lördag 30 juli 2011

Jobb jobb och jobb





Nu tror jag att målningsarbetet går på de sista reservkrafterna...det är fjärde sommaren och sista sidan av huset som får sitt av skrapning och färg. Mannen säger att det här var det sista huset han någonsin målade!  Jag förstår det till fullo...högt upp, jättelika ytor och gammal färg som ser lös ut men sitter som berget. Pust!

Själv slipper jag dingla lika högt som mannen, försöker istället befria verandans snickarglädje från färg så det kan få härlig linoljefärg på sig sedan. Sitter som berget det också kan jag tala om.....

xxxEijaxxx

11 kommentarer:

  1. Kan tänka mig att det känns som ett evighetsjobb, men det blir fint och sen behöver det ju inte göras om på många år...sen såg jag ju att du hela tiden funderar på nya projekt, sänghimmel, rappade väggar, knoppbrädor...ja han Ernst han kan sätta griller i huvudet han...ibland klarar jag inte av att sitta kvar vid TV:n för jag blir så full av inspiration...

    Ha det gott och må så fint!
    Kram,
    Regina

    SvaraRadera
  2. Ibland kan jag bara känna det som om jag ville trolla inför vissa jobb. När jag ser ditt pilljobb, så önskade jag att jag kunde svischa med den magiska staven för dig...
    Bara o bita i det sura äpplet o tänka på hur FINT- VACKERT- NÖDVÄNDIGT, det kommer att bli/vara sedan. Herregud, så vackert träverk ni har..Men gammal färg är ingen hit!

    Stora jobbarkramen till dig/er!

    SvaraRadera
  3. Suck vilket jätteprojekt- men tänka så himla FINT det kommer att bli!
    Kram J

    SvaraRadera
  4. Anonym sa...Ja du..
    med ett sådant husprojekt att ta tag i OCH med 5 ungar i huset OCH en massa djur, så ligger ni helt klart på första plats vad gäller vilja, tålamod och ork!
    Ni är värd den största eloge!

    Vet ju själv hur man måste pussla, planera och feja så familjelivet med alla barn harmonerar med renovering.
    Är inte liksom "bara" att hoppa i arbetskläderna och Lets Do!
    När man läser hur ni kämpar, så får man helt klart motivation och ork till sitt eget!
    TACK!

    Ert hus kommer/är sååå fint!
    Jag hejar på för fullt!!
    Ha d gott! / Hilla

    SvaraRadera
  5. Vilken härlig snickar glädje...
    Önskar en härlig helg
    Kramisar
    Sus

    SvaraRadera
  6. Ja jisses. Snacka om tålamodsprövande! Här är det ena gavlen som är kvar att måla... och sedan är det nog dags att måla om den andra gaveln! En never ending story...

    Ha det gott!

    SvaraRadera
  7. Ni är så himla duktiga! Fint blir det och hela huset andas så mycket kärlek!

    Du är för söt som tycker vår trädgård är perfekt välordnad, men glöm inte att man kan ljuga bort mycket med kameran, hehe! Här finns mycket kvar att göra, nästan halva tomten är fortfarande rena rama djungeln.

    Önskar dig en fin fortsättning på helgen!
    /Anna-Karin

    SvaraRadera
  8. Ni är superduktiga verkligen imponerad över allt arbetete ni gjort på ert fina hus..jag vet vi har gjort det själva med vårt under 12års tid.

    Kram Marina

    SvaraRadera
  9. Oj vilket projekt!!! Förstår att ni är trötta på målning!! Mysig blogg du har! mvh emelie

    SvaraRadera
  10. Vilket jobb! Förstår att ni är trötta på slitet. Men det kommer löna sig , blir ju så himla snyggt!

    Jag gillade också Ernsts sänghimmel, det var så fint tyg! Hela programmet är fint:)

    Ha en bra dag! Marie

    SvaraRadera
  11. Där har ni och göra! Så många små ytor, både och skrapa och måla. Jag förstår mannen, men det har han snart glömt. Men finare än så här kan ingen bo, trösta dig med det när du skrapar.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera

Jag blir så glad om du lämnar spår efter dig!
Tusen tack för din kommentar!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...