tisdag 9 november 2010

Slottsliv


Visar er lite mer av mina bilder i inspirationsmappen som för övrigt börjar bli knökfull, detta reportage är publicerat i Sköna Hem.

Här ligger rummen i fil, antagligen består huset av en sexdelad planlösning, dvs tre rum i fil på var sida om huset. Skulle man stå utanför och kika in genom fönstret skulle man se genom hela huset. På så vis har ljuset fritt fram genom hela härligheten. Alla rum är genomgångsrum, vilket gör att man kan dansa runt eller leka kurragömma enkelt i ett sådant hus. Man kan till och med  åka rullskridskor runt runt i ring....


Vilken trappuppgång, den finaste man kan tänka sig...


Antagligen biblioteket i detta slott. Rullgardinen är väl fin?


Här kommer så salen, gissningsvis ligger rummet mellan matsalen och biblioteket...

Älskar denna stil, har alltid drömt om ett hus med denna planlösning.

Det bästa är att vi nu har hittat och flyttat in i ett sådant hus....långtifrån färdigt, men vilken potential till att leva ett "träslottsliv". Min dröm håller på att besannas! Är  lycklig!

xxxEijaxxx

9 kommentarer:

  1. ÅÅååååh va snyggt! Jag skulle oxå vilja bo så! Älskar rum i fil! Så ert hus är alltså så?! Lyllos er! :) Om jag sitter på toa nere med öppen dörr så låtsas jag att jag har rum i fil oxå...ser då genom inre hallen och in i köket! *fniss*..vad gör man inte för att få till det!:)
    Hoppas vi får se rum i fil-bilder från dig snart! Ha det!

    SvaraRadera
  2. Så vackra bilder och jag blir genomlycklig när jag läser ditt inlägg. Att du drömt om att bo i ett sådant hus, och idag gör det. Möjligheternas hus!

    Kika in hos mig och läs så kommer du att le stort du också.....
    Läs så förstår du!
    Kram på dig!
    Mia

    SvaraRadera
  3. Jättefina bilder. Men jag blir lite nojig över den tjusiga trappen. Tjing för att inte städa den : ))

    SvaraRadera
  4. Rum i fil bilder kan tänkas komma snart....och även rullskridskoåkning. Är ingen praktiker utan skulle mycket väl kunna städa en sådan trapp, bara jag ägde den! Estetik framför allt!

    SvaraRadera
  5. Har oxå alltid drömt om rum i fil, Fanny och Alexander Jul när de dansar genom rummen....
    Lyckliga du;o)

    Kram Malin

    SvaraRadera
  6. så fint och vad härligt det låter! "träslottsliv" ;D ljuvligt!

    Kram pernilla

    SvaraRadera
  7. Åhh så helt underbara bilder!!!!!
    Ha en fin Dag!
    Kram Kathrine

    SvaraRadera
  8. Åååhhh vilka vackra bilder och va mysigt att du fått din dröm..:)Det är precis vad jag oxå fått,ett litet rött hus på landet..:) Häärligt!!!Ha en riktigt mysig och bra dag...Kram/Annelie

    SvaraRadera
  9. Jag blir så glad för din skull, och att du valt att bo HÄR i vår vackra kommun!!
    Skorpan

    SvaraRadera

Jag blir så glad om du lämnar spår efter dig!
Tusen tack för din kommentar!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...