söndag 27 februari 2011

Ett par snabba från kattvinden


Ja, pojkrummet på kattvinden har varit klart länge nu, förutom kuddar och annat i textilväg som ska sys klart.

När jag häromdagen gick in för att fota såg det ut som ett bombnedslag, såsom det brukar se ut i tonårspojkars rum....hmmmm hemtrevligt sa sonen. Ja, det är ju hans rum....visar INTE bilder på röran idag.

A:et på bilden ovan kommer från Sandras nätbutik My Vintage Garage


Sonen trivs med sin upphöjda säng och har mycket förvaringsplats under.

Resårmadrassen fick vi korta ner 15 cm för att den skulle passa in mellan väggarna...lite pyssel med ram och fjädrar med andra ord. Men allt är möjligt om viljan finns. Det rutiga tyget har varit en sängkappa, nu omsydd och fasthäftad på madrassen.

Mer blir det inte nu, ett litet skrivbord ska hittas och så måste sonen städa...

Nu blåser det minsann våriga vindar här med, helgen har varit wunderbar, blir lycklig bara jag tänker på det!

xxxEijaxxx

5 kommentarer:

  1. Åh vad jag känner igen det fast här är tonårstjejerna värst, sonen har inte så rörigt men att man behöver damma/dammsuga ibland det har han nog missat helt ;o)
    Ha en riktigt härlig dag!
    Kram/Lena

    SvaraRadera
  2. Vilket härligt rum, den sängen ser så mysig ut. Perfekt och nyttja all plats under till förvaring. Det blir ju en del som behöver förvaras, bara och svischa in under sängen. Det skulle sonen här ha gillat.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  3. Åhh så fint rum!!!!!
    Jösses vad jag har missat mycket härinne hos dej!!!!!
    Ja man kan inte hinna allt
    Fniss!
    men spännande är det att få ta del av din vardag!
    Trevlig Söndag Önskar jag dej!

    Kramm Kathrine

    SvaraRadera
  4. Jag tror kattvindar är perfekta tonårsrum och gästrum. Dessutom gillar jag ordet "kattvind" - undrar vem som myntat det och när och varför?

    SvaraRadera
  5. Vilket härligt rum.....
    visst vågar man fota även när det är lite rörigt, det gör jag.....
    Det är ju det som är livet......
    oftast rörigt.....
    Kram Kicki

    SvaraRadera

Jag blir så glad om du lämnar spår efter dig!
Tusen tack för din kommentar!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...