söndag 18 december 2011

efterlyses: MJÖLSÄCKAR


Ni som följer bloggen vet att jag numera hantverkar under företaget NORRFRID DESIGN och syr upp kuddar och annat av gamla mjölsäckar som jag plockat ner från väggar och springor från höskullen här på gården. Säckarna är otroligt dammiga innan tvätt, men efter tvättmaskinen framträder säckar med en mjuk och sliten kvalitet som inte går att finna i nytt linnetyg...


eftersom mina alster har haft en rykande åtgång, (och det är jag så glad över)har materialtillgången nu blivit ytterst begränsad...


därför efterlyser jag nu gamla mjölsäckar, postsäckar, spannmålssäckar av linnekvalitet som på bilderna; har ni själva eller någon i bekantskapskretsen en gammal bondgård, kika då i bodarna, ladugården, höskullen efter säckar...är mycket angelägen att hitta mer material till mitt skapande!


Har ni säckar ni vill sälja, kontakta mig på norrfrid@hotmail.com!

xxxEijaxxx

12 kommentarer:

  1. Tyvärr kan jag nog inte hjälpa dg men skulel jag springa på några så hojtar jag såklart till!
    Ha en riktigt fin söndagskväll!
    Kram/Lena

    SvaraRadera
  2. Tittar in och önskar dig en fin 4'e advent samt en fin julvecka. Många vinterkramar från Maria ♥

    SvaraRadera
  3. Tyvärr , kan jag inte hjälpa dig !!
    Kramar // susanne ♥

    SvaraRadera
  4. Det har jag tyvärr inte men jag kikar mest in för att skicka en massa varma 4:e adventskramar till dig!

    SvaraRadera
  5. Jag har inte heller några säckar liggandes, jo mina franska men dem stannar här, he he.
    Lycka till i jakten och trevlig advent på dig!

    kram

    SvaraRadera
  6. Hej,lycka till i ditt sökande, tyvärr kan jag inte hjäpa dig, hur mycket jag än skulle vilja:) Christina

    SvaraRadera
  7. Såklart jag ska höra med de få bönder jag känner.
    Roligt Eija att dina alster är så populära, nu hoppas jag du får många säckar att omvandla till Norrfrid Design.
    Ha det gott!
    ♥ /Cia

    SvaraRadera
  8. Hej Eija!
    Jag ska kolla om det finns nån här på gården...
    Ha en fin kväll.
    Kram Agnetha

    SvaraRadera
  9. Hej
    Jag hoppas att du får tag på några så att du kan fortsätta göra dina vackra alster....
    tyvärr kan jag inte hjälpa dig men ska ha det i åtanken
    ha det så mysigt
    kram
    sandra

    SvaraRadera
  10. Hej

    Hoppas du får tag på nån som har säckar till dig.

    Önskar dig en riktigt GOD JUL.

    Kram Pirre

    SvaraRadera
  11. Hej Eija!!!!
    Jag har gamla säckar liggandes en del har ingen text alls, om du är intresserad kan du väl maila mej på tantbla@telia.com
    Ha en fin Julvecka
    Kramar Kathrine

    SvaraRadera
  12. Jag ska hålla ögon och öron öppna , det finns ju ganska många bondgårdar här omkring:)

    kram

    SvaraRadera

Jag blir så glad om du lämnar spår efter dig!
Tusen tack för din kommentar!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...