söndag 22 april 2012

Kitchen Construction

Det har hänt en hel del i vårt kök i helgen, sågspånen har yrt och hammarslagen har ljudat från morgon till kväll, allt tack vare min händiga och flitiga M. Vad vore vårt vackra hus utan en händig karl som han? När byggdammet har lagt sig ska jag fota lite så får ni se och läsa lite om tankegångarna...

Under tiden får ni en glimt från min köksinspirationsmapp som är knakfull av sköna bilder på de mest ljuvliga kök. Det kan tyckas att en människa som inte riktigt kan bestämma sig har samlat ihop bilderna, men det finns en gemensam nämnare, tro mig!




















TRADITIONELLT
Franskt och sekelskifte
KONTRASTER
Lantligt
ROSTFRITT
Pärlspont och granit
Grått och grönt
Timmer och loppisfynd
ÖPPNA HYLLOR och PORSLIN
Linoljefärg och matolja
ÅTERBRUK
Vinden och uthusen
TRASMATTOR och LINNE
Skavt, själfullt och patinerat
OMAKA PAR

Vi ses i köket!!!

xxxEijaxxx

P.S missa för guds skull inte Trädgårdstoppen 19:00 på kanal 8 ikväll där Boije visar upp sin hemliga trädgård. Hennes fina blogg känner ni väl alla till?! Jag ska sitta bänkad framför TV:n iallafall! Som jag har väntat...

 



8 kommentarer:

  1. Din inspirationsmapp är helt i min smak! Underbara bilder!
    Hoppas byggdammet lägger sig snart så jag får ta del av tankarna om köket, oiii så spännande.
    Fanken, jag vet inte om jag har den kanalen, jag måste genast kolla för det här vill jag inte missa!
    Go´kväll från mig,
    /Cia

    SvaraRadera
  2. Ni är för läckra som fortsätter renoveringen med samma glöd, fast era tankar säkerligen redan har flyttat till det nya stället!
    Många härliga inspirationsbilder du bjuder på; självfallet faller jag för det gröna köket, och den där läckra vita plåtvasken är precis en sådan jag letar efter till vår källare.
    Jag har redan bänkat mig för Trädgårdstoppen. Ha en skön söndagkväll!
    /Anna-Karin

    SvaraRadera
  3. helt ljuvliga inspirationsbilder...tack! kramis semlan

    SvaraRadera
  4. Ärliga bilder!! Ska bli spännande att se ditt kök sen.
    Tack för påminnelsen om att titta på TV. Har kommit ihåg det hela veckan att jag inte får missa detta, men nu hade jag totalglömt. Ända tills jag läste ditt inlägg en kvart innan programmet börjar, hihi. Upp till TV:n således.
    Barbro

    SvaraRadera
  5. Fantastisk inspiration!!!!!

    Kram M

    SvaraRadera
  6. Tack för bildserien och en härlig blogg. Den första bilden printar jag nog och tittar lite extra på. Precis en sån vägg är under planering här hemma i vårt kök. Med liten vattenho också.
    Bild kanske kommer till hösten när vi börjat inomhusarbetet igen. Nu är det bara odling för hela slanten :)
    Ha det gott!
    Anette

    SvaraRadera
  7. Det är klart att den röda tråden syns i dina bilder! Du har nog inte alls svårt att bestämma dig skulle jag tro. Och vad vore ert kök utan en kvinna med konstnärsblick som kan slutföra resultatet? Jag ser verkligen fram emot att få se bilder från ert nya kök i sinom tid.

    Hälsningar från Moa

    SvaraRadera
  8. Fantastiskt fina bilder!! Ska bli spännande att få se en liten glimt från köket :O)

    Förresten, underbart steg i livets trappa att lyssna till sitt hjärta och anta en ny utmaning i livet - att leva och jobba med djuren! Jag är helt övertygad att det kommer att gå hur bra som helst för er :o)

    Ha de bra!

    Gunilla

    SvaraRadera

Jag blir så glad om du lämnar spår efter dig!
Tusen tack för din kommentar!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...