onsdag 1 juni 2011

Hysteriska maj


Nu är hysteriska maj till ända! Hysterisk för så har maj månad varit för oss de senaste åren. På jobbfronten har vi den mest intensiva perioden, kvällarna fylls av barnens träningar, läxläsning inför prov, bakning, fikaförsäljning, avslutningar, ja allt ska koncentreras på dessa få dagar innan sommarlov och semestertider. Naturen formligen exploderar där ute men inte hinner man njuta mycket av den...

Rabarbern som man skulle laga så mycket gott av har gått i blom! I helgen gäller det att äntligen ta nya saft-majan i bruk, göra paj och marmelad så det står härliga till!

Visst är den vacker ändå, rabarberblomman?

xxxEijaxxx

7 kommentarer:

  1. Hej
    Visst är maj hysteriskt, och man hitter knappt njuta.
    Nu ska vi ha några dagar att bara njuta ska bli så skönt.
    Rabarber är så gott
    kram
    sandra

    SvaraRadera
  2. Hm jag vet vi har det likadant!

    Kram Marina

    SvaraRadera
  3. Jag minns nästan med fasa alla dessa fikaförsäljningar i skolan (tre nästan jämnåriga barn), det var minst sagt hysteriskt...och till slut protesterade jag högljutt...fast då var jag helt plötsligt ensam...jag mot massan. Så är det tyvärr många gånger, följ strömmen, "tig och lid".
    Visst fanns det många ROLIGA och HÄRLIGA stunder, men tyvärr kom njutningen ofta i sista hand. Nu är den tiden förbi och jag försöker ta igen njutningen, genom att värdesätta det småa, vardagliga, enkla som vi har runt om oss.

    Ha en härlig dag och var rädd om Dig!
    //lisamaja

    PS. Rabarber ÄR GOTT!!!!

    SvaraRadera
  4. Det är galet vackert med rabarberblommor!

    SvaraRadera
  5. Ja, det är hysteriskt denna tiden, själv jobbar jag med båtar, motorer, gräsklippare bl a och dygnets timmar räcker inte så några blommor hinner jag knappt se och absolut inte baka och safta. Men den tiden kommer när man kan göra det också och istället får man njuta av blommorna på bordet som du gör.
    Kram Eva

    SvaraRadera
  6. Oj, fullt upp! Det märks faktiskt på bloggarna att det är lugnare och mindre besökare! Själv har jag ju varit ledig en vecka så jag har hunnit njuta lite av grönskan ute fast det varit lite kallt och blåsigt! Hoppas det blir uteväder i helgen! Trevlig helg! Kram :)

    SvaraRadera
  7. Ja, det är synd att man inte hinner njuta av denna vackra månad. Håller med, rabarberblomman är vacker. Plockar och sätter i gamla vattenkannor, så får man hoppas rabarbern klarar sig tills man hinner gör saft och paj:)
    Trevlig helg!
    Kram Marita i Björkhagen

    SvaraRadera

Jag blir så glad om du lämnar spår efter dig!
Tusen tack för din kommentar!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...