fredag 23 mars 2012

FÅRPORTRÄTT






Bjuder på lite fårbilder idag, ni har ju knappt sett lammen sedan de föddes i januari. De är bra stora nu men diar fortfarande. Så sakteliga börjar även de tugga i sig hösilage, precis som deras mammor tackorna gör.

Försökte i samband med ett tidigare inlägg från fårhagen krama ett lamm, men de var ju så snabba och studsiga som bara den så tyvärr kunde jag inte bjuda på någon krambild. Oftast brukar lammen gömma sig bakom mammorna, så de är inte så lätta att fånga på bild heller! Inte förrän jag hämtade ett annat objektiv som jag kunde fota med på håll fick jag lite andra bilder än bara små förbisvischande vita suddiga bollar...

Söta som spunnet socker, eller hur?

Ha nu en riktigt skön helg alla!

xxxEijaxxx

23 kommentarer:

  1. Vilka sötnosar!! Helt ljuvliga bilder. Det är så roligt att läsa om ditt liv:)).
    Ha en fin dag!
    Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Vilka underbara bilder på sötisarna! De är ju för underbara!:)Den svartvita längst upp till vänster påminner om signe!;)
    Ha en fin helg och vi hörs för promenad! Kram

    SvaraRadera
  3. Så otroligt fina dom är, och dina bilder är fantastiska!:)
    Ha en härlig fredag!
    Kram Marianne

    SvaraRadera
  4. Vilka underbara bilder du visar, så söta de är!

    Trevlig helg

    kram

    SvaraRadera
  5. De är söta som socker. Här går vi i väntans tider, nästa helg kanske vi kan få första lammen. Trevlig helg!

    SvaraRadera
  6. Å så söta dom är!

    Trevlig Helg!
    Kram Marina

    SvaraRadera
  7. Vilka underbara blider du tagit på fåren, lammen och hönsen. Härligt ulliga och fina färger.

    Önskar dig en toppen helg!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  8. Tusen tack Eija - när de orden kommer från dig blir jag extra lycklig :)
    Vet ju att jag skrivit det förut, men det är som en lisa för själen att titta in här.
    Blir så glad av de här ulliga, gulliga sötnosarna.....
    Nu ska jag gå ut i solen och njuta en stund. Vi har makalöst underbart väder idag....
    Kram Mia

    SvaraRadera
  9. Åh, de är bara helt ljuvliga! Jag hade ett lamm som vi fick föda upp på flaska när jag var liten. Hon blev så tam och stod på trappan och sparkade på dörren när hon ville kela eller ha mat. Annars är de minsann inte lätta att få mysa med:-)

    Ha en skön helg!
    Emma

    SvaraRadera
  10. "Söta som spunnet socker", så sant , så sant!

    SvaraRadera
  11. Ihania! Ja tämä sun rotu on niin kaunis!

    SvaraRadera
  12. Ljuvliga!! Idag när jag körde hem från jobbet såg jag det första lilla lammet i fårhagen jämte vårt kontor. En liten svart-vit blyger... Var tvungen att stanna bilen och kika lite extra, tyvärr ingen kamera med mig men en varm go känsla följde mig hela vägen hem! Fördel landsbygden!

    Trevlig helg!
    Kram Susanne

    SvaraRadera
  13. Vilka ljuvliga djur! Hade jag bott närmre hade jag tittat förbi!!

    SvaraRadera
  14. Underbara bilder, så söta de är.

    Ha en bra helg!

    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  15. De är så ljuvliga...
    Har inte kunnat kommentera hos dig på ett tag men vill bara säga att din "toalettföljetong" är super intressant:)
    Kram Annika

    SvaraRadera
  16. Så söta att de nästan smälter... Ihanuuksien ihanuuksia nuo pienet!

    Ha en skön helg!

    Kramar
    Sari från Puumuli

    SvaraRadera
  17. Men, man bara döööör! Gud vilka godingar, man vill ju barta adoptera dem , hela högen och ha hemma i köket;) Så fina bilder på ursöta lamm!!! Mari.

    SvaraRadera
  18. ...kan ni inte ta med två såna med rosa nos i skuffen när ni kommer;)???

    SvaraRadera
  19. Bedårande! Jag gillar får och du är en mycket duktig fotograf:)
    Trevlig Helg!
    //Cicki

    SvaraRadera
  20. Åh, jag smälter! Vad hade man inte gjort för att få ha en sådan där liten ulltott hemma i trädgården?
    Pussa en från mig!
    Ha en fortsatt fin helg!
    /Anna-Karin

    SvaraRadera
  21. Otroligt gulliga lammungar! Vi har gutefår men några lammungar har vi ännu inte fått....lika spännande varje år=)

    Ha en fin helg/Kram Lussan

    SvaraRadera
  22. Men så söta.
    Underbar blogg.
    / Karoline

    SvaraRadera

Jag blir så glad om du lämnar spår efter dig!
Tusen tack för din kommentar!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...