söndag 10 november 2013

Jul på Norrfrid




 Söndagkväll och fortfarande sitter jag här helt mållös över helgens julmarknad på Norrfrid. Det kom så häpnadsväckande många glada besökare, det fikades i salen så att koppar och kakor tog slut, vi hann inte plocka upp så mycket glögg och annat som kunderna ville ha med sig hem från gårdsbutiken, tack för ert tålamod! Sonen, döttrarna, maken, kompisarna, alla som hjälpte till vill jag tacka....tror inte det någonsin har varit så många besökare samtidigt i gårdens historia.....tack alla ni som kom!!!!

Och alla fina hantverkare som ställde upp sina alster på gårdsplan då....snygga och proffsiga försäljningsstånd med granris och julpynt, otroligt vacker keramik, stickat, sytt och tovat! Fasen vad ni är duktiga allihop!!!

Hann inte ta upp kameran en endaste gång så helgens bilder har jag fått låna från kunder och försäljare. Vilken tur att ni tog upp mobilkamerorna!

Det bästa betyget av helgen fick jag från en rar kund som sa att någon julkänsla hade hon absolut inte haft innan men nu efter att ha satt sig ner i salen med kaffe och en bit julkaka och känt in atmosfären hade hon jul i sinnet...sådana ord värmer enormt :):):)

xxxEijaxxx 







14 kommentarer:

  1. Åhh så härligt det låter och ser ut vad roligt med så många besökare:)))

    Kram på dig!

    Kråke

    SvaraRadera
    Svar
    1. tack Kråke! Har fortfarande ett leende på läpparna över helgen!

      Radera
  2. Men vad härligt, vilken fin julmarknad !! Kraaam Anette

    SvaraRadera
  3. Så roligt att marknaden blev lyckad. Synd bara att man bor så långt ifrån. Hade gärna tittan in och fått lite julkänsla.
    En fin ny vecka önskar jag dig.

    Kram Åsa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Åsa! Kanske ni någon gång styr nosen norrut med ett besök på Norrfrid! Hoppas julkänslan infinner sig även för dig på hemmaplan :)

      Radera
  4. Åh så underbart och roligt, en härlig känsla som genomsyrar bilderna.
    Ska fira jul i dina trakter i år, har lovat mig själv att göra allt för att hinna kika in hos dig och ditt fantastiska ställe.
    Ska dra med mig släktingarna :)
    Blir alltid så sugen när jag ser dina inlägg på facebook och här på bloggen.

    Ha en underbar start på veckan!
    Kram Jane

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men tack Jane! Ni är alla hjärtligt välkomna till oss till jul! Ha en fin vecka du också!

      Radera
  5. Underbara bilder ändå. Ha en fin vecka kram Nina

    SvaraRadera
  6. Jag var i Turkiet så jag missade julmarknaden :-( ....längtar efter lugnet som infinner sig när man kommer till Norrfrid.....LENA Gradin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Lena! Vi kommer fortsättningsvis ha fika i salen på lördagarna då det nu är så trångt i butiken, välkommen in på en bit!

      Radera

Jag blir så glad om du lämnar spår efter dig!
Tusen tack för din kommentar!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...