söndag 5 augusti 2012

Bondromantik och stallplatser


På Norrfrid finns det en hel del tacksamma miljöer om man vill få till lite lantliga bilder. I bildserien nedan har min kompis Lisbeth återigen lekt med kameran. Hunden Eva vill verkligen vara med överallt, ofta får man en blöt nos upptryck mot linsen eller ett slick på kinden när man minst anar det...


Det är verkligen inte mycket färg kvar på den här ladugårdsdörren men just därför är det vackert i mina ögon
  


jamen då sätter vi igång och tömmer hästboxarna efter senaste lamningen och klippningen av fåren....nu ska det städas!


Förhoppningen är att åter fylla stallet med hästar. Våra fyra boxplatser är tillgängliga för uthyrning när det återigen är dags för installning till hösten. Lite mer info finns HÄR - är det någon som är intresserad av stallplats hos oss så kontakta mig på mailen...



Egentligen ska man ju inte jobba i ladugården med sådana här kläder, men visst är de fina och som tagna ur någon lantlig inredningstidning...


De vackra kläderna kommer från märket Östebro (som tidigare hette Mor och Dotter) andas svunna tider och är sydda i enbart naturmaterial. Passar både till vardag och fest och går att kombinera i all oändlighet...titta bara på märket som är som ett smycke på klädesplaggen!


Lager på lager och bondromantik - åhhh vad jag tycker om de här kläderna! Så jag köper in en liten kollektion till min lilla gårdsbutik och ser hur det blir mottaget...

xxxEijaxxx

11 kommentarer:

  1. Fantastiska bilder, och dina bilder är som tagna ur en lantlig inredningstidning......kläderna är ljuvliga! Ha en fin söndag. Kram Johanna

    SvaraRadera
  2. Ihania vaatteita ja hyvät kuvat!

    SvaraRadera
  3. Jättefint!!!
    och du är ju så gudomligt vacker så man tror nästan inte att det är sant!

    Kramar, Carina

    SvaraRadera
  4. Tack Fina Eija för din kommentar! Önskar självklart att vi bodde närmre varandra!
    När jag ser dig på bild ser jag en tjej med oerhörd styrka och pondus och jag gillar det! Kläderna är helt underbara och de kommer till sin rätt så bra, både på dig och Lisbeth. Jag tror absolut de kommer att sälja - du har väl dem på dig i butiken!

    Kramar
    Cia

    SvaraRadera
  5. Åhhhhhhhhhhhhh så vacker du är, och vilka fina bilder!
    Kul!
    Ha en fin vecka
    Kramar Kathrine

    SvaraRadera
  6. Vilken skönhet till bondmora du är, så snygg occh dina kläder är de vackrste jag sett!!!! Klart gulliga Eva måste få var med på ett hörn, jättefina bilder av Lisbeth!!! Och tack för butisktips nedan! Jag har inget internet till huset sen en vecka tillbalka, bara min sega lap top,tur man har bloggen på automatikpublicering..... Mari. ( Lycka till med butiken, spännade, vi hörs!)

    SvaraRadera
  7. Åååh jag blev helt betagen i de här kläderna.Har varit inne på FB och kollat och sååå mkt snyggt.Jag får lite sekelskiftes och Downton Abbeyfeeling av dessa kläder och så sugen man blir på att både banta och förkvinnliga sig själv,hehe.Dessutom är du sjukt snygg när du modellar i dessa kläder...
    Kram Kicki

    SvaraRadera
  8. Completely charming photos - thank you for sharing!

    SvaraRadera
  9. Ja de är superfina de kläderna! Rejäla, lantliga och bekväma!:) Du ser ut som en stolt bonde där! :)kram

    SvaraRadera

Jag blir så glad om du lämnar spår efter dig!
Tusen tack för din kommentar!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...