måndag 30 april 2012

Bathroom peak


Idag blir det en titt in i det nymålade badrummet, det tog nämligen sin lilla tid att få dit fem olika kulörer på sina ställen. Och vet ni jag är så nöjd med resultatet för det blev så vackert!


Och den rutiga badrumsmattan till - ohlala jag tror jag dör en smula!


kämpade länge länge med färgen till kommodens bordsskiva, först målade jag med obruten svart linoljefärg, men det såg ut som svart pianolack och det resultatet var jag ju inte ute efter...
ville mer ha känslan av en nysvärtad vedspis om ni kan föreställa er hur jag menar?!

Tog i lite vitt i färgen men då var skivan marinblå. Bläääh!

Till sist blandade jag i grön umbra, som inte är så grön utan mer mörk bajsbrun och då uppenbarade sig den rätta kulören....wow tänkte jag, lät torka och gav ytan en omgång med sandpapper! Såååå nöjd!


Framför det här originalfönstret ska jag snart ligga och bada - ser ni rören som sticker upp? På de ska  blandaren monteras...


elektrikern får komma och dra om några meter kuloledning så att vi kan få belysning ovanför spegeln så att man ser noppa ögonbrynen!

Snickerierna är målade med vetegrå färg blandat med vitt i olika grader och lumppappen ovanför panelen är målad med matt linoljefärg i grön umbra...


Igår då jag fotade var en sådan underbart solig vårdag så man bara jublar och livet känns gott...


mannen är så duktig på att snickra - här har han fixat fasat hörn på kommoden i samma stuk som det var förr.


Hur badrumstankegångarna gått och hur det sakta har skissats upp hittills kan ni se mer av HÄR.

Nu tror jag att det visst är dags att åka till jobbet en stund, mannen åkte till sitt nya jobb med traktorn med gott humör! Sedan förbereder vi för Valborg, ute lär det bli lika varmt och skönt som igår så det ska grillas och tändas majbrasa! Ha det så himla bra alla!

xxxEijaxxx

33 kommentarer:

  1. Verkligen ett vackert badrum, och kommer att bli ännu vackrare när ni är klara!!! Önskar en underbar valborg!!!

    Kram Mimmi

    SvaraRadera
  2. Så vackert & så unikt & så Eija:)) Love it!!!

    Trevlig Valborg:))
    Kram Malin

    SvaraRadera
  3. Så vackert! gillar den svarta färgen och förstår vad du menar med svärtan, viktigt att få till rätta känslan:)
    Ha en härligt vårig Valborg!
    Kram Marianne

    SvaraRadera
  4. Så underbart vacker badrum ni kommer o ha snart! Ni är verkligen duktiga :) Jag håller med dig om att den bästa tiden är nu, men som du skrev, det går så fort så det gäller o stanna till o njuta.

    Ha en trevlig valborg. Kram Pirre

    SvaraRadera
  5. Jag blir mållös Eija! Vilket resultat. De där fasade hörnen gör så otroligt mycket. Och färgen, ja så fin.
    Jösses säger jag bara!

    TREVLIG VALBORG!

    Kram från Mia

    SvaraRadera
  6. Det gäller att våga prova sig fram, till slut blir man ju nöjd ! :) Badrummet ser härligt ut & visst är det bra med snickarkunniga män :D
    Bäst av allt är att du är nöjd ! Va kul ! Man mår så gott när man är nöjd...
    Ha en helt underbar valborg i finvädret, det är bara att njuuuuta ;)
    Kram Anki

    SvaraRadera
  7. Så otroligt läckert. Du skulle arbeta med detta på "heltid", skulle slå vilken inredare som helst. En fröjd att se vad ni åstadkommer i ert hus.
    Kram Annika

    SvaraRadera
  8. Åh så fint! Jag blir varm i hjärtat när jag ser att ni mår gott och trivs i vårt vackra landskap! Trevlig valborg!
    Skorpan

    SvaraRadera
  9. Förstår att du längtar till att krypa ner i badet och njuta av ert jätte fina badrum! Läckert!
    Önskar er en fin Valborg!
    /Cia

    SvaraRadera
  10. To die for! Ofattbart att ni fortfarande lägger ner så mycket omsorg fast ni vet att ni inte ska bo kvar... Själv hade jag nog mest velat spara alla fina detaljer och ta med dem till nästa ställe. Vilken tur att det är NI som bor på Norrfrid och inte jag!

    Önskar dig och de dina en riktigt skön Valborg!
    /Anna-Karin

    SvaraRadera
  11. Så himla fint att man dör, vilket badrum!!!! Hur ska jag kunna släppa in dig i mitt blå plastiga 90-talsbadrum, man bara undrar...

    Ja, han är verkligen en fena din man, men han har en skarp fru också, vilket jobb ni gör, man baxnar, badrummet blev ju bara sååå läckert!!! TREVLIG VALBORG! Mari.

    SvaraRadera
  12. Blev jätte snyggt! Synd att ni inte ska bo kvar. : ) Men ni får väl göra lika snyggt i nästa hus.

    Ang förra inlägget så är det så skönt när man får en morgon för sig själv. Jag fick det i lördags. Så skönt!

    Ha en toppen dag!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  13. Underbart vackert...lycka den som får flytta in i erat hus...
    Härlig Valborg
    Kram Kicki

    SvaraRadera
  14. Åh så fint det blir men så tufft att ni snart ska lämna denna pärla!


    En fin Valborg till dig och de dina!
    Kram Marina

    SvaraRadera
  15. Vilket vackert badrum! Det har ni gjort bra!
    Önskar dig en fin Valborg!
    Kram Åsa.

    SvaraRadera
  16. Wow! Helt underbart.
    Så där vill jag också ha det:)
    Trevlig Valborg/ Therese

    SvaraRadera
  17. Gud så snyggt det blir!!!! Kan ni inte komma ner till mig och fixa ett badrum ;D Efter allt ogräsrensande skulle jag kunna dö för ett varmt bad, i hela kroppen värker muskler som jag inte ens visste om att de fanns.
    Ha en underbar valborg. Kram, Catarina

    SvaraRadera
  18. Ja hur kommenterar man det fina badrummet!! Vad fint låter ju för futtigt.....Men det är bara att gratulera er!
    Ha en bra valborg!
    Barbro

    SvaraRadera
  19. Så otroligt vackert i gammeldags stuk! Är sugen på rutigt golv när det blir badrumsrust på ovanvåningen för oss, det är så grymt läckert.
    Ha en bra valborgsmässoafton!
    Kram Annica

    SvaraRadera
  20. Det är så underbart att läsa dina inlägg och titta på de vackra bilderna!

    Önskar dig en underbar Valborg!

    Kram,
    Regina

    SvaraRadera
  21. Oh lala- jag tror alla som läser det här, dör en liten smula. Om inte annat så av avund.. :)

    Tästä tulee unelmien kylppäri!!! <3

    SvaraRadera
  22. UNDERBART VACKERT du har lyckats till fullo....
    kram
    sandra

    SvaraRadera
  23. Ni verkar har överträffat de flestas drömmar här. Vilket badrum ni får! Helt underbart. Allra mest skulle jag själv nog vilja ha det där fönstret med utsikt från badkaret. Vilken känsla!!

    Kram
    malin

    SvaraRadera
  24. Såååå fiiiint!!! Tokgillar allt, och känns så rätt i ert underbara hus. Hopaps att ni hade en fin valborg! Jag har jobbat så det blev inget firande för mig. Men sedan var jag utomhus till sen kväll och planterade uteblommor för farstubron och altanen. Peénder , pelargoner o lavendel.

    SvaraRadera
  25. Så otroligt fint och personligt ert nya badrum har blivit . Stort grattis till en superlyckad renovering !!!!!
    Kramar // Susanne ♥

    SvaraRadera
  26. Men herregud så fint!
    Oj, jag tror också jag dör en smula...*haha*...(hur ska ni kunna flytta därifrån...)

    Ja det var galet vackert alltså! Detaljerna, golvet, färgerna...

    Hoppas ni hade en mysig valborg och strålande första maj!

    Kram Mariette

    SvaraRadera
  27. Ja det blev sååå himla snyggt, gammeldags och personligt! I love och jag dör en smula oxå!:) Nu måste jag komma å hälsa på igen! :) Hoppas helgen varit bra! Vi ses! Kram

    SvaraRadera
  28. Mysigt badrum! Och vilket underbart ljus du fångat på en av bilderna!

    SvaraRadera
  29. Så vackert det blir Eija..du har en fantastisk känsla och det är så inspirerande och spännande att få följa med på vägen:))

    Kram och ha en fortsatt härlig vecka:)

    kråke

    SvaraRadera
  30. Vilket drömbadrum och bilden med fönstret...magisk!

    Kram Ellinor

    SvaraRadera
  31. Absolut VRÅLSNYGGT och de fasade hörnen ger verkligen det där lilla extra! Nu blev jag rysligt sugen på att göra om vårt tråkiga badrum!

    Varma hälsningar,
    Helena

    SvaraRadera
  32. Åhhh, så fint erat badrum blev! Makalöst bra! Vi började ju renovera vårat badrum samtidigt som erat och nu står även vårat klart! Helt annan stil dock!

    Ha en fin vecka!

    SvaraRadera
  33. Underbart fint!!! Varifrån kommer badrumsmattan? Mvh

    SvaraRadera

Jag blir så glad om du lämnar spår efter dig!
Tusen tack för din kommentar!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...