onsdag 8 februari 2012

Bohemiskt Chic?

Bild Allt i hemmet

Allt i Hemmet har en nätartikel på sin hemsida, där man inspirerar med stilen "bohemian chic". I samband med artikeln nämner man min blogg som en av de bloggar som är inspirerade av bohemchic-stilen. Och visst, tänker man efter så ligger stil- färg- och mönsterkrockar  nära mitt hjärta. Gärna omaka och nötta gamla möbler till.... 

Bild Allt i hemmet
Första tanken var förstås att de måste ha tagit fel på blogg...men med lite tankemöda kan man kanske kalla min stil bohemchic?!


Bild från vårt vardagsrum som jag visat tidigare - här hade karmstolarna precis fått sina "crazy" överdrag...notera även den mönstrade mattan och palmen i hörnet


Tunga nötta möbler och loppade prylar utgör blogghörnan


sammetssoffor- och kuddar


gästrummet. Är detta bohemchic? 

bild från tumblr

kanske det för bilden ovan är det mest bohemchica jag vet!

bild från tumblr
ett superbohemiskt kök

bild från tumblr
 liksom de här köken
bild från tumblr

bild Sköna Hem
underbart återbruk av bråte
  
bild från tumblr
 Madame Bohemè

Bild hemma hos Lyn Gardener
xxxEijaxxx

28 kommentarer:

  1. Hej!
    Vad de än kallar stilen och var de än har fått inspirationen ifrån så tycker jag att ni har ett uuuuunderbart hem!!!
    Bilderna från ert hem är bättre än de från olika tidningar och nätsidor, vet du varför jag tycker så?
    Jo, för att de andra bilderna ser så tillrättalagda ut, så "stylade" till max så jag tar mig för pannan.
    Medans bilderna från ert hem ser väldigt äkta ut!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Jag håller med Anna...ditt hem är verkligen
    fantastiskt oavsett benämning å stil:))

    Kram och ha en fin dag:)

    Kråke

    SvaraRadera
  3. Hi Hi jag är nog också en bomemic!!!
    Ler!
    men jag har inte så hemma just nu!
    men mina sparade bilder i mappen är lika som dina!
    Just nu gillar jag den vita lantliga romantiska stilen!!!
    Men du är defenitivt en bohemian chic!
    Vad det så det hette?
    Ler!
    Du har det så fint i ditt hem!
    Njut dagen Kramis Kathrine

    SvaraRadera
  4. Det här känns bekvämt för mig, och scrollar jag ner känns bilderna tagna från ett och samma hem.
    Som du vet trivs jag hemma hos dig Eija!
    Grattis till ett härligt reportage i Lev Landlig!
    Kram
    /Cia

    SvaraRadera
  5. Tja ...jag skulle nog kunna få in din stil under den rubriken...men det räcker gott med din egen... Kramen Lisbeth

    SvaraRadera
  6. Hej hej gumman, jag är lite emot att sätta etiketter på allting, men som de andra säger, ert hem har helt klart en stor portion charm och hemtrevlighetskänsla. Gillar dina återbruksidéer och "att man tager vad man haver"-principer. Och att du "vågar" låta saker och ting vara som de är, själv är jag ofta framme med penseln ;-) men har börjat släppa det mer och mer. Du har hur som helst ett väldigt personligt och unikt hem och det tror jag är det alla gillar!

    Kram på er!

    SvaraRadera
  7. Hej vännen
    Ett underbart inlägg idag och så roligt att du nämns tycker att ni har det så vackert och personligt sen att man kallar det något ja ja du vet vad du gillar och du kör på det vilket är fantastiskt underbart...
    Visst kommer det bli snyggt med de olika beslagen:)
    Gillar dina köksinspirationsbilder tusen tack för dem....
    Vet du om man kan ta en gammal tjock träplanka och göra till en skärbräda?????
    kram
    sandra

    SvaraRadera
  8. Nej, jag vill inte kalla din stil bohemchic, det är stor skillnad på bilderna från ditt hem och bilderna från magasinen.
    Ditt hem är personligt, hemtrevligt och inrett med omsorg och värme. DET är din stil och man får väl kalla den vad man vill.
    Ha det fint!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  9. Bilderna från ditt vardagsrum har säkert varit inspiration för stylisterna på Allt i Hemmet, men ditt är äkta vara!
    Gillar stilen och ditt hem, välkomnande känsla och det är viktigare än att sätta en etikett på det! Keep up the good work!
    Kram Susanne

    SvaraRadera
  10. Vilka härliga bilder, tänk om det kunde se ut så härhemma.

    Så fint ni får det i badrummet i förra inlägget, det är härligt med rutiga golv.

    Ha det gott!

    SvaraRadera
  11. Så bra. Då har vi dig instoppad i ett stilfack också ;-)
    Livet blir enklare så.

    SvaraRadera
  12. Hittade hit av en slump och blev kvar ett bra tag!
    Ja tänk att allt ska sättas etikett på. Jag älskar ditt hem, bohemchict eller inte!
    Jag har alltid tyckt att det varit lite jobbigt att jag gillar så många inredningsstilar, blir lätt lite rörigt och för mycket saker, men nu har jag släppt det och tänker att huvudsaken är ju att man trivs!
    Tack för inspiration!

    SvaraRadera
  13. Ert hem är fantastiskt & unikt Eija, oavsett om det stoppas in i ett fack:) Love it!!

    Kram Malin

    SvaraRadera
  14. Mycket vackert hem ni har! Härligt att du har en EGEN stil! Att allt inte bara är vitt vitt...Tack för ny inspiration!

    SvaraRadera
  15. Hihi, det är väl tur att du läste den där tidningen, så att du fick veta vad din stil kallas! Fint som snus är det iallafall, oavsett vad man väljer att kalla det.

    Må så gott!
    /Anna-Karin

    SvaraRadera
  16. Oj, så mycket snyggt!...och det finns nog flera sorters bohemchic! Så kul att du är omnämnd där!:) Häftigt! Jag tycker nog ditt vardagsrum passar in där faktiskt!

    SvaraRadera
  17. Kan man annat än att älska stilen? Tack för hjärtat som kom häromdagen, det är lika fint som det förra jag beställde av dig!!

    SvaraRadera
  18. Kallas vad det kallas vid.....eller kärt barn med många namn. Har fått frågan själv vilken stil jag har, men kan inte sätt namn på min stil och känner att jag plockar hejvilt bland det jag gillar.
    gillar din stil..som påminner mig om änglagård!

    Kram Marina

    SvaraRadera
  19. Ett underbart hem har du, oavsett vad stilen kallas. Påminner mig om ett hem i Frankrike där jag vistades några veckor i tonåren. Varmt, ombonat och levande! Underbart!
    /Minna

    SvaraRadera
  20. Åhh vilka underbart vackra bilder... Värme och kärlek lyser igenom inredningen på ett underbart sätt!!
    Ha en underbar torsdag.
    Kram kram
    Jessica

    SvaraRadera
  21. Vad roligt att jag hittade till dig! Jag kikar garanterat in igen.
    Må så gott,kram Evelina

    SvaraRadera
  22. Till och med mjölsäckskuddarna kom med, dina bilder smälte in så bra bland dom lånade. Inget snack du är den svenska madame bohemchic!
    Fick en idé när jag såg köksön med plåtfrisen runt, köksö har jag och fris i garaget...
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  23. Alla dessa Etiketter och Klassificeringar! ;)

    SvaraRadera
  24. Vilka fina och inspirerande bilder du har hittat :) Håller med de ovanstående kommentarerna, oavsett vad man kallar stilen så gillar jag ditt hem :)
    Kram Josefine

    SvaraRadera
  25. Du har den mest underbara stil man kan tänka sig Eija. Du är helt rätt! Enligt mig iaf....puss och kram

    SvaraRadera
  26. Vilka fantastiska bilder du visar :)

    Och vad läckert badrummet blir!

    Ha det bra,
    Jenny

    SvaraRadera
  27. Det spelar ingen roll vad det kallas. Det är hur som helst HELT underbart.

    SvaraRadera
  28. Köksbilderna tar andan ur mig!! Som ur en annan tidsålder!Diskmaskinen tar en tillbaka till nuet dock och det är den som känns malplacerad i sammanhanget.Tack för de fina bilderna!Din stil är mest för mig en rustik lantstil med dåtiden som inspiration.Dock bohem chic med dessa fina bilder verkligen ingen förolämpning utan en komplimang!

    SvaraRadera

Jag blir så glad om du lämnar spår efter dig!
Tusen tack för din kommentar!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...