torsdag 21 juli 2011

Bergsbestigning


I helgen togs våra gäster kusinerna från Finland på en bergsbestigning. Vägen till Multråberget som är vår vackra utsikt från gården är krokig och brant, och är man rädd för höga höjder ska man nog inte gå alltför nära kanten när man nått toppen!

Samtidigt kunde blåbärsläget undersökas i skogen. Blåbär verkar det bli trots de dåliga prognoserna i media...


Här vyn från berget över Norrfrid taget med teleobjektiv. Huset ser inte så gigantiskt ut från berget som från marken, och ladugården är faktiskt större och högre än huset. 

Syns det att vi har röjt skog och sly i mängder närmast huset? Knappast! Här snackar vi om ett evighetsprojekt...

xxxEijaxxx

P.S samtliga  bilder i alla inlägg är klickbara till större format. Orden som är understrykna eller med avvikande färg innehåller klickbara länkar. 
Testa vet´ja!

12 kommentarer:

  1. Så underbart vackert, livet på landet är det finaste som finns! Ska faktiskt lägga ut en utsiktsbild på vårt ställe när jag hinner.
    Ha det fint!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  2. Vackert men jag kände en hisnande känsla i magen av första bilden..scary för höjder ibland.
    Bilderna är fantastiska!

    kram!

    SvaraRadera
  3. Jo första bilden gav mig litet svirr i magtrakten. Ni bor fantastiskt vackert. Hoppas gästerna uppskattade det vackra gästrummet.

    Kram
    annika

    SvaraRadera
  4. Oj så högt, det är nästan så det suger lite i magen när man ser bilderna. Norrfrid ser fantastiskt vackert ut, där det ligger nere i dalen, som ett vykort. Och nog kan man förstå att ni har röjt upp rejält runt huset.
    Med de omgivningarna och det gästrummet gissar jag att kusinerna från Finland inte tänker åka hem än på ett tag! =)
    Ha en fin torsdag!
    /Anna-Karin

    SvaraRadera
  5. Hjälp, mitt hjärta hamnar i halsgropen när jag ser den lilla tjejen på brantens kant...hu så högt!!

    Jadu, Eija, det är du och jag och mormorsrutor...jag virkar nästan i sömnen med, men inte ligger det några färdiga på bordet på morgonen=) Jag kom på att när jag byter färg så virkar jag med ändtrådarna en bit, då blir det bara den sista tråden på hela rutan som behöver fästas=)

    Det är verkligen en vacker utsikt över ditt hus och tänk vad olika perspektiv betyder för hur vi uppfattar det vi ser.

    Ha det fortsatt fint!
    Kram,
    Regina

    SvaraRadera
  6. Åhhhhh vilken vacker utsikt!
    Så fint!
    Hoppas du och din familj får en fin fortsättning på kvällen!
    Kramar Kathrine

    SvaraRadera
  7. Hej
    Först vill jag tacka dig för alla underbara ord du har skrivit till mig det glädjer mig enormt.
    Vilken helt fantastisk utsikt och erat hur är verkligen så fint och stort:)
    ha en fortsatt skön semester!!!!
    kram
    sandra

    SvaraRadera
  8. Marianne Vestberg21 juli 2011 kl. 18:17

    Har nyss hittat din blogg, helt underbart!! Bor själv i ett stort drygt 100 år gammalt hus utanför Övik så jag förstår helt o fullt hur mycket arbete ni lägger ner!! Vi har bott här i drygt 20 år och färdig blir man aldrig. Men vilken lycka att få bo som ni o vi gör, det är få förunnat!! Jag o dottern har butiken Himlen runt hörnet i Övik, har du vägarns förbi så titta gärna in o hälsa på! Stort lycka till på er fina gård bland ungar o djur!!

    SvaraRadera
  9. Ojojoj så fint du bor, och så många projekt att fixa med;) Kram J

    SvaraRadera
  10. Så fint med fågelperspektiv! Det är få som kan se sitt hem på så sätt - lyckliga du!

    Ha en fin helg!

    Kram
    Sari från Puumuli

    SvaraRadera
  11. Underbar utsikt, och ert hus måste vara enormt stort! Härligt att få inreda så många rum =)

    ha det gott. Kram Pirre

    SvaraRadera

Jag blir så glad om du lämnar spår efter dig!
Tusen tack för din kommentar!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...