lördag 30 juni 2012

Isolatorer i badrummet


I uthusen har vi plockat ner en hel del isolatorer från bjälkarna, så drogs ju den första elen här i huset någon gång i början av 1900-talet.


Isolatorknopparna finns i ett antal olika storlekar. 


här vedspisen som renoverats och satts åter in igen under spiskåpan i badrummet


knopparna är så praktiska att använda som hängare eller dragknoppar på exempelvis köksluckor


Javisst, nu sitter den gamla badkarsblandaren på plats och jag har tagit mitt första bad i det gamla tassbadkaret! Det börjar bli så vackert i det där rummet så jag vill leka spa där varje kväll....och ljuset är magiskt på kvällen, för badrummet ligger till väster där solen går ner. Perfekt placering tycker jag!

xxxEijaxxx

11 kommentarer:

  1. Sååå fint i ert badrum!!! Fina knoppar. Jag måste också kolla i ladan efter sådana. Jag har på vissa gamla staketstolpar som elstängseltrådshållare tror jag. Måste kolla om de går att ta bort. Förtjänar en bättre plats.

    SvaraRadera
  2. Såå mysigt! Så fint med återbruk och annan användning än den ursprungliga. Önskar att mitt "badrum" hade badkar istället för duschkabin. Men hoppas att det kan bli ändring på det med tiden, maken har lovat badkar när kabinen gjort sitt ;o
    Ha de gott. Kram, Catarina

    SvaraRadera
  3. Jag gillar vedspisen i badrummet - så klokt då det är kallt ute på vintern... Skruva fast knopparna på något material så får du små, små ljusstakar.

    Ha en fin söndag!

    Kram
    Sari från Puumuli

    SvaraRadera
  4. Vilket fint badrum du har! Fantastiskt med kvällsljus som flödar in genom fönstret... jag hade varit skrynklig som ett russin av allt badande om jag haft ditt fina badrum!
    Och fiffigt med isolatorerna som krokar :)
    Ha en fin söndag, kram Monica

    SvaraRadera
  5. Så himla fiffigt att återanvända isolatorerna som handduksknoppar! Och så fint, sen!

    Måste säga att ni verkligen har hittat den helt perfekta färgnyansen i badrummet. Jag förstår att du vill vara där mest för jämnan!

    En fin söndag önskar jag dig!

    /Anna-Karin

    SvaraRadera
  6. Underbart ditt badrum! Så mycket inspiration du ger!

    SvaraRadera
  7. Smart återvinning av isolatorer ! I like ;) Härligt med ljuset i badrummet, vi har också solnedgången utanför fönstret. Ger en härlig känsla i just badrummet tycker jag ! Du har ett underbart badrum !
    Kram Anki

    SvaraRadera
  8. såå fyndigt, jättesnyggt och typiskt Eija! Du fyndar dina prylar hemma du och då blir det som bäst! supersnyggt!:) Ja idag regnar det igen..gör inget..jag har fullt upp! :)

    SvaraRadera
  9. Läckert, unikt, praktiskt och snyggt! Och så snyggt med den nya duschslangen, urläcker bild också!! mari.

    SvaraRadera
  10. Jag drar fortfarande lite på smil-banden när jag läser vedspis i badrummet,men när jag sen tänker efter så,jaa,varför inte...annorlunda,och grymt skönt!

    SvaraRadera

Jag blir så glad om du lämnar spår efter dig!
Tusen tack för din kommentar!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...