
  3. Va skönt att höra att de finns fler som inte är minimalister...hehe Jag som är galen i tidningar måste nu rusa & köpa denna !!! Det ser ut som min smak !!! ;)
    Ha en helt underbar dag !
    Kram Anki

    SvaraRadera
  4. Fanstastoskt snyggt :) håller med dig ...
    Kram
    Sandra

    SvaraRadera
  5. Ojoj, vad snyggt Ja, man ska verkligen ta hand om det fina hantverket som har skapats här. Vackra bruksföremål, hemvävda kökshanddukar och vackert broderade lakan. Bland det bästa som finns :)

    Ha det gott!
    Kram Ulrika

    SvaraRadera
  6. Skrev just upp tidningen på inköpslistan:) Låter som något jag inte vill missa!
    Kram Marianne

    SvaraRadera
  7. Ja, det reportaget var underbart! Särskilt översta bilden! Så snyggt med blandningen av stilar! :)

    SvaraRadera
  8. Det var verkligen ett snyggt reportage!!! Kramar

    SvaraRadera
  9. Man kan bli SÅ sugen på saker och stilar man ser i tidningar! Och typ hemma hos dig!!
    Kram!

    SvaraRadera
  10. Det här gillar jag! Jag trivs i atmosfärer där mina ögon inte kan läsa av allt direkt, det ska vara lite bohemsikt rörigt där jag kan upptäcka saker, chosefritt och avslappnat.
    Måste köpa tidningen!
    /Cia

    SvaraRadera
  11. Jag vart också helt tagen av det reportaget, trött på helvita hem!
    Glad Påsk!
    Kram
    Susanne

    SvaraRadera

Jag blir så glad om du lämnar spår efter dig!
Tusen tack för din kommentar!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...