onsdag 6 oktober 2010

En Vit Skönhet


Östersund är en oupptäckt stad för oss, därför tog vi en tur dit i helgen...självklart slår man fler flugor i en smäll genom att hämta hem Blocket-fynden på vägen dit...som denna 
vita skönhet


Det fanns lite av varje på denna loppis i centrala Östersund - Loppis på gården - kika in där om ni har vägarna förbi får ni se...


Och självklart knäpper man bilder på gamla vackra hus också när andan faller på...till hussamlingen!

Ett trevligt utflyktsmål på en höstig lördag!

7 kommentarer:

  1. Härligt! Vilket vackert hus loppisen ligger i! Håller med om att Östersund är outforskat..har inte varit där på såå många år så jag minns inte ens när och ändå är det inte såå långt dit..blir mer resor till s-vall. Gillar verkligen ditt skåp!

    SvaraRadera
  2. Mysigt med utflykt!!!

    Kram Malin

    SvaraRadera
  3. Hej
    Vilken skönhet ni fick med er hem och så härligt med loppis...
    och så fina hus..
    kram
    sandra

    SvaraRadera
  4. Oj, oj, jag får en längtan tillbaka dit! Två vintersäsonger har jag jobbat i Ö-sund. Hur många ggr har jag inte besökt denna loppis och sett det vackra huset sista två åren, längtat hem men dragit till loppis på gårn... en underbar loppis och vilken fin ripa du fick med dig hem!!! Mari.

    SvaraRadera
  5. ...glömde säga, så vackert hus ni bor i, gillar din stil, dövackert rum nedan! Mari.

    SvaraRadera
  6. Tack för rådet Eija, jag slåss oftast med näbbar o klor är hemma för att bevara saker o ting i sitt ursprung.
    Den här gången har debatten tagit lite skruv, glaserat tagtegel har ju också rätt så gammal historik. Dock skall man komma ihåg att glaseringen inte sintrar takteglet, däremot får snön inte fäste på samma sätt. Som tur är är altantak och entre i falsad plåt, för jag håller med om att det är klart bäst.

    Plåtis pratar om att göra halva vattkupor, då menar han nog spetsdekoren.

    Det gamla takteglet smyger sig in i min köksutbyggnad, det blir i alla fall kvar....velandet fortsätter nog ett par dagar till. Suck.....!!!

    Det är många fina gamla hus i Ö-sund.

    Blir lite nyfiken på ditt skåp, är det från trakten?
    Jag lät göra samma fasonering för många år sedan på ett vitrinskåp i köket, kopierade från mina morföräldrar.

    SvaraRadera
  7. tänk vad roligt det är att fynda och hitta de där godbitarna. Jätte mysigt loppis du verkar ha varit på och husbilden är ju helt otrolig, ojoj vilket hus.
    Kram på dig/Ingela.

    SvaraRadera

Jag blir så glad om du lämnar spår efter dig!
Tusen tack för din kommentar!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...