måndag 11 juli 2011

Det växer i bäddarna


Kommer ni ihåg mina planer på värsta köksträdgården och hur jag byggde bänkar av sly från skogen? HÄR hittar ni inlägget. Well, siktar man högt brukar man åtminstone komma halvvägs...


Två av fyra bäddar blev klara, de resterande plus gångarna får vänta till hösten. Men det växer en hel del på de bäddar som blev till. Men inte morötter, rädisa, rucola...


Nej, det har de här sett till! Anade nästan att de skulle hitta bäddarna och börja jordbada där...staket runt köksträdgården måste också byggas i höst med andra ord! Pullorna måste få gå fritt - vad är det för hönsliv annars?


I växthuset ser det bättre ut, för där kommer pullorna inte in. Här växer mina tomater, gurkor, lite kryddor och annat smått o gott...


För första gången har jag lyckats driva upp plantor från frö och stolt som en tupp kunde jag i helgen skörda första gurkan! Det egenodlade är verkligen något utöver det vanliga! Speciellt för en som inte anser sig ha så gröna fingrar...

xxxEijaxxx

5 kommentarer:

  1. Vilka fina odlingsbäddar. Det smakar så gott att
    äta det man odlat själv.
    Det ser så härligt ut att ha hönorsom går fritt och sprätter. Tänk att plocka in sina egna ägg till frukost.
    Kram och ha en fin dag
    Marita i Heestrand

    SvaraRadera
  2. Åh, vad underbart! Kan förstå känslan...jag tycker inte heller jag har gröna fingrar, och blir så glad när det gror ;) Jättemysiga bilder och ljuvliga små höns!
    Ha en fin dag!
    / Maria - Wikers liv

    SvaraRadera
  3. förstår att du är stolt- det ska du vara!!! Fina bäddar. Kram Johanna

    SvaraRadera
  4. Tycker att dina hemmagjorda odlingskragar är helt fantastiska!
    Skönt att läsa att det inte bara är jag som hade storslagna planer i början av säsongen, - mina gångar är inte heller klara...
    Må så gott idag!
    /Anna-Karin

    SvaraRadera
  5. Härliga bilder! Men det där med att du inte skulle ha gröna fingrar....?? MVH Nellie o Gunnar

    SvaraRadera

Jag blir så glad om du lämnar spår efter dig!
Tusen tack för din kommentar!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...