onsdag 29 maj 2013

Gör en livsnjutarresa!

Snart stundar ledighet för de flesta av oss och hur skönt det än är att äntligen ha tid och ork att pyssla därhemma vill man ladda batterierna genom att bara komma ifrån vardagen och samla på sig nya intryck i sommarsverige. Livsnjutarresor kallar jag dessa...
 
 
En del livsnjutarresor har det ju blivit för mej också till bloggvänner, små pärlor till butiker och spännande boenden som gör gott för själen. Så återvänder man hem fulltankad av energi och inspiration så att det räcker och blir över. Kika in HÄR för att läsa mer...
 
 
Mitt i Sverige och i hjärtat av Ådalen ligger Sollefteå med de natursköna dalgångarna som har fascinerat besökare genom alla tider. Så också vår familj som verkligen blev positivt överraskade då vi reste hit för första gången, på alla sätt och vis. Och nu bor vi här!!!
 

 
Jag rekommenderar ett besök å det varmaste i vår stad då det finns mycket liv och aktiviteter året om. Här ett axplock:

 
Vid Ångermanälven som flyter genom stan finns Risön där ni hittar tempererat bad och Sollefteå Camping med tennisbanor, bangolfbana, klättringstorn, go-kart bana och fotbollsplaner. Unikt för campingen är att det ligger på gångavstånd från gågatan med alla dess spännande butiker. De framröstades också som top 3 av alla Sveriges campingplatser i Expressens bilaga häromveckan...


Just i skrivande stund pågår Norrlands tulpanfestival på Farm Backsjön, tiotusentals tulpaner planteras varje år till besökarnas förtjusning

 
RabarberfestivalKvarnå Trädgård i Junsele är väl värt ett besök, gillar man odling och lokalproducerat som jag finns det massor av spännande i trädgårdsväg i växthusen samt den nybyggda gårdsbutiken att upptäcka


I augusti har vi världsmusikfestivalen URKULT som verkligen har satt Näsåker på kartan. Det är peace & love i dagarna tre och folk vallfärdar dit från hela landet! 

Och sist men inte minst så har vi ju hela TVÅ av Sveriges 201 bästa inredningsbutiker i Sollefteå enligt tidningen Isabellas....



...nämligen Norrfrid gårdsbutik och Butik Lillasyster, bara det värt ett besök i vår lilla pärla till stad! 

På Norrfrid kan ni förutom att shoppa och hälsa på djuren också övernatta i unik och hemtrevlig miljö ;)


Gör en livsnjutarresa till Ådalens pärla Sollefteå! HÄR och även HÄR kan ni se vad det finns mer att göra i våra trakter!

6 kommentarer:

  1. Vilket härligt inlägg! Upptäcker min hembygd på nytt! :)

    SvaraRadera
  2. Dear Eija!
    You really live on a wonderful place on earth!
    Happy week!
    With love,
    Geli

    SvaraRadera
  3. Härligt inlägg från min ungdoms hemtrakter.

    SvaraRadera
  4. Hienot maisemat, tutun näköinen aittakin päässyt kuvaan! Vilkasta kesää, toivottavasti tavataan :)

    SvaraRadera
  5. Underbart inlägg och ja, livsnjutarresor borde fler satsa på i stället för långväga superdyra och jobbiga resor... Bara Norrfrid gårdsbutik och butik Lillasyster är ju skäl nog att hamna i Sollefteå,dessa två butiker är ju perfekta komplement till varandra för att locka folk till Ådalen och alla andra butiker och loppisar, och BO kan man ju göra på Norrfrid!

    Jag ska skriva om allt underbart jag upplevde i Sollefteå med start på söndag och hela kommande vecka ut;) Mari.

    SvaraRadera
  6. Oj så många fina förslag Ni har att erbjuda i Era trakter. Det är ju som ett litet Holland kan man
    säga med alla Tulpaner. Vad festligt, roligt att läsa om, men för långt bort för mig.
    Men jag hälsar på Er blogg för dem gillar jag med.
    Lycka till nu med Era förslag.

    Kram Harriet från Östergötland. ( 82 år )

    SvaraRadera

Jag blir så glad om du lämnar spår efter dig!
Tusen tack för din kommentar!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...