söndag 31 oktober 2010

Music up the walls

tapet eco studio collection

Det fanns en tid då musik var det viktigaste i mitt liv, allt kretsade kring musiken. Även utseende och klädsel avspeglade vilken sorts musik jag för tillfället lyssnade på. All veckopeng gick åt till LP-skivor, mitt rum var tapetserat av bilder på idolerna.



Det blev en hel del LP-skivor genom åren! Allt ligger nerpackat i flyttkartonger nu, men efter att ha sett denna tapet kanske det är dags att damma av vinylen och få sig en dos nostalgi....

När kvällen blev till natt igår, hade jag en riktig nostalgitripp. Jag samlade ihop en del låtar som fortfarande rockar för mej, tänkte delge er min spellista här. Lyssna och njut! (eller håll för öronen, har ingen aning hur många inredningsintresserade därute har samma musiksmak som jag)

Vad gillar ni för musik?



MusicPlaylist

7 kommentarer:

  1. Skrev en kommentar, men tror den försvann, blir det två nu vet du varför.
    Heroes med David B var en stor favorit, gillar meningen med delfinerna. Ljudet i min dator har pajat, ska lyssna på dina låtar i makens dator sen. Vi har sålt alla gamla LP, men innan vi gjorde det spelade vi över alla favoritlåtar på CD.
    Ha en fin söndag
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  2. Halloj, gillar den första låten, den påminner mig om Stonestiden:)
    Annars är jag mera ROCK & ROLL än ROCK...
    Gillar din sida! Vi finns i samma kommun!!
    Skorpan

    SvaraRadera
  3. Jag blir lycklig när jag ser vilka gemensamma nämnare vi har i musiksmak! Just nu blir jag helt hög på Muse, tycker de är helt sanslöst fantastiska, men hittar inte min favvolåt någonstans och kommer inte ihåg vad den heter.

    Men jag slits mellan att lyssna på intressant 'djupingaprogram' på P1 och lyssna på musik.

    Nu skall jag se vad jag har missat på Din ljuvling till blogg, har inte haft tid att 'mingla' på nätet på länge!

    Love

    Agneta

    SvaraRadera
  4. Nr.1 - Bob Marley Nr.2 - Cornelis Nr.3 - Queen,,,,ja du ser, blandade stilar!
    Höstkramar
    Jessika

    SvaraRadera
  5. Hej Eija!
    Vilken cool tapet! Blir oxå nostalgisk, köpte LP skivor nästan varje vecka i tonåren (i slutet av 80-talet).Just nu ligger de nerpackade i lådor på vinden, har tyvärr ingen skivspelare..

    Ha en trevlig kommande vecka!

    Kraam Jenny

    SvaraRadera
  6. Det är så kul att få veta favoritmusiken hos olika människor. Du har ju sååå mycket bra i din lista. Bowie är min favorit sedan tidiga 80-talet. Gillar hans 70-tals musik MYCKET! Jag brukar också lägga in lite musik på bloggen titt som tätt. Är mycket för visor & det svenska vemodet, men älskar Muse, Johnossi, Dileva, Depeche &&&& Christian Darling Kjellvander :).

    SvaraRadera
  7. Född 1964 och mina första favoriter var ABBA, sen följde på det disco via Saturday Night Fever och jag gillar att dansa så den musiken går ännu på mina playlists. 80 talet med massa underbart och sen upptäckte jag Metallica via the black album och deras musik storgillar jag. Plus annan bra hårdrock,heavy metal,etc etc. Sibelius Finlandia rockar den med!

    SvaraRadera

Jag blir så glad om du lämnar spår efter dig!
Tusen tack för din kommentar!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...