onsdag 13 november 2013

Vi har en tvättstuga!



Lite snapshots idag till er från nya tvättstugan i Klovsta, som äntligen har tagit form och är nästan klar förutom att det saknas en dörr att stänga. Så skönt att ha ett separat rum att slänga tvätten i och framförallt ett rum där man kan hänga och torka tvätten! Ni som är insatta vet att vi hade en vattenskada under golvet tidigare i år som gjorde att köket och tvättstugan fick rivas. Ett halvår har vi tvättat och diskat i mjölkrummet eller under bar himmel....

En tvättstuga ska vara lättskött och funktionell. Inga krusiduller. Därför valde vi helt enkelt en vit våtrumstapet på väggen med svart plastgolv. Värmen fixas med hjälp av vedspisen som står i köket, precis intill tvättstugan. Kan lova att tvätten torkar fort då vi har oftast vedspisen tänd i köket!

Tvättho, blandare, bänkskiva och hylla från det stora varuhuset. Housekeeping-zinkkorg, tvättmedelsbehållare i zink, tvättnötter, disktrasa Växbo lin, linoljesåpa och skurborste från egna gårdsbutiken och webshopen.

Lite styling återstår - bland annat ett draperi att ha framför maskinerna och tvätthon, kanske några tvättrelaterade tavlor som gör det hela roligare. Men vi kan tvätta - och det är huvudsaken!

11 kommentarer:

  1. Snyggt! Gillar plåtburkarna för förvaring av dittan och dattan på den fina rejäla hyllan! Annars vore det toppen med en dylik tvättstuga, roligt när det kommer något inlägg för din blogg läser jag med god aptit än.

    http://s37.photobucket.com/user/eeeeeh/library/?sort=3&page=1

    Kolla på länken får du se lite från mitt hem Eija! Kram

    SvaraRadera
  2. Tack Eva! Det blir så mycket roligare att tvätta i en praktisk och vacker miljö! Kikar in hos dig...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack :-)
      Du får gärna ge lite feedback, har ett hem i transformation mest heela tiden när nya prylar kommer med mig hem från olika håll som jag gillar och ett projekt håller jag på med,du ser dörrar och beslag till det, ett gammalt köksvitrinskåp som i mitt hem blir ett vitrinskåp i vardagsrummet för mina prylar där ;-)

      Radera
  3. Wish you a good luck with best wishes. Your web page is excellent, carry on your good job.
    android phone hack

    SvaraRadera

Jag blir så glad om du lämnar spår efter dig!
Tusen tack för din kommentar!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...