onsdag 28 september 2011

På min klaffbyrå

 

När kvällarna blir mörkare och kallare tänder jag en brasa i kakelugnen och har sittning vid den gamla klaffbyrån där vi har vår datahörna. Där redigerar jag bilder, skriver och bokför vartannat.....


På klaffbyrån har jag samlat en massa bråte, sådant som är skönt att vila ögonen på, sådant som inspirerar...


...saker som den här har absolut ingen funktion men är fasligt vacker att se på, har just aldrig varit så mycket för funktionalitet utan går alltid först på känsla....


höjden på klaffbyrån gör att minstingen inte når sakerna heller, annars hade de fått fötter för länge sedan!


Bra belysning är viktigt som ni vet och i den lilla porträttsamlingen på väggen hittar ni mig, min mamma, min mormor och morfars bröllopsbild. Plättarna i luften bidrar till trivseln och fötterna värms upp av en varm hundkropp...mys!

xxxEijaxxx

9 kommentarer:

  1. Du kan verkligen få bråte att bli vackert!!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  2. Varför gör inte alla så!?
    Omge sej med vackra, fina saker som ger positiv känsla? Inte dyra pryttlar utan grejer med betydelse! Kram på dej!

    SvaraRadera
  3. Så himla mysiga och inspirerande bilder!!! Så här i mysiga hösttider. Massa vackra ting!
    Ha en fin onsdag.
    Kram Agnetha

    SvaraRadera
  4. Härliga stämningsbilder! och vad roligt att du fått en bunt med finska tidningar!- och att en del av mina reportage var med! jättekul! I dom var det ju bara text och styling som var mitt, men i fortsättning kommer det mina bilder också.
    Varmaan muuten kiva taas lukea suomenkielistäkin tekstiä välillä :)..

    SvaraRadera
  5. Åh, så fint du har här1! Jag lägger nog dig på min blogglista och följer dig ;)


    Precis - ting som är BARA vackra, behöver inte ha någon funktion :D

    kram/Olg@

    SvaraRadera
  6. Hääärliga bilder på sååå fina ting!! Gillar tapeten också!!!

    Kraaaaaaaaaaaam aka

    SvaraRadera
  7. Håller med dig, det var underbara ting för inspiration. Sånt som kan se på flera gånger och upptäcka nåt nytt med varje gång.Härliga bilder :)

    Kram Ulrika

    SvaraRadera
  8. För en sakletare som mig, så är din klaffbyrå rena himmelriket! Mycket fint...

    kram

    SvaraRadera
  9. Ahhhhhh, det där fatet med beslag lockar mig tusen resor mer än en skål med godis *ler*
    Ibland när jag ser dina foton så har jag bara lust att Zippa hit dig på momangen och sedan ta med dig till Magnus butik. Oj, du kommer inte vilja åka därifrån när du väl kommit dit.

    Blev så himla glad att du tyckte om vårt badrum. Du kan tro att jag "landat där" när det varit lite stressigt emellanåt.

    Ha det så bra min bloggvän!

    SvaraRadera

Jag blir så glad om du lämnar spår efter dig!
Tusen tack för din kommentar!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...