tisdag 7 juni 2011

Utekök - ja, tack!


Efter helgens mat- och bakaktiviteter både inne och ute vaknar tanken om ett utekök. Blir alldeles knäsvag av Leilas utekök på hennes lantställe - hade vi inte så många projekt på G nu så skulle jag bygga ett kök ute under björkarna här på Norrfrid...


Snacka om dålig arbetshöjd! Jag kör rabarberslakten mot ett plank från byggnadsställningen och slänger blasten över axeln i skogen!


Ett provisorium, ja, så får det bli denna sommar. Kan inte göra listan längre över vad som ska göras sommartid...men vi håller fast vid tanken tills tiden finns!

Tack mina kära vänner för era gratulationer i förra inlägget! Kändes galet men samtidigt skönt att bjuda lite på sig själv. Det kanske kommer mer sådant framöver från bloggerskan, vem vet!?

xxxEijaxxx

11 kommentarer:

  1. Grattis i efterskott vännen, vilka fina bilder!
    Ha en riktigt härlig vecka!
    Kram/Lena

    SvaraRadera
  2. Håller med!

    Här används kanten till sandlådan som arbetsbänk vid grillen...

    Mvh
    Frida

    SvaraRadera
  3. Hej! Skickar här ett grattis en dag försent. Ja, ett utekök hade varit härligt. Det får också bli ett senare projekt här hemma kanske. Jag vill ha ett nytt kök inne i huset först :). Ha det bra! /Ing-Mari

    SvaraRadera
  4. Va härligt med utekök och Leilas gillar jag verkligen! Härligt med rabarberna oxå! :)

    SvaraRadera
  5. Ett stort grattis i efterskott härliga bilder på dig:)
    Ett utekök hade varit underbart har oxå gått i de planerna men inser att vi kanske ska få klart vårt innekök;)
    ha en skön dag
    kram
    sandra

    SvaraRadera
  6. Rabarberslakten, ha, ha, du är för härlig och uttrycker dig så bra, du skulle kunna göra, skriva och fota ett eget reportage fr ditt hem ju!!!

    Ja, Leila och hennes kök, man blir alldeles överglad av både henne och köket! Lisvlust på hög nivå!! Mari.

    SvaraRadera
  7. Gratulerer så mye med dagen i går, både du og landet og B.B. Jeg holder på å lage en enkel grillplass her hos meg, ettersom det er bare meg her blir det enkelt (skal vise etterhvert som det blir klart.
    Ha en fin dag, klem Laila

    SvaraRadera
  8. Du kör med precis samma stil som jag: jag lider av mycket dåliga knän (artros) men jobbar hela tiden i markhöjd... Bilden på köket är härlig trots att jag inte är någon matlagare själv. Ha en fin kväll och slakta inte för mycket!

    Kram
    Sari från Puumuli

    SvaraRadera
  9. Det var et utrolig nydelig utekjøkken:)
    Vi holder på med vårt nå, men det blir på langtnær så fint!

    Nydelig blogg du har, legger meg til som følger:)

    Klem Lise

    SvaraRadera
  10. Kanske oergonomiskt men charmigt;) hihi Kram Johanna

    SvaraRadera
  11. Åh! Precis ett sådant utekök vill jag ha vid mitt torp! Så otroligt fint och njutbart! Leila är en stor inspirationskälla!!

    Tack för vackra bilder och mycket inspiration!!

    Kram Elin

    SvaraRadera

Jag blir så glad om du lämnar spår efter dig!
Tusen tack för din kommentar!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...