måndag 11 oktober 2010

Rosenkelim?


Vår matta i vardagsrummet mäter 3x4 meter och har härliga blommönster. Kombinerar den med golvkuddar gjorda av gamla slitna trasmattor...oftast använda av hundarna....


...men riktiga drömmar är mattor i rosenkelim....


se bara vilken färgprakt och mönsterrikedom de besitter...


real pieces of art!


...men jag är nöjd ändå med vår jätte-matta, rosenkelim eller ej, nu slapp vi vika mattan som vi fick göra i förra vardagsrummet. Den är som gjord för det nya vardagsrummet! 

Ha en trevlig kväll, alla bloggers!

xxxEijaxxx

7 kommentarer:

  1. Hej
    Härligt fina mattor och underbart mönster...
    Tänkte höra med dig om ni säljer fårskinn och om ni gör det vad kostar dem??
    Tack för din söta kommentar hos mig
    kram
    sandra

    SvaraRadera
  2. Sandra!
    Jag kommer så småningom att sälja skinn, kanske även på bloggen om det finns intresse. Fårverksamheten är i sin linda ännu, håller precis på med beredning av mina första tre fårskinn. Ska även tova div. hantverk av ullen.
    Måste ha några visningsex. först. Det blir jättefina, exklusiva skinn av dessa Klövsjöfår, långhåriga, lockiga, från vitt till svart kommer att finnas. Se skinn liknande mina på http://www.halsinglandslammkvalite.se/skinn2.html

    SvaraRadera
  3. Hej Hopp!
    I Norregård finns inte många mattor....tycker det är så skönt att slippa! Jag är ingen mattmänniska, men visst är de vackra!!

    kram Malin

    SvaraRadera
  4. Hej,
    Vilken tur du har som har så mycket tovobjekt ute i hagen.
    Söta är de också.
    Jag skulle gärna vilja se när du har tovat tofflorna.
    Ha en bra dag.
    Hälsn Marie

    SvaraRadera
  5. Så vackra rosenkelim-mattor men gillar din med! Åh, ska du börja sälja fårskinn och tovat? Va kul! Ni har verkligen en riktig lantgård nu! Hade ni djur då ni bodde söderut oxå?
    Kram

    SvaraRadera
  6. Tack goa rara! Ibland känns det överbelamrat (man gillar ju att gå på loppis) men jag försöker rensa då och då. Sälja lite grejer i bloggloppisen, eller på blocket eller tradera :)

    Vilka vackra mattor du visar! Kan tro att det känns gott att ha ett stort vardagsrum så man får plats med en rejäl matta utan att behöva vika den.

    Så det blåser hos er idag. Här är vindstilla och en superfin solig höstdag. Sådana här dagar önskar man att man hade ett ute-jobb.

    Ha det gott!
    Kram, Carina

    SvaraRadera
  7. Håller med dig om att rosenkelim-mattor är supredupersnygga, fast dyra......är på jakt efter en vardagsrumsmatta och det är inte det lättaste.
    Ha det bra!
    Camilla

    SvaraRadera

Jag blir så glad om du lämnar spår efter dig!
Tusen tack för din kommentar!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...