lördag 9 juli 2011

Ett glas vin med Tasha Tudor


Hej vänner! Tog er på orden i kommentarerna i förra inlägget och hällde upp ett glas rödvin...


Mellan strykningarna är det så skönt att fira sommaren genom att skåla lite med mannen...


eller förlora sig i denna vältummade bok som jag länge haft i min bokhylla, Tasha Tudors trädgård...

Tasha var en krutlady som illustrerade mängder av barnböcker under sin livstid, googla på namnet så hittar ni mängder av info, HÄR exempelvis...



...men vad jag mest blir imponerad över är hennes makalösa trädgård, och hennes "cottage" där hon levde tillsammans med sina corgis av vad trädgård och naturen gav. Vill tro iallafall att allt inte är stylat med hjälp av trädgårdsarkitekter och livsstilsrådgivare! Vill behålla denna dröm intakt, för själv tänker jag också leva riktigt länge, ett anspråkslöst självförsörjande liv nära djur och natur...

Hur som haver, ett boktips för er som vill ligga i hängmattan och drömma er bort en stund...

xxxEijaxxx




8 kommentarer:

  1. Boken verkar ju helt underbar,ska genast kika vart jag kan beställa den...:)) Precis så där vill jag leva på ålderns höst...

    Skål och Kram i värmen!!!

    SvaraRadera
  2. Jag gillar verkligen den boken också. Hennes trädgård är så drömskt vacker...liksom bilderna i boken om henne :)

    SvaraRadera
  3. Har lånat boken en gång... skulle absolut inte ha något emot att äga den!

    SvaraRadera
  4. Tack för boktipset:)))
    Så fin Ni gör verandan!!

    Kram Malin

    SvaraRadera
  5. Har läst några böcker om henne flera gånger, är så fascinerande att se henne gå barfota med djuren runt om och alla underbara växter. Det var en fantastisk kvinna!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  6. Så härligt med ett glas vin mitt i målning och en titt i den underbara boken! Vilken fantastisk kvinna! ..och vilken fantastisk veranda ni har! Var det samma "spjälor" där uppe innan?...Såå fint med dubbeldörrar oxå och NÄsåkers snickeri är verkligen duktiga!..det är ni oxå förresten! Man kanske måste cykla förbi er nån gång och se ert vackra hus på utsidan!
    Kram :)

    SvaraRadera
  7. When I initially commented I clicked the "Notify me when new comments are added" checkbox and
    now each time a comment is added I get four emails with the same comment.
    Is there any way you can remove me from that service?

    Thank you!

    Here is my website; wordpress grundlagenschulung

    SvaraRadera

Jag blir så glad om du lämnar spår efter dig!
Tusen tack för din kommentar!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...