tisdag 4 september 2012

Vill du bo på Norrfrid?







 Alla bitar verkar falla på plats, då tänker jag på gårdsbutiken och lantbruket på vår andra gård i Klovsta. Detta känns så rätt för oss, att vara sin egen lyckas smed lite mer än tidigare....

Enda oron jag känner gäller huset Norrfrid. Vi måste flytta till "kossorna på gården Klovsta" i november, och då har vi beslutat att Norrfrid ska finnas tillgängligt för uthyrning. Japp, nu finns det möjlighet att bo lantligt men nära stan i vacker miljö i ett gediget och äkta norrländskt stort timmerhus. Det finns möjlighet att odla, ha två hästar i stallet och bo på 300 kvadrat i två plan till en överkomlig hyra!

Vi hoppas på att hitta en pålitlig familj som älskar gamla hus och lantliv. Är ni intresserade kan ni kontakta mig på mail: norrfrid@hotmail.com.

Och ja, jag kommer fortsätta ha helgöppen butik i källaren på Norrfrid....

Ni kan läsa och se mer av gården HÄR....

xxxEijaxxx

8 kommentarer:

  1. Önskar dig en fin dag:)
    Utlottning hos mig...nu kan du vinna en av mina designade tegelpannor!
    Kram Emma

    SvaraRadera
  2. Det där låter ju perfekt för mig. Precis ett sånt hus och ställe som jag vill ha och två hästar jag också. Tyvärr blir det inget av med det för jag vill ju ha familjen med mig också och därmed verkar jag vara fast i Sörmland på obestämd tid. Men jag är inte bitter över det för jag har det bra där jag är men visst svallar det norrländska blodet och längtar uppöver.
    Lycka till och hoppas ni hittar några bra hyresgäster till ert underbara ställe.

    Så fin gårdsbutiken är. Det där kan inte gå annat än jättebra:)
    //Cicki

    SvaraRadera
  3. Nämen, ska ni flytta från ert fina hus...? Lycka till i nya huset och hoppas att ni får tag på bra hyresgäster!

    Septemberhälsningar
    Elisabet

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja vi har ju köpt ett stort lantbruk med skog och köttdjur en bit bort. Inget som var planerat men ibland tar livet oväntade vägar.....vi måste bo där djuren bor!

      Radera
  4. Det var ingen liten sruga Ni har skaffat.Men vad vackert det är, Men 2 gårdar kan Ni ju inte klara,det förstår jag. Hoppas ni kan hyra ut Norrfrid.det önskar jag verkligen
    kram från vän söderut

    SvaraRadera
  5. Önskar nu att ni får bra hyresgäster som uppskattar att få bo på Norrfrid, det är inte alla som får så nära till en butik heller! Och trevliga hyresvärdar!

    Ha en fin dag!
    Cia

    SvaraRadera

Jag blir så glad om du lämnar spår efter dig!
Tusen tack för din kommentar!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...